Om online te adverteren zullen de advertentiekosten tussen de €250,- en €1.500,- per maand liggen. Afhankelijk van de omvang van de campagne, de concurrentie op de zoekwoorden en de sector van het bedrijf kunnen deze kosten natuurlijk oplopen. Naast de advertentiekosten zijn er de opstart- en onderhoudskosten.
Betalen voor Instagram adverteren
Gemiddeld gezien liggen de kosten voor 1000 weergaven tussen de €1,25 en €6,30. De kosten per klik op een link zijn kunnen €0,10 kosten, maar ook €2. Dit hangt allemaal af van de instellingen die je hebt ingegeven, dus wat je uiteindelijk betaalt is per advertentie verschillend.
Social media kosten
Een social media campagne doe je niet eenmalig. Deze doe je op frequente basis, minstens wekelijks en soms (afhankelijk van je doelgroep) dagelijks. Hierop worden de kosten berekend. De kosten van een instapcampagne bedragen € 250 euro per maand.
De meeste online marketing projecten worden per uur berekend. Een zzp'er of freelancer vraagt gemiddeld 50 tot 100 euro per uur (excl. btw) en een online marketing bureau gemiddeld 80 tot 150 euro per uur (excl. btw).
Gemiddeld marketingbudget
Gaan we kijken naar wat een gemiddeld bedrijf uitgeeft aan marketing dan ligt dit ergens tussen de 0,5% en 20% van de omzet afhankelijk van sector, resultaten en type (B2B of B2C). Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat de meeste bedrijven ongeveer 10% van hun omzet uitgeven aan marketing.
De kosten voor een online marketeer lopen uiteen. Voor een freelancer betaal je tussen de 50 en 100 euro per uur exclusief BTW. Voor een online marketing bureau betaal je tussen de 90 tot 150 euro per uur exclusief BTW. Bij Marquant rekenen we een uurtarief van 80 euro per uur exclusief BTW.
Adverteren op Facebook en Instagram kan al vanaf 1 euro per dag. De kosten vallen dus best mee, zeker als je weet wat je doet en gericht aan de slag gaat met het adverteren op het advertentieplatform. Hoe beter je Facebook advertenties begrijpt, hoe minder je betaalt en hoe meer je advertenties opbrengen.
Het uurtarief voor een PR-, marketing- of communicatiebureau varieert grofweg van €75 tot €125 per uur. Bij FNKE hanteren we een flat rate van €100,- per uur. Lees hier wat je investering in content marketing oplevert.
Hoe start je met social media adverteren? Eigenlijk is het starten met adverteren op social media heel simpel. Je kunt direct vanuit je social media kanaal berichten 'boosten', of via het advertentiesysteem van het kanaal campagnes opzetten op de juiste doelstelling.
Je kunt een door jou gemaakt bericht op Instagram promoten door er een advertentie van te maken. Zo kun je meer mensen bereiken. Als je een advertentie maakt vanuit Instagram, kun je je advertentiedoelstelling aangeven: meer profielbezoeken, websitebezoeken of chatberichten.
Om een bedrijfsprofiel op Instagram te promoten, is het aan te bevelen om de eerste drie soorten hashtags te gebruiken. Hiermee maak je het voor potentiële en bestaande volgers gemakkelijker om je posts te vinden. Je kunt hashtags in de beschrijving van je post, aan het einde van de post of in een comment plaatsen.
Promoot een bericht om dit in een advertentie om te zetten. Besluit simpelweg waar je gebruikers heen wilt leiden, wie de advertentie te zien moet krijgen en hoeveel je wilt uitgeven. Een geavanceerde alles-in-een-tool voor het maken van advertenties voor Instagram, Facebook en meer.
De gemiddelde kosten van Facebook adverteren liggen tussen de 0,005 en 2 euro. Let op: Bovenstaande kosten zijn slechts een indicatie van de kosten voor campagnes gericht op merkbekendheid, betrokkenheid, verkeer naar je website of een download.
Een gemiddeld midden- of kleinbedrijf zal tussen de €600,- en €1.800,- per maand besteden aan online marketing. Afhankelijk van welke kanalen worden ingezet en welke doelen behaald moeten worden. Heeft je bedrijf behoefte aan meer groei? Dan kunnen de kosten flink oplopen.
Wat Facebook-advertenties je opleveren
Facebook-advertenties leveren 2 belangrijke dingen op: De mogelijkheid om een bepaald aantal en type mensen te bereiken. Via deze mensen zoveel mogelijk van de gewenste resultaten behalen.
Ontdek het gemiddelde salaris als Content Marketeer
Het gemiddelde content marketeer salaris in Nederland is € 37.080 per jaar of € 19,02 per uur. De aanvangsposities beginnen vanaf € 33.000 per jaar, maar meer ervaren werknemers verdienen tot € 47.242 per jaar.
Hoeveel verdient een Content Creator in Nederland? Het landelijk gemiddelde salaris voor een Content Creator in Nederland is € 2.778 per maand.
Een content creator is iemand die content maakt voor (digitale) media. Dit kunnen blog posts zijn, e-mail nieuwsbrieven, social media posts, video's, marketing/editing, eBooks, grafisch ontwerp en nog veel meer. Offline gaat het om brochures, flyers of artikelen voor magazines.
TikTok Ads biedt verschillende soorten advertenties, maar de meest gangbare is de native 'in-feed' advertentie. Je betaalt voor het aanmaken van een advertentiecampagne op TikTok minimaal vijftig euro en minimaal twintig euro per advertentiegroep. Dus: des te meer advertenties, des te meer betaal je.
Betalen: Ga op een computer naar Betalingsinstellingen in Advertentiebeheer (www.facebook.com/ads/manager/account_settings/account_billing). Klik op Nu betalen naast Te betalen bedrag. Voer het bedrag in dat je wilt betalen.
Je bepaalt zelf welk budget je wil uitgeven aan je YouTube advertentie. We adviseren wel om minimaal 10 euro per dag te reserveren voor voldoende effect van de campagne. De meeste campagnes kosten 10 tot 30 cent voor één kijker. Dat betekent dat je met 10 euro per dag ongeveer 33 tot 100 mensen per dag kunt bereiken.
Startsalaris zonder ervaring ongeveer € 2.500 bruto per maand. Gemiddeld salaris ongeveer € 3.500 bruto per maand. Salaris met meer dan tien jaar ervaring ongeveer € 4.500 bruto per maand.
Wat verdient een online marketeer? Een online marketeer verdient gemiddeld 2735 euro bruto per maand. Online marketeers met een universitair diploma verdienen hier het meest met een gemiddeld salaris van 3650 euro.
Gemiddeld variëren de tarieven van 30 euro per uur voor freelance telemarketing, over 50 euro voor freelance copywriters tot 70 euro per uur voor freelance IT'ers, coaches en fotografen. Door vergelijking kan je zien of jouw gewenste uurtarief in de lijn ligt van wat gangbaar is binnen jouw sector.