Bij een abonnement ga je een contract aan met een provider.Je betaalt elke maand een bepaald bedrag.Daarvoor krijg je 1 of meer bundels met belminuten, sms'jes en MB's. Meestal duurt zo'n contract 1 of 2 jaar.
Voor een abonnement sluit je een contract af met een looptijd van bijvoorbeeld één of twee jaar, waarna je daar maandelijks voor gaat betalen. Je kiest daar een bundel bij voor het aantal belminuten en het aantal MB's om te internetten.
Wat moet u meenemen naar de winkel als u een nieuw abonnement wil afsluiten? Naast dat u uw identiteitsbewijs moet meenemen, wordt er nu ook gevraagd om uw maandelijkse inkomsten. Een salarisstrook meenemen hoeft niet, maar zorg wel dat u goed weet hoeveel er per maand binnenkomt.
Ben je 18 jaar?Dan mag je zelf abonnementen afsluiten. Bijvoorbeeld voor een mobiele telefoon of de sportschool.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Je kunt overstappen naar een andere provider kun je tegenwoordig al twee maanden tot vier maanden (60 / 120 dagen) voor het einde van het huidige contract aanvragen. Dat is wel zo fijn, want dan vergeet je het niet. Het nieuwe abonnement met nummerbehoud kan pas ingaan na de einddatum van je huidige contract.
Betaalt u de rekening niet op tijd? Dan kan uw aanbieder maatregelen nemen.Bijvoorbeeld een incassobureau inschakelen.En uiteindelijk misschien zelfs de verbinding afsluiten.
Hoe lang u aan het abonnement vastzit, hangt van uw contract af. Vaak is dat 1 of 2 jaar. Maar sommige abonnementen kunt u altijd opzeggen.
Een negatieve BKR-registratie kan ontstaan op een telefoonabonnement, wanneer er op dit krediet een ongeoorloofde achterstand ontstaat van twee maanden of langer. De kredietverstrekker is dan verplicht deze achterstand te melden met een achterstandsmelding ook wel een bijzonderheidscode A genoemd.
Een abonnement voor telefoon, internet of televisie sluit u af bij een provider, meestal voor een vaste periode. Bijvoorbeeld voor 1 of 2 jaar. In de afgesproken periode kunt u meestal niet opzeggen. Kijk in uw contract en de algemene voorwaarden of u eerder kunt opzeggen.
Hoe werkt het opzeggen van een mobiel abonnement? Bij de meeste providers kun je je abonnement opzeggen vanaf twee maanden voor het einde van je contract. Je kunt het vaak zelf regelen in de app waar je ook je resterende belminuten en hoeveelheid 4G kunt zien. Of je kunt contact opnemen met de klantenservice.
Een eSIM doet hetzelfde als een traditionele simkaart alleen zit deze ingebouwd in je telefoon of toestel. Je hebt met een eSIM geen fysieke simkaart meer nodig.
Ook wanneer je onderweg weinig gebruikmaakt van internet is vooruitbetalen vermoedelijk de voordeligste optie. Prepaid is dus echt bedoeld voor mensen die niet veel telefoneren en internetten, maar wél bereikbaar willen zijn. Gebruik je je smartphone net iets meer, dan is een sim only-abonnement de beste keuze.
Met Prepaid betaal je vooraf.Daarna kun je pas bellen, sms'en en mobiel internetten.Met een Sim Only abonnement gaat het allemaal automatisch. Je spreekt vooraf met mij af welke bundels je neemt.
Nadat je bent afgesloten, kun je nog wel gebeld worden en kun je nog blijven internetten. Dit geldt ook voor een Sim Only voor Kids.
Een abonnement voor internet, telefoon of televisie sluit u meestal af voor 1 of 2 jaar. Zegt u dit abonnement niet op na afloop van deze periode? Dan wordt uw abonnement door de aanbieder automatisch (stilzwijgend) omgezet naar een contract van onbepaalde tijd.
Je mag maximaal 5 abonnementen op je naam afsluiten.
Een telefoonkrediet van meer dan € 250 staat bij ons geregistreerd. De abonnementskosten voor internet, bellen en sms'en staan niet geregistreerd.
Waardoor heeft een telefoonabonnement invloed op mijn hypotheek? Het afsluiten van een lening voor een telefoon heeft geen invloed op jouw bestaande hypotheek.
Een nieuw telefoon krediet is gekoppeld aan een nieuw abonnement. Op het moment dat je, 4 maanden voor het aflopen van je huidige contract, kunt verlengen kun je een nieuw toestel ontvangen.
Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen.
Het overzetten van je huidige nummer op je nieuwe simkaart gebeurt na de einddatum van je huidige contract. Vooraf stuurt je provider je een sms met de datum van overzetten. Het overzetten van je nummer gebeurt altijd op een werkdag tussen 8:30 en 18:00 uur. Tot dat moment kan je gebruik maken van je oude simkaart.