Je gebruikt de functie “wijzigingen bijhouden” (track changes) in Word, zodat eventuele wijzigingen zichtbaar blijven als suggesties, en niet direct worden doorgevoerd. Op deze manier kan iemand anders bepalen of een wijziging moet worden doorgevoerd of kan iemand zien welke aanpassingen je hebt gedaan.
Werken met Wijzigingen bijhouden
Selecteer Controleren > Wijzigingen bijhouden om de functie in te schakelen. Als u uw Word-document bewerkt, worden deze vastgelegd. Selecteer Controleren > Wijzigingen bijhouden om de functie uit te schakelen. Er worden geen nieuwe bewerkingen meer uitgevoerd.
Een document opent dat is opgeslagen met de opmerkingen die u wilt maken anonieme. , wijs Voorbereiden aan en klik op Document controleren.Klik op Controleren.Klik op Alles verwijderen naast de documenteigenschappen en persoonlijke gegevens.
Anonimiseren kan zo makkelijk zijn als identificeerbare gegevens onleesbaar maken, bijvoorbeeld door met een zwarte stift de geboortedatum van een persoon in een document door te strepen. Hierdoor is de geboortedatum van de betreffende persoon niet meer te gebruiken als informatie om de persoon te identificeren.
Persoonsgegevens van bestuurders en medewerkers van overheidsorganisaties, adviseurs, deskundigen etc. Personen die namens de organisatie naar buiten treden– overige gegevens ✓ Privé-gegevens zoals adresgegevens van de privéwoning, privé bankrekeningnummer en handtekening.
Als u wilt zien wie de inhoud van uw document wijzigt (of wanneer u wilt dat iemand anders kan zien wat u hebt gewijzigd in het document), schakelt u Wijzigingen bijhouden in. Als u wilt zien wie wat heeft gewijzigd in het document, klikt u op _GT_ Wijzigingen bijhouden om wijzigingen bijhouden in te scha kelen.
U kunt bijgehouden wijzigingen zo instellen dat deze in verschillende kleuren worden weergegeven voor verschillende auteurs. Er wordt echter automatisch door Word bepaald welke kleur voor welke auteur staat. Daarnaast kan deze kleur veranderen wanneer u het document opnieuw opent of iemand anders het document opent.
Met Wijzigingen weergeven in Excel kunt u precies zien welke wijzigingen zijn aangebracht in uw werkmappen, zodat u anderen met vertrouwen kunt laten samenwerken aan uw werk. U kunt details zien van wie wat, waar en wanneer heeft gewijzigd, samen met de vorige waarde van de cel voor snelle conversie.
Open het bestand dat u wilt weergeven. Als u Microsoft 365 voor Mac gebruikt, selecteert u de naam van het document op de titelbalk van de toepassing en selecteert u vervolgens Door versiegeschiedenis bladeren. Als u een oudere versie van Office voor Mac gebruikt, selecteert u Bestand > Bladeren in versiegeschiedenis.
Open in Word een nieuw document. Klik op Verzendlijsten > Afdruk samenvoegen starten en klik vervolgens op de samenvoegbewerking die u wilt uitvoeren.
Ga naar Bestand >Info > Document beheren > Niet-opgeslagen documenten herstellen.
Klik op de lijn, verbindingslijn of vorm die u wilt verwijderen en druk vervolgens op Delete. Tip: Als u meerdere lijnen of verbindingslijnen wilt verwijderen, selecteert u de eerste lijn, houdt u Ctrl ingedrukt terwijl u de andere lijnen selecteert en drukt u vervolgens op Delete.
Je kan een tekstdeel doorstrepen door eerst de tekst te selecteren en vervolgens op knop 'Doorhalen' te klikken in de groep 'Lettertype' van het tabblad 'Start'.
Klik in het tekstvak.Klik op het tabblad Opmaak van Hulpmiddelen voor tekstvak en klik vervolgens op Tekst passend maken. Voer een van de volgende handelingen uit: Als u de tekst wilt verkleinen of uitvbreken om deze in het tekstvak te laten passen wanneer u het tekstvak of typt, klikt u op Best passend.
Ga naar het tabblad Gegevens op het lint en selecteer vervolgens Gegevensvalidatie. Selecteer op het tabblad Instellingen in het vak Toestaan de optie Lijst. Als het goed is dat personen de cel leeg laten, schakelt u het selectievakje Leeg negeren in. Schakel de vervolgkeuzelijst In cel in.
Pseudonimiseren is een procedure waarmee identificerende gegevens met een bepaald algoritme worden vervangen door versleutelde gegevens (het pseudoniem). Het algoritme kan voor een persoon altijd hetzelfde pseudoniem berekenen, waardoor informatie over de persoon, ook uit verschillende bronnen, kan worden gecombineerd.
Pseudonimiseren is een beveiligingsmaatregel. Door persoonsgegevens te pseudonimiseren maakt u het moeilijker om deze gegevens te herleiden naar personen. En dat maakt bijvoorbeeld de impact kleiner bij een datalek. Een methode die u kunt gebruiken om persoonsgegevens te pseudonimiseren is hashing.
Dit Sleutelbestand is één van de bestanden die gezamenlijk de Woonbase vormen. In dit bestand zijn alle personen, huishoudens en verblijfsobjecten en hun onderlinge relaties ogenomen die of op 1 januari of op 31 december geregistreerd (GBA, of BAG) waren in Nederland.