De Bugatti Veyron beschikt over 1.001 pk (ter vergelijking: een standaard Volkswagen Golf heeft er 'slechts' 110) en is een tweezits coupé, waarvan er later ook enkele open modellen zijn gemaakt.
De SSC Tuatara met een topsnelheid van 508 km/u is veruit de snelste auto op het moment.
Van de Chiron Pur Sport bouwt Bugatti in totaal zestig exemplaren, waarvan er nog een handjevol beschikbaar is. De Super Sport moet je niet verwarren met de Super Sport 300+, waar er slechts 30 van beschikbaar waren. De 300+ is niet meer te bestellen, maar de Super Sport wel.
De vanafprijs van de hypercar ligt momenteel op 2,7 miljoen euro. Met tonnen kostende opties en gepersonaliseerde verzoeken loopt het prijskaartje rap op. Van de nieuwprijs vloeit uiteraard 21 procent aan btw naar de staatskas, terwijl het bpm-bedraag nu 192.000 euro bedraagt.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
Waarom is Bugatti zo duur? Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.
Een Pur Sport kost volgens Paultan 95.000 euro per veertien maanden om hem alleen stil te hebben staan. Hou je hem langer, dan krijg je ook ander onderhoud. In totaal zou vier jaar onderhoud voor een Bugatti Chiron Pur Sport 350.000 euro kosten.
Bugatti Chiron topsnelheid
Echte hypercar-specificaties dus. Hij gaat in slechts 2,3 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 420 km/u. Hij heeft verschillende rijmodi, waaronder Autobahn. In deze modus gaat de teller zonder al te veel moeite ruim over 400 km/u heen.
Porsche 918 Spyder – 0-100 in 2,5 seconden
De 918 zou dan de snelst accelererende productieauto ooit zijn, naast de Tesla Model S Plaid. De 4,6-liter V8 produceert in samenwerking met twee elektromotoren een gecombineerde 887 pk.
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.
De Chiron haalt 1500 pk uit een 8,0 liter W16 met vier turbo's. Van stilstand naar 100 km/h gaat in minder dan 2,5 seconden. Zijn topsnelheid is 420 km/h.
In Monaco, Cannes, Saint Tropez of Nice kun je een Bugatti Veyron huren voor 10.000 euro per dag. Of 65.000 euro per week.
Bugatti kopen? Dan moet je tweedehands shoppen, want alle modellen van Bugatti zijn uitverkocht.
Op basis van de bestaande architectuur maakt Bugatti uiteindelijk 551 auto's. Als alles volgens plan verloopt, zal in 2023 de laatste hypercar het Bugatti Atelier in Molsheim verlaten.
1. Ferrari Mondial 8 2+2 - € 38.750. De Mondial is de goedkoopste Ferrari die momenteel op de AutoWeek occasionzoeker staat. Dat treft, want bij zijn introductie in 1980 was de Mondial het nieuwe instapmodel.
Alex zijn auto is een Peel P50. Het voertuig staat bekend als de kleinste auto ter wereld. De auto is 1,37 meter lang, 1,04 meter breed en 1,20 meter hoog. Alex is zelf 1,80 meter lang.
Mercedes W196 uit 1954 – 27,62 miljoen euro. De minst dure auto in deze lijst wisselde al voor bijna 30 miljoen euro van eigenaar! Je kan je het soort bedragen waarover we het gaan hebben dus al inbeelden... Mercedes bouwde slechts 14 van deze 'zilverpijlen'.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.
1. Bugatti Chiron – 4.064.477 miljoen euro. De duurste nieuwe auto op Nederlands kenteken werd vrij recent aangeschaft.
De prijs per stuk voor nieuwe auto's bedroeg 1,3 miljoen euro. Wie vandaag een Bugatti Veyron wil bemachtigen is op occasions aangewezen, omdat de auto niet langer geproduceerd wordt. Occasions voor de Veyron zijn echter zelden te koop.