De mogelijkheid om met behulp van een QR-code de ING Mobiel Bankieren App een extra toestel te installeren is uit de app gehaald. Als je de app ook op een ander toestel wilt installeren, kun je dat nu alleen doen door de app op het andere toestel te downloaden en te activeren zoals met de app op het eerste toestel.
Kies op het nieuwe apparaat voor 'aanmelden extra toestel' of op de qr-code die in beeld komt. Vervolgens scan je de code met het eerste toestel waarop de app geïnstalleerd staat en doorloop je een aantal stappen om ING Bankieren te activeren op je nieuwe apparaat.
Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op de Mobiel Bankieren App. De app wordt dan geblokkeerd. Je kunt de app daarna opnieuw activeren, zodat je een nieuwe mobiele pincode kunt instellen.
Vergeet de Mobiel Bankieren App niet te installeren
Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Ga naar de App Store of Google Play. Zoek op 'ING' en selecteer 'ING Bankieren'. Druk op download of installeer.
Software-update voor je telefoon
Naast onze app heeft ook je hele telefoon soms een update nodig. Anders kan het zijn dat je de laatste versie van onze app niet krijgt. Deze Android software-updates zijn genummerd. Op dit moment is minimaal Android 6 nodig om onze app te kunnen gebruiken.
De mogelijkheid om met behulp van een QR-code de ING Mobiel Bankieren App een extra toestel te installeren is uit de app gehaald. Als je de app ook op een ander toestel wilt installeren, kun je dat nu alleen doen door de app op het andere toestel te downloaden en te activeren zoals met de app op het eerste toestel.
Gebruik je de Mobiel Bankieren App? Dan kun je via de app direct je gebruikersnaam bekijken. Heb je geen app? Dan kun je je gebruikersnaam opvragen via de klantenservice, binnen 5 werkdagen ontvang je dan je gebruikersnaam per post.
Heb je geen smartphone of tablet? Dan moet je je inlog bevestigen met de ING Scanner. Je krijgt dan een kleurencode te zien die je moet scannen. Daarna krijg je een code, die je overtypt in Mijn ING.
Door een betaalverzoek in het de ING Bankieren-app te starten, kun je na het invoeren van het bedrag een qr-code aanmaken. Deze code laat je vervolgens scannen door de persoon die geld aan je verschuldigd is. In het menu van de app is hier een nieuwe scanknop voor toegevoegd.
Zelf je bankzaken regelen
Digitaal bankieren is het regelen van je bankzaken via internet. Dat kan met Mijn ING op je computer, of via je een app op je smartphone of tablet.
Is je telefoonnummer gewijzigd en heb je geen toegang ( meer ) tot de app of internetbankieren? Dan helpen we je graag op een ING -Kantoor of ING -servicepunt om je telefoonnummer te updaten. Vergeet niet een geldig identiteitsbewijs en je Betaalpas waarvan je de pincode kent mee te nemen.
Een TAN is een eenmalig wachtwoord voor internetbankieren. De codes werden voor het eerst gebruikt in 1986, bij de introductie van de Girotel. Dat was de eerste mogelijkheid voor elektronisch bankieren bij de Postbank, later opgegaan in ING.
Alle grote banken in Nederland bieden de mogelijkheid om te internetbankieren. Om ermee te starten, moet u dat wel eerst aanvragen bij de bank. Die stuurt daarna inloggegevens op. Hiermee hebt u voortaan toegang tot de website van de bank en uw bankgegevens.
Activeren van de app doe je met je ID
je inloggegevens van Mijn ING. je paspoort, een ID-kaart uit de Europese Unie, een Nederlandse verblijfsvergunning, een Vreemdelingen Identiteitsbewijs of een Nederlands rijbewijs.
Ga in de Mobiel Bankieren App naar 'Service' en kies 'App-instellingen' en vervolgens 'Rekening(en) toevoegen'. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn ING Zakelijk in. Geef aan welke rekening(en) je wilt toevoegen aan de app. Vraag de activeringscode aan, je ontvangt deze per SMS.
Mobiel bankieren op een open netwerk
Thuis kun je je bankzaken regelen via de app of Mijn ING met je beveiligde internetverbinding. Ben je buitenshuis, bijvoorbeeld in de trein of in een café? Dan weet je niet of de internetverbinding (wifi) die je gebruikt beveiligd is. De app is dan een goed en veilig alternatief.
Gebruik de app om te internetbankieren. Mobiel bankieren en je bankrekening bekijken via een app op je smartphone of tablet is veilig, zeker ten opzichte van internetbankieren via een browser op een openbaar wifi-netwerk . Uiteraard kun je dingen doen en laten om veiliger te bankieren met een app.
Als overgeblevene van de En/of Betaalrekening blijft u, na overlijden van de mederekeninghouder, toegang houden tot de rekening. Bij hoge uitzondering kan een En/of Betaalrekening bij het overlijden van een van de rekeninghouders worden geblokkeerd.