Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Tik in Instellingen op 'Mobiel netwerk' en schakel 'Mobiele data' in of uit voor elke app (zoals Kaarten) of voorziening (zoals Wifi-assistentie) waarvoor mobiele data kunnen worden gebruikt.
Start uw apparaat opnieuw op .
Open de app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van uw apparaat kunnen deze opties verschillen. Schakel wifi uit en mobiele data in en controleer of er een verschil is. Als dat niet het geval is, schakelt u mobiele data uit en wifi in en controleert u het opnieuw.
Stel de netwerkinstellingen opnieuw in
Houd er rekening mee dat u hiermee u ook mobiele en Bluetooth-instellingen reset. Ga naar Instellingen > Systeem. Tik op Geavanceerd (of een vergelijkbare optie) > Opties resetten > Wifi, mobiel en Bluetooth resetten. Kies Instellingen resetten en tik op Bevestigen.
Telefoon, modem, computer en ISP zijn nodig om verbinding te maken met het netwerk. De computer is essentieel. De modem is nodig als u een telefoonlijn gebruikt om toegang te krijgen tot internet.
Mobiele data werkt via een simkaart in een apparaat die het mogelijk maakt 'internet uit de lucht te halen'. Niet ieder apparaat ondersteunt zo'n simkaart en daarom kan je mobiele telefoon fungeren als een router door gebruik te maken van tethering / hotspot.
Tik in Instellingen op 'Wifi' en schakel 'Wifi' in. De iPhone maakt automatisch verbinding met bekende netwerken. Voer een van de volgende stappen uit om verbinding te maken met een nieuw netwerk: Verbinding maken met een beschikbaar netwerk: Tik op de naam van het netwerk.
Als je wilt zien hoeveel mobiele data je hebt gebruikt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'.
Ten eerste kun je proberen om je Samsung telefoon uit- en aan te zetten. Daarnaast is het resetten van de netwerk instellingen een mogelijke oplossing. Soms kan een update of nieuwe app ervoor zorgen dat de netwerkinstellingen aangepast worden. Een reset kan de problemen verhelpen.
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Soms ligt het probleem bij jezelf. De software- en hardwareproblemen van je smartphone kunnen leiden tot datafluctuaties. Softwareproblemen, corrupte instellingen of verouderde besturingssystemen kunnen je dataverbinding verstoren. Aan de andere kant kunnen hardwarestoringen zoals een beschadigde simkaart of antenne ook de boosdoeners zijn.
Nou, het Android offline probleem kan om een van de volgende redenen optreden: Vliegtuigmodus ingeschakeld . Problemen met de internetverbinding veroorzaakt door signaalschommelingen of gegevensverlies. Bugs gerelateerd aan Google-apps.
Als u een eSIM op een Android-apparaat gebruikt en er geen dataverbinding is, volgt u deze stappen: Open Instellingen > Mobiel en netwerk (ga op Samsung naar Verbindingen > Mobiele netwerken).Selecteer het eSIM-abonnement en ga vervolgens naar Namen toegangspunten (APN).Tik op Menu en vervolgens op Nieuwe APN .