Selecteer Object en klik vervolgens op Tekst uit bestand in het vervolgkeuzemenu. Selecteer de bestanden die in het huidige document moeten worden samengevoegd. Houd Ctrl ingedrukt om meer dan één document te selecteren. De documenten worden samengevoegd in de volgorde waarin ze in de bestandslijst worden weergegeven.
Ga naar de doelwerkmap en klik op het werkblad waar u de gekoppelde gegevens wilt plaatsen. Selecteer de cel waarin u de gekoppelde gegevens wilt plaatsen en selecteer Start > Klembord > Plakken > Koppeling plakken.
Als u de resultaten van afzonderlijke werkbladen wilt samenvatten en rapporteren, kunt u gegevens van elk werkblad samenvoegen in een hoofdwerkblad. De bladen kunnen zich in dezelfde werkmap bevinden als het hoofdwerkblad of in andere werkmappen.
De functie Gedeelde werkmap inschakelen
Maak een nieuwe werkmap of open een bestaande werkmap. Plaats deze vervolgens op een netwerklocatie. Zet het bestand niet in OneDrive of SharePoint. Als u de voorkeur geeft aan deze locaties, gebruik dan cocreatie om samen te werken aan de werkmap.
Koppeling naar de volgende werkmap zoeken
Als u het deelvenster Werkmapkoppelingen wilt openen, selecteert u Gegevens > Query's en verbindingen > Werkmapkoppelingen.
U kunt naar cellen op een ander werkblad in dezelfde werkmap verwijzen door de naam van het werkblad gevolgd door een uitroepteken (!)toe te voegen aan het begin van de celverwijzing.
Hoe moet ik PDF-bestanden samenvoegen
Selecteer de PDF-bestanden die u samen wil voegen of draag de bestanden naar de actieve veld. De pagina's van de PDFs worden weergegeven. Klik op de pagina's die u bij de nieuwe bestand wil toevoegen. Sla uw nieuwe PDF op.
Selecteer Bestand > Afdrukken > Afdrukken (in PowerPoint selecteert u een van de drie indelingen). Selecteer in de vervolgkeuzelijst onder Printer de optie Opslaan als PDF en selecteer vervolgens Opslaan.
Een externe link (of een externe verwijzing) in Excel is een verwijzing naar een cel, een bereik of een gedefinieerde naam in een andere werkmap.
Selecteer de tekst of afbeelding die u wilt gebruiken als koppeling en klik vervolgens op Invoegen > Hyperlink. Als u een koppeling wilt maken naar een webpagina of bestand, klikt u op Webpagina of bestand. Vervolgens typt u een URL in het vak Adres of klikt u op Selecteren om naar een bestand te bladeren.
Met Microsoft 365 en OneDrive of SharePoint kunnen meerdere mensen tegelijk aan een Word-document, Excel-spreadsheet of PowerPoint-presentatie werken. Wanneer iedereen tegelijk ergens aan werkt, heet dat cocreatie.
Een bestand delen in Drive
Selecteer het bestand dat je wilt delen.Typ het e-mailadres of de Google-groep waarmee je het bestand wilt delen. Bepaal welke rol mensen hebben voor het bestand door Kijker, Reageerder of Bewerker te kiezen. Als je account in aanmerking komt, kun je een vervaldatum voor toegang toevoegen.
Naast de gratis webversies van Word, Excel en PowerPoint krijgt u ook 5 GB online cloudopslag in OneDrive, zodat u vanaf elke locatie toegang hebt tot uw bestanden. Geabonneerd betekent dat u al een abonnement hebt voor Microsoft 365 Family of Personal.
In Microsoft Excel worden werkmappen standaard opgeslagen als Excel werkmappen (.xlsx). U kunt de standaardbestandsindeling wijzigen in een andere bestandsindeling die wordt ondersteund in Excel.
Elke tabel bevat velden die u kunt combineren in een draaitabel om uw gegevens op verschillende manieren weer te geven. U hoeft zelf geen opmaak toe te passen of gegevens voor te bereiden. Als u de gegevens gaat importeren, kunt u meteen een draaitabel bouwen op basis van gerelateerde tabellen.
Als u de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer u de formule kopieert, vergrendelt u deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer u bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing.
Als u cellen met een reeks getallen in oplopende volgorde wilt vullen, sleept u de vulgreep naar beneden of naar rechts.