Zo kom je hoger in Google. Voor het ontvangen van een hoge ranking in Google moet uw pagina relevante en nuttige content bieden aan de bezoeker. Schrijf daarom op iedere pagina slechts over een onderwerp. Dit zorgt ervoor dat bezoekers, en dus ook de zoekmachines, niet in de war raken.
Hoger in Google komen met content marketing
Denk daarbij aan teksten, afbeeldingen en filmpjes. Content is hoe je informatie aan de bezoeker overdraagt. Veel mensen die Google gebruiken zijn op zoek naar informatie. Het spreekt dus voor zich hoe belangrijk sterke content is om hoog in de zoekmachine te komen.
Het meest gebruikte tarief is het tarief per uur. Hierbij betaalt de klant een vaste prijs per uur voor de zoekmachine optimalisatie. Deze prijs varieert bij de meeste bedrijven vaak tussen de 75 en 200 euro exclusief BTW.
Als Google niet alle pagina's op je site lijkt te vinden, kan dit aangeven dat Google de pagina's niet kan vinden (crawlen) of ze niet correct kan interpreteren wanneer ze worden gevonden (indexeren). Lees meer over de basisprincipes van crawlen en indexeren.
SEO is de afkorting van de Engelse term 'Search Engine Optimization' wat in het Nederlands zoekmachine optimalisatie betekent. Een zoekmachine optimalisatie specialist is iemand die ervoor zorgt dat websites op de juiste manier aangepast worden zodat ze beter gevonden worden in Google.
Google leest jouw meta informatie
Denk bijvoorbeeld aan de meta titels of meta description, maar ook aan heading zoals de H1, H1 of H3. Deze data helpt Google bij het bepalen waar de pagina over gaat. Help Google dus een handje door nauwkeurig de juiste informatie door te geven aan de zoekmachine.
Binnen de SEO wereld zal je veel verschillende en uiteenlopende inschattingen krijgen voor hoe lang het duurt om SEO resultaat te behalen. Vaak is er pas resultaat binnen 6 tot 12 maanden. Het kan soms lastig zijn een SEO bureau te vertrouwen, terwijl het lang duurt voordat je resultaat ziet.
Door Search Engine Optimization (SEO) zorg je ervoor dat je hoger scoort in Google en beter en meer gevonden wordt door je potentiële doelgroep. Met de SEO Site Check-Up test kan je nagaan hoe jouw website scoort. Hoe hoger de score, hoe hoger je in de ranking staat en hoe sneller je gevonden wordt door zoekmachines.
Google crawlt doorlopend nieuwe en bestaande webpagina's, op zoek naar updates. Het is praktisch onmogelijk om iedere bestaande pagina iedere dag opnieuw te controleren op updates. De zoekmachine heeft daarom een slim algoritme ontwikkeld, dat vaststelt hoe vaak welke pagina gecontroleerd moet worden op updates.
Crawlen is het doorzoeken van een webpagina door middel van zoekmachinesoftware ofwel “bots”. Deze bots verkennen de webpagina om de inhoud hiervan te kunnen indexeren.
Definitie Crawlen
Crawlen betekent 'kruipen'. Het is een verwijzing naar webcrawlers, ook wel spiders of bots genoemd, die websites indexeren voor opname in zoekmachines zoals Google en Bing. Zo kan een zoekopdracht gekoppeld worden aan webpagina's die hier betrekking op hebben.
SEO kun je best zelf doen, maar om het goed te doen heb je wel up-to-date kennis nodig. Daar is deze kennispagina voor. Hier lees je om te beginnen wat SEO is en wat het anno 2022 precies inhoudt. Er verandert namelijk nogal wat binnen het vakgebied!
Gebruik rond de 3% aantal keer het zoekwoord per pagina.
Je kunt dus niet zeggen, gebruik het keyword 6x in je tekst, maar kijk naar de hoeveelheid tekst en gebruik met mate (rond de 3%).
Zoekwoordenonderzoek is onmisbaar als je gericht aan de slag wilt gaan met SEO. SEO beslaat grofweg drie takken: techniek, content en autoriteit. Alle drie deze onderdelen zijn belangrijk om aan te werken. En als je het ons vraagt, loont het altijd om aan zoekmachineoptimalisatie te doen.
Het uurtarief van een SEO expert varieert tussen de €200 per uur, voor managers met uitdagende opdrachten, tot €65 á €75 per uur voor de goedwillende ZZP-er. Exclusief BTW, want SEO wordt bijna alleen maar door bedrijven afgenomen.
Over het algemeen zijn er drie prijsmodellen die SEO bureaus hanteren: Kosten per maand: van € 100 tot € 4.500 per maand. Kosten per project: van € 500 tot € 10.000 per project. Per uur: van € 50 tot € 150 per uur.
De minimale kosten voor een klik bedragen € 0,05. De kosten die je uiteindelijk per klik betaalt zijn sterk afhankelijk van je concurrentie. De ervaring leert dat de gemiddelde kost per klik op € 0,80 cent ligt. Dat betekent dat je met een budget van € 200,- per maand via SEA dus 250 bezoekers kunt werven.
Om je website beter vindbaar te krijgen in Google moet je dan eerst weten waar de zoeker precies opzoek naar is. Via de zoekwoordplanner van Google kan je bekijken welke woorden zoekers gebruiken in de zoekmachine om informatie over jouw product of dienst op te vragen.