Een profiel rapporteren Als je het profiel niet kunt vinden, kun je zoeken op de profielnaam of een vriend vragen om je een link naar het profiel te sturen. Klik op onder de omslagfoto.Selecteer Profiel rapporteren. Volg de instructies.
Als je op Facebook wordt lastiggevallen, moet je als eerste de episode melden bij het platform. De beste manier om beledigende content te melden is door de link Melden te gebruiken die naast de content zelf staat . Hier zijn enkele voorbeelden van de content die je kunt melden: Profielen.
Van identiteitsfraude kunt online geen aangifte doen. U moet daarvoor naar het politiebureau. Maak een afspraak via 0900-8844.
Klik op Profiel rapporteren. Klik op de optie die het beste omschrijft hoe dit profiel onze richtlijnen voor de community schendt om feedback te geven. Opmerking: afhankelijk van je feedback kun je vervolgens mogelijk een rapport indienen bij Meta.
Facebook biedt een direct emailadres voor klantenondersteuning aan via [email protected], of u kunt een probleem melden of feedback geven via het Helpcenter door de optie “Een probleem melden” of “Feedback verzenden” te selecteren.
Meld je vanaf een computer aan bij Facebook. Klik rechtsboven op Facebook op je profielfoto. Selecteer Hulp en ondersteuning en vervolgens Een probleem rapporteren. Volg de aanwijzingen op het scherm.
Doe aangifte bij de politie
Het misbruiken van de persoonsgegevens van een ander is strafbaar. Doe daarom aangifte bij de politie. Stuur een kopie van uw aangifte naar het bedrijf waar de identiteitsfraude gebeurde. U kunt ook contact opnemen met Slachtofferhulp voor hulp of steun.
Als u van mening bent dat u slachtoffer bent geworden van internetoplichting aan- en verkoopfraude, dan kunt u op meerdere manieren aangifte doen; onder meer op een politiebureau.We raden u echter aan om via Politie.nl aangifte te doen.
Alle gerapporteerde inhoud bekijken: Ga naar facebook.com/groups en selecteer je groep.Klik in het linkermenu op Beheren, scrol omlaag en selecteer Door leden gerapporteerde inhoud.
Nee, Facebook laat mensen niet weten dat je hun profiel hebt bekeken. Externe apps bieden deze functie ook niet. Als je een app ziet die beweert deze mogelijkheid wel te bieden, vragen we je de app te rapporteren.
Aangifte van oplichting via Facebook of Instagram? Vermeld dan de gebruikersnaam (username) van de andere partij. Dit doet u als volgt: ga op internet naar de profielpagina van de wederpartij en kopieer het webadres (URL) in de browser, en vul dit in op het aangifteformulier bij 'Accountnaam wederpartij'.
Neem contact op met de platformbeheerder. Rapporteer het nepprofiel bij de beheerders van het sociale mediaplatform of de website. De meeste platforms hebben een beleid tegen identiteitsfraude en zullen actie ondernemen om het profiel te verwijderen.
Zoals naam, adres, geboortedatum en burgerservicenummer (BSN).
Bent u een consument (particulier)?
Het Meldpunt voor consumenten is nu ConsumerConnect. Meld een inbreuk op de consumentenwetgeving aan de Economische Inspectie via ConsumerConnect. U vindt er ook informatie over uw rechten en plichten als consument.
Identiteitsfraude houdt in dat iemand een Facebook-account opent onder dezelfde naam en achternaam, foto's plaatst die de indruk wekken dat hij de echte persoon is, en zich voordoet als die persoon om vriendschapsverzoeken en berichten te sturen naar de vrienden van die persoon.
Bent u slachtoffer geworden van identiteitsfraude? Meld dit dan bij het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude (CMI). Het CMI helpt u om de gevolgen van identiteitsfraude op te lossen. Doe daarnaast aangifte bij de politie van identiteitsfraude.
Meld je op een computer aan bij Facebook.Klik rechtsboven op je profielfoto.Klik op Hulp en ondersteuning.