Zodra je je nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je hem zelf activeren via Ik Ben of de Ben app.Nadat je bent ingelogd, kies je voor Instellingen, vervolgens voor Simkaart en klik je op Vervangende simkaart activeren.Volg dan de aangegeven stappen.
Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Om de simkaarthouder te openen, steek je een paperclip of een simkaartverwijdertool in het gat naast de houder.Druk deze voorzichtig door in de opening, naar je iPhone toe, maar forceer niet. Als het je niet lukt om de simkaarthouder te openen, breng je je apparaat naar je aanbieder of een Apple Store voor hulp.
Je simpincode in- of uitschakelen
Als je een iPhone hebt met een enkele simkaart of eSIM, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als je een iPhone hebt met een dubbele simkaart of dubbele eSIM, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > tik je op het nummer dat je wilt wijzigen > 'Simpincode'.
Als de simkaart niet correct in de simkaarthouder en in je telefoon is geplaatst, wordt de simkaart mogelijk niet herkend. Als de simkaart niet wordt herkend, verwijder je de simkaarthouder en controleer je of de kaart correct is geplaatst. Het is vooral belangrijk dat de hoeken van de simkaart goed uitgelijnd zijn.
Om uw SIM-kaart online te activeren, gaat u gewoon naar de website van uw provider . De kans is groot dat de supportpagina die u moet bezoeken op de kaart staat. Zodra u dat hebt gedaan, volgt u gewoon de vermelde stappen. Meestal moet u het telefoonnummer of SIM-kaartnummer invoeren.
Zodra je je nieuwe simkaart hebt ontvangen, kun je hem zelf activeren via Ik Ben of de Ben app.Nadat je bent ingelogd, kies je voor Instellingen, vervolgens voor Simkaart en klik je op Vervangende simkaart activeren.Volg dan de aangegeven stappen.
Simkaart is (nog) niet geactiveerd
Heb je een nieuwe simkaart?Of wissel je van provider?Dan kan je toestel inderdaad ook de melding "geen service" of "geen sim" tonen. Als je een nieuwe simkaart van ons krijgt toegezonden, is deze meestal al actief.
Haal je oude simkaart uit je toestel en steek je nieuwe simkaart erin.Geef de nieuwe pincode in die je bij je simkaart kreeg. Vanaf nu kan je met je nieuwe simkaart bellen, sms'en en surfen.
Je ontgrendelt hem door de simcode in te voeren. Deze bestaat uit 4 cijfers en is meestal 0000. Deze voer je in als je de telefoon opstart of als je een nieuwe simkaart in je smartphone stopt. Je kunt de code zelf veranderen naar een code die moeilijker te raden is.
Ja hoor, je kan je simkaart gewoon uit je telefoon halen en deze dan weer in een ander toestel stoppen of later weer terug in je eigen telefoon. Geen probleem! Alleen je toestel niet in fabrieksinstellingen terug zetten. Dan moet je wel eerst een backup maken voor je dat doet.
Als u uw SIM-pincode bent vergeten of niet meer weet
Neem contact op met de provider die u de simkaart of eSIM heeft gegeven . Als u niet zeker weet welke provider u moet bellen en u een apparaat met een fysieke simkaart hebt, verwijdert u uw iPhone-simkaart of iPad-simkaart en controleert u de kaart op de naam of het logo van de provider.
De provider bepaalt de pincode of puk code. Ben je de code vergeten, dan is het verstandig te controleren of je de begeleidende brief van de provider nog hebt. Daarin staat vaak de pin- of puk code vermeld. Vaak biedt de brief de oplossing voor een vergeten pincode.
Als je de simkaart in een andere telefoon stopt, neemt die telefoon dat telefoonnummer over op het netwerk. Met Sim Swapping wordt niet de simkaart in een andere telefoon gestopt, maar het nummer van de ene simkaart naar de andere verhuisd.
Als je klant was bij een andere operator, dan gebeurt de overschakeling binnen de 24 uur. Zodra deze overschakeling is afgerond, werkt je oude simkaart niet meer. Plaats dan de nieuwe simkaart, die je van ons hebt ontvangen, in je toestel om onmiddellijk opnieuw te kunnen bellen.