Samsung e-mail app: Gmail
Tijd voor een Samsung e-mail app die je waarschijnlijk al kent: Gmail! Deze app staat ook standaard op alle Samsung-telefoons, net als veel andere Google-apps.
Controleer de instellingen van je telefoon of tablet
op je apparaat. Tik op Gebruikers en accounts. Schakel Gegevens automatisch synchroniseren in.
Opmerking: E-mailtoepassing is een service van Samsung. Gmail, Outlook, Yahoo en vele andere platforms bieden hun eigen applicatie voor het beheren van e-mails.
Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
'Snelle instellingen' openen
Als je de eerste paar instellingen wilt bekijken, swipe je omlaag vanaf de bovenkant van het scherm. Als je alle snelle instellingen wilt zien, swipe je nogmaals omlaag.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
Het instellen van een Samsung account zal verschillende diensten en applicaties op je Galaxy toestel, Smart TV en andere Samsung producten mogelijk maken. Door het aanmaken van één account kun je meteen gebruik maken van nuttige functies.
Wachtwoord of account-gegevens vergeten? Je kunt jouw wachtwoord opnieuw instellen met de link 'ID zoeken of wachtwoord opnieuw instellen' op de aanmeldingspagina.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.
De gebruikersnaam of het wachtwoord is onjuist of POP3/IMAP is niet ingeschakeld voor dit account. Controleer uw accountinstellingen of neem contact op met uw serviceprovider.
Instellingen inkomende mailserver
Servernaam voor inkomende e-mail. Het e-mailadres dat u wilt instellen. Het poortnummer dat wordt gebruikt door de server voor inkomende e-mail. De meeste gebruiken 143 of 993 voor IMAP of 110 of 995 voor POP.
Het beste kun je kijken of deze mappen wel echt zijn verdwenen of dat ze niet meer zichtbaar zijn op je tablet. Je kunt dit doen door de webversie van je email te openen en te zoeken naar deze mappen. Waarschijnlijk vind je ze daar gewoon.
Synchronisatieproblemen met mobiele apparaten oplossen
Selecteer uw telefoon in de lijst met verbonden mobiele apparaten en selecteer vervolgens Verwijderen. Selecteer Opslaan. Schakel uw mobiele apparaat volledig uit. Start uw mobiele apparaat na een paar seconden opnieuw op en synchroniseer met uw postvak.
1. Installeer de Outlook app via de appstore. Of download de App van de Google Play Store voor je Android telefoon. Druk op installeren, voer je Apple ID in of je Google Account en installeer de Outlook Applicatie.