Je kan je nieuwe SIMkaart activeren via My Vodafone. Daarin zie je de nieuwe juiste kaart en als het goed is kan je die op die manier actieveren. Heb je wel een nieuwe simkaart ontvangen, maar staat deze niet in het overzicht? Bel dan tussen 8.00 en 18.00 uur naar 0800-1258.
Hoe activeer ik Vodafone Prepaid? Je prepaidkaart werkt zodra je deze in je toestel doet en op het netwerk komt. Mocht de simkaart niet direct actief worden dan kun je dit ook doen door gratis te bellen naar 1200.
Neem een identiteitsbewijs en je bankpas mee. Je simkaart is al actief in de volgende gevallen: Als je naar ons overstapt met nummerbehoud wordt je nieuwe simkaart vanzelf actief op de eerste dag van je abonnement bij ons. Als je een nieuw abonnement bij ons afsluit (met een nieuw nummer).
Dit kan komen omdat: Je simkaart al actief is.Je een of meerdere facturen nog niet hebt betaald.Je huidige simkaart is geblokkeerd.
Op de dag dat je telefoonnummer wordt overgezet, wordt je simkaart automatisch geactiveerd. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Goed om te weten: het kan eventjes duren voor je kunt bellen, sms'en en internetten.
Activering van je simkaart
Je sim-kaart is binnen het 24 uur klaar voor gebruik.
Ga in Instellingen naar 'Mobiel netwerk', tik op 'Configureer mobiel netwerk' of 'Voeg e‑sim toe' en kies het telefoonnummer met een fysieke simkaart. Tik op 'Converteer naar e‑sim' en volg de instructies op het scherm.
Soms is je sim niet goed verbonden met het netwerk. Kies in je telefoon handmatig een ander netwerk en wissel dan weer terug naar het Vodafone netwerk. Dit doe je in de Instellingen, bij Verbindingen of Mobiele netwerken. Zet voor de zekerheid ook je toestel nog even uit en weer aan.
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Dit doe je door te bellen, een SMS versturen, data te gebruiken of door op te waarderen. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet? Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken.
Ga naar het instellingenmenu.Druk op Beveiliging en locatie.Ga naar Geavanceerd en druk op Simkaart vergrendeling. Je kan nu de simkaart ontgrendelen.
Een simkaart gebruiken voor mobiele data
Check onder Netwerk of Mobiele data aanstaat. Selecteer Mobiele data. Selecteer onder Simkaart het netwerk waarmee u verbinding wilt maken. Als uw simkaart nog niet is geactiveerd, selecteert u Activeren en volgt u de instructies op het scherm.
Wat is een simkaart? Een simkaart is een kaartje met een chip dat je in je telefoon plaatst. Deze simkaart zorgt ervoor dat alle gegevens van jouw abonnement, zoals je databundel, aan jouw toestel worden gekoppeld.
Goedkeuring nummerbehoud
Tip: neem de dag van overstap de simkaart van je huidige provider én die van Vodafone mee. Zodra de simkaart van je huidige provider niet meer werkt, plaats je de Vodafone simkaart in je toestel. Je maakt nu automatisch gebruik van je nieuwe abonnement en je nummer is behouden.
Met prepaid betaal je vooraf. Je zet een tegoed op een simkaart via de website van je provider of je koopt tegoed in de winkel.Als je belt, sms't of internet gaat dit van je tegoed af. Je krijgt dus achteraf geen rekening.
Een nieuwe simkaart kost € 20 (abonnement) € 30 (Duo Sim). Blokkeer eerst je abonnement in My Vodafone of bel naar 0800-0094 voor een blokkade op je prepaid en/of abonnement. Voor een nieuwe sim kom je even langs bij één van onze winkels.
Als u 'Geen service' of 'Zoeken' in de statusbalk van uw iPhone of iPad (Wi-Fi + Cellular) ziet, is uw apparaat niet verbonden met een mobiel netwerk. Als u 'SOS' of 'Alleen SOS' in de statusbalk ziet, kan uw apparaat nog wel het alarmnummer bellen.
Zorg ervoor dat de simkaarthouder volledig in het apparaat zit en niet beweegt. De simkaarthouder van een ander iPhone- of iPad-model of een telefoon van een ander merk past mogelijk niet goed. Als je apparaat een fysieke simkaart heeft en je de vorige stap hebt voltooid, probeer dan een andere simkaart te gebruiken.
In de meeste gevallen is het opnieuw opstarten van de iPhone voldoende. Maar als dat niet het geval is, kun je eens kijken naar de aanbiederinstellingen en de netwerkinstellingen. Je kunt de simkaart ook op een andere smartphone proberen, zodat je zeker weet dat dit niet de boosdoener is.
Ga naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' en kijk of het nummer dat u probeert te activeren wordt vermeld. Als dit het geval is, schakelt u de lijn uit en vervolgens weer in. Herstart uw apparaat of apparaten.
Open de sleuf waar de simkaart van je telefoon in past (de simkaarthouder). Zorg dat je simkaart het passende formaat heeft.Kijk goed waar het afgesneden hoekje moet komen. De simkaart past maar op 1 manier in de telefoon.
WAT GEBEURT ER MET DE VERLOPEN SIMKAARTEN EN NUMMERS? Als een prepaid simkaart vervalt staat het 6 maanden geblokkeerd in het systeem / computer van de desbetreffende provider. Na 6 maanden wordt de prepaid kaart gekoppeld aan een nieuw prepaid pakket. Het nummer wordt dus opnieuw gebruikt voor een andere klant.