Ga naar je profiel.Tik op het bericht dat je wilt promoten.Vermijd de promotie van berichten met afbeeldingen die groter zijn dan 8 MB.Tik onder de afbeelding van het bericht op Promoten.
WebFX zegt dat Instagramadvertenties gemiddeld tussen de $0,20 en $2,00 per klik kosten (cost per click, CPC). Voor de gemiddelde kosten per vertoning (CPM) betalen bedrijven $6,70 per 1.000 vertoningen. Bepaalde industrieën kunnen echter meer betalen als ze zeer concurrerend zijn.
Als je problemen ondervindt met het promoten van berichten en verhalen op Instagram, kan dit de volgende oorzaken hebben: Je gebruikt geen professioneel account. Om advertenties te maken op Instagram, moet je je persoonlijke profiel omzetten in een professioneel account. Je bent geen paginabeheerder.
Hoe lang duurt goedkeuring promotie Instagram? In principe worden de meeste promoties op Instagram binnen 24 uur goedgekeurd, en vaak ook al eerder.
Op aanbodpagina.nl, marktplaats.nl, speurders.nl, tweedehands.net, zoekertjeskrant.nl, marktplaza.nl, kan je gratis een tijdelijke advertentie plaatsen.
Met het adverteren op Instagram kan je een flink bereik realiseren (8,5 miljoen gebruikers om precies te zijn). Het aantal gebruikers stijgt nog steeds. Zeker wanneer je een jongere doelgroep wil bereiken ben je bij Instagram aan het juiste adres.
Als je je verhaal niet kunt promoten, kan dat de volgende oorzaken hebben: De beeldverhouding is niet 9:16 of tussen de 4:5 en 1,91:1. Als je problemen ondervindt bij het vastleggen van een verhaal met de juiste beeldverhouding, raden we je aan het verhaal op te nemen met de camera in de Instagram-app.
De kosten van adverteren via social media kanalen
Het creëren en lanceren van een effectieve campagne die zijn doel bereikt vraagt om een financiële investering. De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand.
Foto's en video's die Instagrammers tegen betaling als promotie plaatsen, krijgen binnenkort een eigen label en zijn zo beter herkenbaar. Nu is het vaak nog onduidelijk als Instagram-gebruikers betaald krijgen voor het plaatsen van een foto of video.
Het meeste logische doel aangezien Instagram echt een kanaal is voor (visuele) inspiratie en interactie. Op dit kanaal staat het bouwen van een community centraal. Bovendien is het volledig op mobiel gericht. De gemiddelde CTR op Instagram is om die redenen dan ook een stuk lager dan op Facebook, namelijk 0,52%.
De voordelen van adverteren op social media:
jouw doelgroep is online aanwezig. doelgroep goed te targeten. online adverteren is makkelijk meetbaar. advertentiecampagnes kunnen tussentijds verbeterd worden.
Social media adverteren, het woord zegt het al: adverteren op social media zoals Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Snapchat, en LinkedIn. Met social advertising wordt er een boost gegeven aan een social media campagne of andere marketingactiviteiten waardoor je als merk meer aandacht krijgt.
Om toch transparantie rondom reclame op social media te bieden zijn de hashtags #Ad (voor advertisement) en #Spon (voor sponsoring) in het leven geroepen.
Je vindt informatie over de plaatsen en landen, leeftijdscategorieën en het geslacht van je volgers op het tabblad Doelgroepen in je statistieken. Gebruik deze informatie om te bepalen of je Instagram-doelgroep overeenkomt met je klanten.
TikTok Ads biedt verschillende soorten advertenties, maar de meest gangbare is de native 'in-feed' advertentie. Je betaalt voor het aanmaken van een advertentiecampagne op TikTok minimaal vijftig euro en minimaal twintig euro per advertentiegroep. Dus: des te meer advertenties, des te meer betaal je.
Nano-influencer: 1.000 tot 10.000 volgers (10 tot 100 euro per post) Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post)