De belangrijkste tip voor een mooie Instagram feed is het gebruik van dezelfde kleuren. Zorg ervoor dat je profiel voelt als één geheel. Kies daarom een aantal kleuren die je regelmatig in je feed toepast. Niet alleen in je feed, maar ook voor in je Insta stories.
Bij het bezoeken van een Instagram profiel is als eerst de profielfoto, naam en bio te zien. Zorg dat je een duidelijke, maar ook aantrekkelijke profielfoto hebt en gebruik jouw naam of de naam van het bedrijf. Schrijf daarnaast een relevante en interessante tekst om in de bio te zetten.
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Naast het actief bijhouden van je account is het belangrijk om betrokkenheid uit te stralen naar je volgers. Reageer niet alleen op reacties op jouw posts, maar ook actief op posts van partners en klanten. Zorg er daarom voor dat je zo veel mogelijk partners en klanten volgt. Op deze manier bouw je een community op.
Denk ook eens verder dan alleen jezelf. Als je wilt dat je post gedeeld wordt, denk er dan ook aan of jouw volgers het zouden willen delen met hun vrienden, familie of zakelijk netwerk. Wat vaak hierbij helpt is een goede dosis humor.
De hashtags hebben een functioneel doeleinde, namelijk het categoriseren van de foto's. Dat is een ander doel, dus zet bijvoorbeeld puntjes, gevolgd door een witregel tussen het onderschrijft en de hashtags.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Wat is nu de juiste frequentie? Uit verschillende onderzoeken blijkt dat je het beste iets kunt posten als het bereik van de vorige post substantieel is afgenomen. Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten.
Je kunt jezelf voorstellen door kort iets te vertellen over je hobby's, je leven buiten het bedrijf om of welke taken je leuk vindt binnen je werkgebied. Reviews zijn voor veel mensen een goede aanwijzing om te zien of een bedrijf ook echt doet wat hij zegt.
Alles wat je zegt, kan meteen worden gekopieerd, gedeeld of opgeslagen. Je kunt het dan nooit meer offline halen. Denk dus goed na voordat je iets post. Vertel nooit waar je woont, of wat je telefoonnummer is.
Kun je zien hoe vaak iemand op je Instagram kijkt?
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Fysieke producten verkopen. Geld verdienen op Instagram draait niet alleen om het promoten van andere merken. Als je een maker of ondernemer bent en je wilt je merk laten groeien en je producten promoten, dan kun je ook je fysieke producten verkopen via je zakelijke Instagram-account.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.