Zo is het inmiddels ook mogelijk om op je Android smartphone documenten te ondertekenen. Dit is niet alleen erg handig, maar gaat bovendien veel sneller en veiliger dan wanneer je een papieren document ondertekent.
Op uw telefoon: tik op het pictogram Edit (Android-telefoons en iPhones) of beletselteken (Windows-telefoons), tik op Start het lint uitvouwen, tikt u op Invoegenen tik vervolgens op het tabelpictogram.
Hoe maak ik een gekwalificeerde elektronische handtekening?
Wilt u een gekwalificeerde elektronische handtekening gebruiken? U kunt een gekwalificeerd certificaat aanvragen bij een bedrijf dat op de vertrouwenslijst van de Europese Commissie staat. De Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI) controleert deze bedrijven.
Een handtekening toevoegen: Selecteer in het linkerdeelvenster uw handtekening, ga naar het veld waar u deze wilt toevoegen en klik daar om de handtekening te plaatsen. Of selecteer in de werkbalk Snelle acties en selecteer vervolgens uw handtekening. Uw handtekening wordt in het veld weergegeven.
Als u problemen hebt bij het plaatsen van een elektronische handtekening in Acrobat Reader DC, dan kan kan er een probleem zijn met de certificaten op uw eID. U kan met de eID Viewer controleren of er certificaten op uw eID staan en wat de status van de certificaten is.
Wat is het verschil tussen een digitale en een elektronische handtekening?
Wat is een digitale handtekening? In tegenstelling tot een eenvoudige elektronische handtekening, a digitale handtekening gebruikt een PKI-gebaseerd digitaal certificaat uitgegeven door een certificeringsinstantie (CA) die een identiteit (zoals een persoon of bedrijf) bindt aan een cryptografisch sleutelpaar.
Hoe ziet een digitale handtekening eruit? Een digitale handtekening ziet eruit als een handtekening op papier. Bij een digitale handtekening wordt de handtekening niet gezet met een pen op papier. De digitale handtekening wordt gezet met een apparaat, zoals een computer of smartphone, op een digitaal document.
Ga in een nieuw bericht naar het tabblad Bericht en klik in de groep Toevoegen op Handtekening. Klik vervolgens op Handtekeningen. Klik op Nieuw op het tabblad E-mailhandtekening. Typ een naam voor de handtekening en klik vervolgens op OK.
Eigenschappen: Digitale handtekening in de vorm van een unieke code, die gekoppeld is aan de afzender (een persoon). Handtekening volgens de basisregels van de Europese verordening voor elektronische identificatie (eIDAS-verordening). Gebruik van deze handtekening legt bij verzending verschillende gegevens vast.
Open een nieuw e-mailbericht. Selecteer in het menu Bericht de optie Handtekening > Handtekeningen. Afhankelijk van de grootte van uw Outlook-venster en of u een nieuw e-mailbericht opstelt of een antwoord of doorstuurt, bevinden het menu Bericht en de knop Handtekening zich mogelijk op twee verschillende locaties.
Een elektronische handtekening bestaat uit aan elkaar gelinkte elektronische gegevens die de ondertekenaar gebruikt om te ondertekenen. Ze vormt onder bepaalde voorwaarden de digitale tegenhanger van de handgeschreven handtekening, ook wel de “natte handtekening” genoemd.
In ondertekenverzoeken en documenten staat gevoelige informatie, zoals persoonsgegevens. Wanneer je binnen Stiply een rechtsgeldige digitale handtekening plaatst, doe je dat in een beveiligde omgeving. Alleen jij en de andere ondertekenaars hebben toegang via een persoonlijke en beveiligde link.