De beveiliging van een winkel begint bij het beveiligen van diefstalgevoelige items en het voorzien van detectiepoortjes aan de uitgang. Passeert de dief tussen de poortjes, dan kunnen die zowel een visueel als een sonoor alarm produceren.
RF technologie (Radiofrequentie technologie) is al jaren een klassieker in de beveiligingswereld. Uw detectiepoort werkt als een antenne die radiogolven uitzendt. Komt een dief met een beveiligd product in het frequentiegebied? Dan gaat een alarm af en voorkomt u een diefstal.
Er zijn tags gevuld met inkt, die de inkt loslaten, wanneer een dief de tag probeert te verwijderen, zodat het kledingstuk wordt geruïneerd. Ook is de winkeldeur beveiligd met elektronische poortjes. Als een tag langs deze poortjes gaat, gaat er een alarm af. Op deze manier kan een dief niet zomaar kleding meenemen.
Deze vorm van beveiliging wordt o.a. veel toegepast in kledingzaken waar de plastic dop met een pen door de stof van de kleding vastzit. Wordt de plastic dop niet bij de kassa verwijderd dan registreert het poortje bij de uitgang van de winkel de dop en gaat het alarm af.
Kleding beveiligen doe je met hard tags, dat zijn plastic schijven waarin een elektronische beveiliging zit. Ze hangen met een slotje vast aan je product. Loopt een dief met getagd artikel door je detectiepoortjes? Dan gaat er een alarm af.
Ja, een sterke magneet inderdaad! Zeker die kleine alarmpjes werken magnetisch! Het is te verwijderen met een heel sterke magneet, inderdaad. Het alarm zal waarschijnlijk afgaan bij binnenkomst in een winkel, maar als je het even uitlegt zullen ze het wel begrijpen en je vast wel willen helpen.
Het Vtje is een soort goedkeuring. Aan het Vtje is te zien dat van jou kennis van zaken verwacht mag worden en dat jij goedkeuring hebt van de korpschef en dus integer bent. Ik kan ook wel aan politie emblemen komen maar dat wil niet zeggen dat ik die mag dragen.
Door je gelabelde product naar buiten te smokkelen in een geprepareerde tas – ook rooftas of koeltas genoemd. Zijn metalen wand verstoort het contact tussen beveiliging en detectiepoortjes. Gevolg: het alarm gaat niet af en de dief wandelt onopgemerkt naar buiten.
Radiofrequente beveiligingslabels communiceren via radiogolven met uw alarmpoorten. Het etiket voor 8,2 Mhz is wereldwijd het meest gebruikte beveiligingslabel. Op het label kan een logo of barcode gedrukt worden. Of we kunnen de labels ook vastnaaien.
Je kunt keyless entry uitschakelen, maar dan kunnen de portieren van de auto alleen nog maar geopend of gesloten worden met de knopjes op de autosleutel of met de klassieke sleutel in nood. Het uitschakelen van het keyless systeem heeft vaak ook consequenties voor de procedure van het starten van de auto.
De ene dief staat met een apparaat bij je auto en de andere met een apparaat bij je voordeur: relay attack. Hierbij wordt het signaal van de auto naar de autosleutel (smart key) onderschept en versterkt doorgestuurd. De dief kan de auto kan dan openen en starten.
Inbrekers gebruiken steeds nieuwe manieren om in te breken in je auto. Ze hacken je digitale of contactloze autosleutel (keyless entry) en kunnen zo de deur van je auto openmaken zonder het portier te beschadigen. Het is dan lastig om bij je verzekeraar te bewijzen dat er is ingebroken.
Hard tags zijn plastic schijven waarin een elektronische beveiliging zit. Ze hangen met een slotje vast aan uw product. Loopt een dief met getagd artikel door uw detectiepoortjes? Dan gaat er een alarm af.
Bij een elektromagneet wordt het magneetveld door elektrische stroom in een draadspoel opgewekt en door een weekijzeren kern versterkt. Zodra de stroom wordt uitgeschakeld verliest de weekijzeren kern zijn magnetisering.
Een permanente magneet bestaat uit ferromagnetisch materiaal waarin de magnetische dipolen alle permanent dezelfde kant op staan. Hij oefent een aantrekkende dan wel afstotende werking uit op andere magneten en een aantrekkende werking op van zichzelf niet magnetisch ferromagnetisch materiaal, zoals ijzer en nikkel.
Beveiliging is in de regel een taak van gespecialiseerde organisaties en bedrijven: de politie, die verantwoordelijk is voor de openbare orde en veiligheid. particuliere beveiligingsbedrijven. horecabeveiligingsdiensten.
Een particuliere beveiliger bewaakt de veiligheid van personen en goederen en zorgt dat de orde en rust op terreinen en in gebouwen niet wordt verstoord. Een beveiliger doet dit in opdracht van burgers, bedrijven en overheidsinstanties.
Beveiligers mogen particuliere beveiligingswerkzaamheden verrichten, zoals het beveiligen van gebouwen en eigendommen, het beveiligen van evenementen, het beveiligingen van sportwedstrijden, enzovoorts.
Leg een stuk bakpapier of een strijkdoek over het ingestreken kledinglabel (let op met synthetische materialen). Strijk gedurende 30 - 60 seconden over het label terwijl je druk geeft met het puntje van het strijkijzer (de lijm moet smelten). Je kunt het strijklabel nu van de stof verwijderen.
De top drie van meest gestolen modellen bestaat uit: Toyota RAV4, Volkswagen Golf en Volkswagen Polo. Ford, Opel, Peugeot en Mazda zijn opvallende stijgers, met 21 tot 39 procent meer gestolen auto's, aldus het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV).
Bijna zeven procent heeft te maken gehad met autoinbraken. Van die aantallen zijn Audi-rijders het vaakst de klos. Bij 16 procent van de gevallen ging het om een auto uit Ingolstadt. Met 10 procent volgen Jeep, Mercedes en Volkswagen.
Normaal gesproken moet u bij autodiefstal 2 autosleutels kunnen overleggen. Dat is in dit geval geen probleem, aangezien uw auto gestolen is zonder dat de autosleutels hiervoor gebruikt zijn. Verzekeraars gaan echter verschillend om met een autodiefstal zonder sleutel.
Autodieven gebruiken hightech apparatuur waarmee ze auto's met een keyless entry systeem op afstand kunnen ontgrendelen. Als zij zich op minder dan 6 meter van je autosleutel bevinden, kunnen ze hiermee het signaal van je autosleutel oppikken. Deze wordt vervolgens gekopieerd en via een zender naar je auto gezonden.
De Volkswagen Golf (328), Polo (295) en Fiat 500 (196) worden het meest gestolen. De Toyota RAV4 (1 op 183), Toyota CH-R (1 op 245) en Mazda CX-5 (1 op 251) hebben het hoogste diefstalrisico.
Na de diefstal worden ze uit elkaar gesleuteld en de onderdelen worden verkocht. Bijvoorbeeld aan iemand die een tof BMW M-interieur in z'n instapdieseltje wil, of gewoon bij schadeherstel. Sinds dit jaar moeten handelaren ingekochte goederen registeren op het Digitaal Opkopers Register.