De Golf 7 GTI, misschien wel dé ideale sportieve all-rounder voor een grote doelgroep. Praktisch gezien op veel punten een mooie gulden middenweg, modern genoeg tot op heden en sportief gezien een sterk presterende automobiel. 230 pk en 350 Nm koppel, 6,4 s naar de 100 km/u en een topsnelheid van maar liefst 248 km/u.
Met zijn topsnelheid van 182 km/u maakte de Golf GTI snelheid toegankelijk voor het grote publiek, in een tijd waar standaard middenklassers met moeite de 160 km/u bereikten. De huidige Golf GTI 2.0 TSI zet door tot 250 km/u.
De GTI geeft 245 pk en 350 Nm door aan zijn voorwielen en gaat in 6,2 seconden van stilstand naar 100 km/h. De R is zomaar even 320 pk en 420 Nm (!)sterk. Hij is vierwielaangedreven en schakelt snel genoeg door zijn zeven DSG-verzetten om in 4,7 seconden de honderd te bereiken.
Kloppend hart van de Golf VII GTI is de nieuwste generatie direct ingespoten 2,0-liter EA888 viercilinder turbomotor (220 pk/350 Nm). De GTI Performance levert 10 pk extra. De Golf R heeft een hard- en softwarematig aangepast blok dat piekt bij 300 pk/380 Nm.
Tegenwoordig heeft de Golf GTI meer dan het dubbele aan vermogen – een machtige 245 pk! De Golf 1 ging al in 9,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Met zijn topsnelheid van 182 km/u maakte de Golf GTI snelheid toegankelijk voor het grote publiek, in een tijd waar standaard middenklassers met moeite de 160 km/u bereikten.
De Golf GTI van de zevende generatie is in beginsel een betrouwbare auto. Een Golf is trouwens immuun voor elke aanval op zijn reputatie en dat geldt nog sterker voor de GTI. Afgezien van de turbo, de koeling en een paar mogelijke waterlekkages valt de lijst met potentiële problemen mee.
De krachtigste Golf ooit is gepresenteerd. De nieuwe Volkswagen Golf R haalt 235kW/320 pk uit een 2.0 TSI-benzinemotor, die gekoppeld is aan een DSG-automaat en 4 MOTION vierwielaandrijving met R-Performance Torque Vectoring.
Tussen de intake en de turbo zit bij de Golf 7 GTI en Golf 7R een turbo inlet pipe.
Re: GOLF 7 1.0 vs GOLF 7 1.2 TSI
De 1.2 TSI is, op de 1.0 TSI na, de lichtste motor van de VAG groep met de TSI technologie. Het is een 4 cilinder motor met turbo.
De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Motor. De Golf VI GTI heeft een nieuwe 2.0 TSI-motor met kettingaangedreven nokkenassen, directe inspuiting en een turbocompressor, goed voor in totaal 210 pk/280 Nm (240 km/h en 6,9 s tot 100 km/h).
Het werkelijke gewicht kwam uit op 1380 kg. Dit komt redelijk overeen met het opgegeven rijklaar gewicht van 1373 kg.
95, 98 en/of super E10 kan in de GTI.
5.7 liter, als je het filter ook vervangt. Ik doe tussentijdse wissel altijd zelf, op splinternieuwe auto's.
De Golf GTI TCR is vanaf eind januari 2019 te bestellen bij de Nederlandse Volkswagen-dealers. De exclusieve 5-deurs GTI heeft een vanafprijs van € 50.460*. Het Performance-pakket kost € 2.275 (matzwart Reifnitz) of € 2.950 (glanzend zwart Pretoria).
Met zijn vermogen van 235 kW/320 pk is dit de sterkste Golf ooit gemaakt. De nieuwe Golf 8 R is nu bij Huiskes-Kokkeler te bestellen vanaf € 65.490.
Na de Zakenauto van het Jaar-titel met de Polo vorig jaar scoort Volkswagen dit jaar opnieuw een hoofdprijs. De jury van de AM Driving Business Awards beoordeelt de Golf 8 als Beste Nieuwkomer.
Re: Riem of ketting
Motor heeft een ketting. Waterpomp heeft een riem en dan is er nog de multiriem.
Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km). Zo groot als de stap van 1.2 naar 1.0 TSI is het dus niet.
Grand Turismo Injectie. Sinds de oer-GTI uit 1976 staat deze afkorting dankzij Volkswagen voor uitmuntend rijplezier in het compacte segment.