TikTok videolengte
De maximale videolengte blijft groeien, van 15 seconden, naar 1 minuut, naar 3 minuten en inmiddels naar 10 minuten.
De app werd in 2017 uitgebracht, maar bestond al sinds september 2016 onder de naam Douyin voor de Chinese markt. De Chinese ontwikkelaar ByteDance lanceerde TikTok specifiek voor markten buiten China.
Zhang Yiming heeft een vermogen van bijna 14 miljard euro opgebouwd met ByteDance, het Chinese softwarebedrijf achter TikTok. Hoewel hij een van de rijkste mensen van China is, laat Zhang nauwelijks iets los over zijn privéleven. Er is dan ook weinig over hem bekend.
Update your tiktok app press plus or create new video then pinch on your rear camera #0 .
TikTok verzamelt dus data om jouw ForYou page zo persoonlijk mogelijk in te richten. Bij het aanmaken van een account geef je TikTok bijvoorbeeld toegang tot je camera, microfoon, of contacten. Op basis van deze informatie weten ze best veel over de gebruikers.
De perfecte frequentie voor TikTok bestaat niet en zal per bedrijf ook verschillen, maar probeer in ieder geval 2 tot 3 keer per week actief aanwezig te zijn. Check daarnaast je statistieken in TikTok, zo zie je welke dag(en) het beste is voor jou om te posten en je doelgroep dus het meest actief is.
Donkere modus aan- of uitzetten
Schakel zo de donkere modus in op een apparaat met Android 11 of nieuwer: Open de app Instellingen.Tik op Display.Tik op Donker.
Uit een jaarlijks onderzoek van onderzoekscentrum Imec en UGent blijkt dat we dagelijks gemiddeld 185 minuten doen. Tiktokgebruikers geven aan dat ze gemiddeld 82 minuten per dag op die app zitten.
De risico's in het kort
Het algoritme van TikTok is één van de meest geraffineerde van de wereld en kan je in een filterbubbel duwen. Het algoritme zou extremisme en zelfbeschadiging in de hand werken. Er zijn zorgen over privacygevoelige gegevens en hoe daarmee wordt omgegaan.
Gebruiksvoorwaarden. TikTok heeft, evenals andere social media, regels opgesteld waar jij je aan dient te houden tijdens het gebruik van het platform. Zo mag je je niet voordoen als een ander persoon, anderen niet lastig vallen, je mag geen seksueel materiaal plaatsen en geen materiaal dat geweld of discriminatie bevat ...
Je ziet de status Laatst actief in je Inbox en in je berichtenthreads. Opmerking: TikTok geeft de activiteitstatus tot 2 dagen weer. Als iemand meer dan 2 dagen geleden voor het laatst actief was, dan wordt er geen status weergegeven.
Ga naar je profielpagina door rechtsonder op het profielpictogram te tikken. Zoek de video die je wilt aanpassen en tik erop om deze te openen. Onderaan de video zie je enkele pictogrammen, waaronder het bewerkingspictogram (een klein potloodicoontje). Tik op dit bewerkingspictogram.
Like en reageer op TikTok video's van anderen
Het reageren en liken op video's van andere accounts is binnen TikTok een veelgebruikte manier om nieuwe profielbezoekers en volgers te krijgen. Andere gebruikers krijgen een melding en zullen zo nu en dan jouw profiel bekijken en misschien wel volgen uit interesse.
Uit een Comscore-rapport blijkt dat momenteel 32.5% van de TikTok-gebruikers in de leeftijdscategorie tussen de 10-19 jaar. De tweede meest populaire leeftijdsgroep is 20-29, met ongeveer 29.5%, gevolgd door 30-39 met 16.4%. Ongeveer 13.9% van de gebruikers van TikTok is tussen de 40 en 49 jaar.
1. Khabane Lame (156,9 miljoen) De Italiaanse Khabane Lame spant de TikTok-kroon met 156,9 miljoen volgers. Nadat hij door het coronavirus zijn baan verloor besloot hij zich aan te melden op het platform.
"TikTok, het geluid van een tikkende klok, symboliseert de korte aard van de video's. [...] Musical.ly en TikTok samenvoegen voelt natuurlijk omdat ze hetzelfde doel hebben." Gezien het verschil in omvang is het dan niet zo gek dat wordt gekozen voor TikTok.
Per duizend views krijg je tussen de 2 en de 4 cent. Dat betekent dat je voor een filmpje van een miljoen views slechts rond de 40 euro zal ontvangen. In vergelijking met YouTube is het dus een belachelijk laag bedrag.
Per 1000 volgers rekent een TikTok influencer ongeveer 50 euro per video. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post.