Daarom gaat het reels-algoritme steeds op zoek naar video's waarvan verwacht wordt dat u ze leuk zult vinden. Dat wordt bepaald aan de hand van onder andere uw eerdere kijkgedrag. Instagram vist bovendien ook regelmatig naar feedback: ze vragen kijkers of ze een bepaalde video grappig of vermakelijk vonden.
Als je een Reels hebt opgenomen, kun je kiezen of je deze wilt delen in je Stories of op Reels. Wanneer je je video deelt in je Stories, dan kunnen mensen je video voor 24 uur zien als ze je Stories aanklikken. Als je de video deelt op Reels, dan verschijnt de video op de tijdlijn van je volgers.
Voor privéaccounts: alleen je goedgekeurde volgers kunnen je reels zien en delen. Als iemand je reel deelt, kunnen alleen je volgers deze zien. Niemand kan een reel opnemen met je originele audio. Houd er rekening mee dat de reels die je deelt, in het gedeelte Reels op je Instagram-profiel worden weergegeven.
Bovenaan je tijdlijn staat in het midden het Reel symbool. Door er op te tikken zie je je geplaatste Reels. Per Reel zie je onderaan het aantal kijkers. Door op de Reel te tikken zie je het aantal hartjes en het aantal reacties.
Dit zijn volgens Sprout Social de beste tijden en dagen om te posten op Instagram over het algemeen: Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Zo werkt het Instagram algoritme voor Reels en IGTV
Je content wordt getoond aan de mensen die de meeste interactie met je account hebben. Om te zorgen dat je Reels door meer mensen gezien worden is het handig om ze eerst in je feed te delen, en er hashtags aan toe te voegen.
Wanneer je je Reels als advertentie wil inzetten dien je de Reels op te slaan op je telefoon en je campagne op te zetten in de advertentie manager van Facebook en Instagram. Na het kiezen van je campagnedoelstelling, kun je bij de content de Reels kiezen om te promoten.
Met Reels kun je video's van 15 seconden bestaande uit meerdere clips opnemen en bewerken met audio, effecten en nieuwe creatieve tools.
Waarom zou je Instagram reels inzetten voor bedrijven? Doormiddel van Instagram kun je interactie creëren met je volgers. Dit is ook een belangrijke reden waarom je Instagram wilt inzetten voor bedrijven. De functie reels speelt in op korte video content waardoor je snel de aandacht van een bezoeker kunt trekken.
Het is creatief, kort én krachtig (15, 30 of 60 seconden) en zit daarmee precies tussen de foto's en video's op je tijdslijn en IGTV (long form video's) in. Een Instagram Reel mag dus 15, 30 of tegenwoordig zelfs 60 seconden duren.
Reels inplannen via socialmedia-tools
Met deze API-toegang kunnen gebruikers plan-platforms zoals HootSuite, Sprout Social en Later gebruiken om Reels in te plannen, te posten, aan te passen en te analyseren.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
In de Reels op je profiel, open je de rol die je wilt terugbrengen naar je profielraster. Tik op het ellipspictogram (3-dots) onderaan en selecteer Add to Profile Grid.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Als content razendsnel over het internet verspreid word, wordt er gesproken over viraal gaan. Jouw content wordt dan razendsnel gedeeld. Elke keer als er iets gedeeld wordt op blogs, maar ook social media krijgen meer mensen het te zien.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
Het heeft allemaal te maken met hoe actief je zelf bent en met wie je het meest in contact komt,” zegt Julian. Meer nog, hoe vaker je iemand zijn profiel bekijkt, ook al like je geen foto's, hoe groter de kans dat die persoon bovenaan komt te staan in jouw lijst.