U kunt ook aangeven dat ze telefonisch contact op kunnen nemen met de DigiD helpdesk. De DigiD helpdesk is op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur te bereiken op 088 123 65 55.
Heeft u hulp nodig bij het aanvragen en gebruiken van DigiD? Veel bibliotheken hebben een Informatiepunt Digitale Overheid. Hier kunt u vragen stellen over de digitale overheid en dus ook over DigiD.
U kunt uw DigiD aanvragen via de website DigiD.nl. U moet hiervoor wel ingeschreven staan in de Basisregistratie Personen (BRP). Informatie over het aanvragen van DigiD in het buitenland staat op de website nederlandwereldwijd.nl.
Update de DigiD-app (indien in gebruik) naar de laatste versies; Soms is het nodig het om je browser cache en cookies handmatig te verwijderen en daarna opnieuw in te loggen; In sommige gevallen werkt het om je internetverbinding te wisselen.
Uw telefoonnummer wijzigen via de DigiD app
Selecteer "Via de DigiD app". Vul uw nieuwe telefoonnummer in. Vul de code in die u op uw telefoon ontvangt.
Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam of wachtwoord voor DigiD ben vergeten? Als u uw DigiD-gebruikersnaam bent vergeten, moet u een nieuwe DigiD aanvragen. Uw wachtwoord kunt u herstellen via DigiD.nl met behulp van e-mail en sms of de DigiD app.
U kunt ook aangeven dat ze telefonisch contact op kunnen nemen met de DigiD helpdesk. De DigiD helpdesk is op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur te bereiken op 088 123 65 55.
Ga naar de website van DigiD. Log in bij 'Mijn DigiD'Kies voor 'Gebruiksgeschiedenis'
De minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is verantwoordelijk voor het verwerken van persoonsgegevens voor DigiD. Het beheer van DigiD wordt uitgevoerd door Logius . Logius is onderdeel van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en beheert overheidsbrede ICT-voorzieningen.
Bel dan de DigiD-helpdesk via 088 123 65 55. Controleer of iemand anders met uw DigiD heeft ingelogd. Dit kunt u zien in de gebruiksgeschiedenis van uw DigiD.
Stuur een bericht naar ons X-account: @digidwebcare.
Voorwaarden voor het aanvragen van DigiD
U hebt een burgerservicenummer (BSN). Als u geen BSN hebt, lees dan hoe u er een kunt krijgen. U hebt een telefoon waarmee u zowel in Nederland als in het buitenland tekstberichten (SMS) kunt ontvangen . U hebt een e-mailadres.
Dit kan een aantal oorzaken hebben: Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord: controleer of u de juiste gegevens gebruikt. Let op hoofdletters en kleine letters. Activatie: uw DigiD is niet geactiveerd.
Je DigiD verloopt automatisch als je hem drie jaar niet gebruikt. Helaas moet je dan een nieuwe aanvragen.
Heb je jouw DigiD al geactiveerd? Dan kun je een nieuw wachtwoord aanmaken. Je moet dan nog wel je gebruikersnaam weten en je burgerservicenummer (BSN) bij de hand houden. Als je je gebruikersnaam bent vergeten, dan moet je opnieuw een DigiD aanvragen.
Wat gebeurt er als een app wordt verwijderd van Google Play? De app kan niet meer worden gedownload van Google Play. Als je de app op je apparaat hebt geïnstalleerd, kun je de app blijven gebruiken, maar niet updaten.
Ga naar de website www.digid.nl. Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD. Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen.
Als u de DigiD-app niet kunt activeren met de ID-check, krijgt u de optie om de app te activeren met SMS-verificatie . Het telefoonnummer dat u gebruikt voor de SMS-verificatie moet up-to-date zijn. Anders moet u een nieuwe DigiD aanvragen.
DigiD stuurt u een automatisch bericht als er iets in uw account wijzigt. Bijvoorbeeld bij een aanvraag, activatie van de app, een wijziging of als uw DigiD na 3 jaar verloopt. Zo controleren we of u de wijziging zelf heeft gedaan en niet iemand anders. Let op, medewerkers van DigiD vragen u nooit om uw inloggegevens.