De kosten zijn dan ook erg uitlopend en zal gemiddeld tussen de 1800,- en 7500,- euro liggen. Daarnaast zullen het aantal werkuren per type auto verschillend zal zijn. Dit heeft met name te maken hoe toegankelijk de beschadigde onderdelen zijn en hoeveel er dus losgehaald en verwijderd dient te worden.
Aanschaf van een motorfiets
Een nieuwe motor is te koop vanaf zo'n € 5.000. De bovengrens is – net als bij auto's – redelijk onbegrensd, maar de meeste mensen geven toch niet meer uit aan een motor dan zo'n € 20.000.
Uw auto heeft motorschade opgelopen, u beraadt zich op de te nemen stappen. Ik verwacht dat een andere, gebruikte motor uit een sloopauto met inbouw rond 1500 à 2000 euro gaat kosten. Op die motor zit geen garantie. Een revisiemotor is fors duurder, en meer dan de auto (gerepareerd en wel) waard zou zijn.
Een identieke motor is nog niet zo eenvoudig te krijgen. Een indicatie van de kosten voor de inbouw van een ruilmotor is € 4.000 a € 4.500.
Revisie is voordeliger dan het plaatsen van een compleet nieuw onderdeel. Een probleem als een defecte motor kan namelijk flink in de papieren lopen. Omdat een gereviseerd onderdeel zo goed als nieuw is, gaat het langer mee dan een gewoon tweedehands onderdeel. Ook is revisie duurzaam.
Gebruik een speciaal ontwikkelde 'engine cleaner' om de motor te ontvetten en te reinigen en zorg ervoor dat alle hoekjes worden bereikt. Gebruik een kleine borstel voor de hardnekkige en moeilijk te bereiken plaatsen en laat het geheel 10 tot 15 minuten inwerken. Spoel alles af met water.
De kosten voor een complete revisie van een motor liggen gemiddeld tussen de 1.500,- en 10.000,- euro. De kosten voor reviseren van een motorblok zijn dan ook erg moeilijk te bepalen. U kunt er vrijwel zeker van zijn dat de kosten van reviseren (vele malen) hoger kunnen zijn dan repareren.
Een ruilmotor is een gereviseerde motor, die door een autofabrikant of revisiebedrijf in voorraad wordt gehouden om snel en relatief goedkoop een defecte motor te kunnen laten vervangen.
Een motor revisie is eigenlijk simpelweg het opknappen van alle motordelen, om zo de motor een tweede leven in te blazen. Het gehele motorblok wordt uit elkaar gehaald en alle afzonderlijke delen worden nagekeken en gereinigd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan polijsten, slijpen en borstelen.
Gevolgschade van het eigen gebrek kun je op de meeste allrisk autoverzekeringen claimen, behalve bij de autoverzekering Allrisk Basis van Aegon. Bijvoorbeeld als je door een technisch defect aan de motor tegen een paaltje bent gereden zal de schade die is aangericht wel gedekt worden, maar de motor niet.
Re: andere motor in auto
Je moet je voertuig RDW laten keuren. Kijk ook eens op hun site waar zal best informatie staan. Als je auto RDW wordt goedgekeurd zul je een nieuw kentekenbewijs deel 1a krijgen. Op dit deel staat de cilinderinhoud en het aantal cilinders vermeldt.
4000 uur met een gemiddelde van 80 km/u = 320000 km in een auto. Een matige scheepsmotor haalt 5-6000 uur en een goede en goed onderhouden Mitsubishi haalt 10- 15000 uur bij pleziervaart.
Als vervoermiddel is een motor meestal goedkoper dan een auto. De kosten van een motor zijn over het algemeen veel lager dan die van een auto. Natuurlijk zijn er andere situaties te bedenken, zoals wanneer je 50.000 kilometer met een auto op diesel rijdt.
bij motoren worden uit kleine atmosferische blokken enorme vermogens geperst. en dan moeten die blokken nog relatief lang heel blijven ook en dat kan alleen met exclusieve materialen en hoge precisie. ook dat kost geld. dat gecombineerd met lage verkoop aantallen maakt de motoren relatief duur.
Dan zul je je motor tweedehands moeten kopen. Voordeel van het aanschaffen van een nieuwe motor is natuurlijk dat je zorgeloos – en met fabrieksgarantie – zult rijden. Een goede gebruikte motorfiets koop je ongeveer vanaf € 2500.
Revisie bedrijf zegt het volgende: 750km inrijden, en daarna inloop olie wisselen voor normale olie. +/-2500km normaal te rijden, daarna pas het het circuit op.
Hierbij haal je het hele motorblok uit elkaar, om vervolgens elk onderdeel grondig na te kijken en te reinigen. Dingen die hierbij gedaan kunnen worden zijn bijvoorbeeld polijsten, slijpen en borstelen. Het kan natuurlijk zijn dat een of meerdere onderdelen echt niet meer mee kunnen, die worden dan vervangen.
Motorrevisie is het systematisch uit elkaar halen van de motor. Hierbij worden alle bewegende onderdelen gecontroleerd, en de versleten onderdelen vervangen. Vervolgens wordt de motor weer in elkaar gezet en kun je er weer een lange tijd vooruit!
Revisie van jouw motor zorgt ervoor dat jouw motorblok weer zo goed als nieuw is. Alle onderdelen met slijtage worden vervangen zodat de motor er weer vele kilometers tegen aan kan. Je bespaart veel geld door jouw motorblok te reviseren in plaats van te vervangen.
Het reviseren van de motor betekent dat de motor van uw auto een grote opknapbeurt krijgt. Deze beurt wordt vooral aangeraden voor oudere auto's met veel gereden kilometers. Ook kan een motor slijten door slecht onderhoud, het gebruiken van verkeerde olie of te lang doorrijden met een mankement.
Revisie houdt verband met het onderhouden van machines, voertuigen, productiemachines en grote werktuigen. Reviseren is afgeleid van de Franse uitdrukking die voor herzien of herziening wordt gebruikt. Naast de techniek wordt het woord revisie onder andere ook gebruikt in de rechtspraak.
Afhankelijk van de staat van het blok gaan we er in ieder geval bij elke revisie vanuit dat de lagers, keerringen, pakkingen en borgplaten vernieuwd dienen te worden. Tevens controleren we de krukas, koppelingsplaten, assen en messing tussen je blok.
Wat kost het inwendig reinigen van de motor? Personen- en bedrijfauto's met cylinder inhoud tot 4,5 liter – € 85 Boot motor met 1 luchtinlaat – € 105 Mobiele service toeslag – € 35 Alle anderen op aanvraag.