De achterwielaangedreven auto heeft een benzinemotor en levert een maximum vermogen van 485 kW (659 pk) en een maximum koppel van 657 Nm.
We kunnen dus gerust stellen dat de waarde van een Ferrari Enzo tegenwoordig € 3.000.000 bedraagt waarbij er ongetwijfeld hogere prijzen worden gevraagd voor auto's met extreem lage kilometerstanden (dan hebben we het over drie cijfers) of zeer speciale kleurvarianten.
Oorspronkelijk werden er 349 exemplaren geproduceerd. Later besloot Ferrari om er nog eens vijftig te produceren. In 2005 werd speciaal voor Paus Johannes Paulus II een laatste Enzo Ferrari gemaakt, wat het totaal op 400 bracht.
Het heeft de berger veel moeite gekost om de auto 'netjes' te bergen. De Ferrari Enzo is een bijzondere auto: in Nederland staan er maar drie op kenteken. De auto werd exact twintig jaar geleden verkocht voor 909.000 euro.
Ralph Lauren mag dan bekend staan als groot autoliefhebber en verzamelaar, de collectie van Tommy Hilfiger is ook niet mis. Toch doet de eigenaar van het luxe modelabel zijn Ferrari Enzo in januari van de hand.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
Vermogen: 800 pk 0-100 km/u: 2,9 seconden Topsnelheid: 340 km/u Enzo Ferrari zei ooit: 'Als je een Ferrari koopt, betaal je voor de motor en krijg je de rest er gratis bij.
De F40 werd gebouwd tussen 1987 en 1992 en is in beperkte oplage verschenen: iets meer dan 1300 exemplaren. En aan zo'n iconische bolide hangt helaas een aardig prijskaartje. Voor een Ferrari F40 occasion moet je minimaal 1,5 miljoen aftikken.
De zogezegd “vlekkeloze” F50 werd op 11 maart verkocht voor 2,64 miljoen dollar (bijna 2,5 miljoen euro) op de veiling van RM Sotheby's in Amelia Island, in de Verenigde Staten.
De Ferrari Testa Rossa J van de hand van Little Car Company is geen koopje. De fabrikant vraagt 93.000 euro voor de miniatuurauto en dat bedrag is exclusief belastingen en afleveringskosten. De prijs kun je laten oplopen door nog even wat hokjes in de carconfigurator aan te vinken.
Dit betekent dat de Ferrari LaFerrari een schreeuwend dure auto is. Waar de nieuwprijs al gigantisch was, kan je nu rustig het dubbele betalen voor deze auto. Prijzen liggen gemiddeld tussen de 2.5 en 3 miljoen euro, maar wie het kan betalen heeft ook echt iets bijzonders.
Vlogger Enzo Knol heeft miljoenen euro's verdient en laat deze graag rollen. Woonde hij tot voor kort in een appartement in Zeist, deze heeft hij ingeruild voor een prachtige villa in Soesterberg.
De Enzo is een zeer exclusieve auto, waarvan maar 400 stuks zijn gemaakt. Hij geldt als de opvolger van de Ferrari F50 uit de jaren 90 en werd later zelf opgevolgd door de Ferrari LaFerrari.
Rij-impressieDe Ferrari 812 Superfast is het krachtigste en snelste model uit de historie van het merk. Dat laat de auto merken ook, want op vochtig wegdek slippen de achterwielen nog door wanneer je gas geeft bij 120 km/u.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
Deze Lamborghini Huracán legt 402 meter (een kwartmijl) af in 7,5 seconden. De opgepepte Lambo vliegt over de streep met een snelheid van 300 km/u. De auto haalt zelfs een 0-96-tijd (60 mph) van 1,4 seconde. Volgens de uploader van de video is het de snelste Lamborghini ter wereld.
Galliera noemt een indicatie van vijf jaar. Maar zoals bekend komt niet iedereen zomaar in aanmerking om een van Ferrari's one-offs te kopen. Op internet gaan allerlei verhalen rond wat de minimumvereisten zijn. Zo zou je bijvoorbeeld al een x-aantal Ferrari's in bezit moeten hebben (sommigen zeggen vijf stuks).
Ferrari kon er zelf ook niet aan tippen want de F50 die bijna tien jaar later werd ontwikkeld, kon niet in de schaduw staan van de F40. Van de 1337 geproduceerde exemplaren zijn er nu nog 1311 over, sommigen beweren 1315, dus dat rekenen we voor het gemak ook goed.
Ferrari 250 GT SWB California Spyder (1958-1962)
De 250-serie is de meest glorieuze reeks modellen van Ferrari. De drieliter Colombo-V12 is één van de beste motoren uit zijn tijd en de stijl werd getekend toen Pininfarina in topvorm verkeerde.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.