Hashtags zijn voor social media wat zoekwoorden zijn voor Google. Door hashtags te gebruiken, beland je in de timeline van mensen die jou nog niet volgen, maar de hashtags die je gebruikt wel. Op die manier kun je er weer nieuwe volgers of connecties bij krijgen!
Persoonlijke informatie van vrienden en familie, maar ook nieuws, analyses en meningen van anderen. Voor veel mensen maakt sociale media een deel uit van hun leven: het is een hobby, tijdverdrijf maar kan ook helpen bij schoolwerk, als je op zoek bent naar een expert of een publiek.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Wil je alsnog weten hoe het voelt om beroemd te zijn of om viral te gaan? Wel, de app 'Hype Simulator' laat je gedurende een kwartier voelen hoe dat zou zijn. Je maakt zelf een profiel aan en kan kiezen tussen twee opties: of je bent een celebrity, of je video gaat een nachtje viral.
Voeg ook niet ongevraagd mensen toe (taggen) aan foto's en video's. Staan er kinderen op je foto? Vraag dan aan de ouders of zij er bezwaar tegen hebben als je deze foto deelt op sociale media. Maak geen foto's op locaties waar gevoelige gegevens opgeslagen kunnen zijn, zoals op je werk.
Kun je zien hoe vaak iemand op je Instagram kijkt?
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Je wilt Instagram Stories kortom anoniem bekijken. Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser.