Ben je niet thuis op het moment dat we voor de deur staan? Dan bieden we je pakket aan bij de buren.
Wij leveren van maandag tot en met vrijdag tussen 8u00 en 18u00. De exacte levertijden kunnen verschillen per dag, dit is afhankelijk van de pakketgrootte en het afleveradres.
Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.
DHL Producten DHL Express 12:00
Jouw internationale express zending wordt op de dag van aflevering gegarandeerd vóór 12:00 uur bezorgd in de belangrijkste grote en kleinere steden en zakencentra in meer dan 120 landen wereldwijd. Al je zendingen worden de volgende werkdag vóór 12:00 uur 's middags geleverd in Europa.
Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket.
Is je klant niet thuis als wij het pakket bezorgen? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code en in de PostNL-app kan je klant zien waar het pakket is. De track & trace-code staat bijvoorbeeld in de e-mailbevestiging die jij je klant stuurt.
Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt.
Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.
'We bezorgen tegenwoordig 180 pakketten per dag' | NT.
Als je bijvoorbeeld een pakket wilt verzenden naar een bestemming buiten Europa, is DHL waarschijnlijk een betere keuze vanwege hun wereldwijde dekking. Als je echter vooral binnen Nederland pakketten wilt versturen, is PostNL waarschijnlijk de beste optie vanwege hun sterke lokale netwerk.
Geen niet-thuis code ontvangen? Heb je geen kaart met niet-thuiscode en QR-code ontvangen, dan kun je via track en trace je bezorging online in orde maken met behulp van je zendingsnummer en postcode. Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op via chat.
Geen probleem. Plan de Haalservice in en DHL komt je pakketten gewoon ophalen. Wel zo makkelijk! Houd er rekening mee dat het alleen mogelijk is om een dagelijkse vaste pick-up in te plannen voor DHL For You Vandaag.
Show content. We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt.
Als gekozen is voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden. Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen.
Een brievenbuspakje naar een DHL ServicePoint binnen Nederland verstuur je al voor €3,45 of naar een huisadres voor €3,95. Natuurlijk altijd mét track en trace. Pakketjes binnen Europa verstuur je al vanaf €8.
Afgelopen jaar werd ongeveer 14 procent van het totaal aantal pakketjes op de verkeerde dag geleverd. Meer dan een kwart van de bestellingen kwam niet op het afgesproken tijdstip. Vooral bij buitenlandse pakketdiensten kwam dit voor. Dit blijkt uit een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 3.100 Nederlanders.
Via het informatienummer 0900/20009 kan je als consument ontvanger informatie opvragen over een pakket dat via DHL eCommerce naar jou onderweg is vanuit binnen- of buitenland.
Is er bij de tweede bezorgpoging weer niemand aanwezig, dan wordt op een kaartje aangegeven dat u de zending kunt afhalen bij een DHL vestiging. Daar heeft u 5 dagen de tijd voor. Daarna gaat de zending terug naar de afzender. Wilt u een derde bezorgpoging of laat u de zending liever op een ander adres bezorgen?
Wie mag tekenen voor ontvangst? Is de geadresseerde zelf niet thuis? Dan mag een volwassen huisgenoot of gemachtigde ook tekenen voor ontvangst.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Waar is mijn pakket? Is er een pakket naar mij onderweg met de bezorger? De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming.
ONDERWEG: Bezorgen is onderweg
Jouw bestelling is het sorteerproces doorlopen, heeft het distrubutiecentrum verlaten en is meegegeven aan de juiste postbezorger (de postbode dus, niet de pakketbezorger).