Oplossing. In het geval u last heeft van vervuilde injectoren is het raadzaam Speed Cleaner op een hoge concentratie toe te voegen. Voeg 1 bus speed cleaner toe op 20 liter brandstof en rij hiermee 30km. Binnen deze 30km heeft uw motor genoeg tijd om op temperatuur te komen en goed te reinigen.
Voor zowel diesel- als benzinemotoren
Het kan heel goed zijn dat de injectoren gereinigd moeten worden! Zowel voor diesel- als benzinemotoren! Als een injector vervuild is wordt het sproeibeeld aangepast. Het resultaat is dat er een onjuiste verbranding plaatsvind.
Zaken die wijzen op kapotte injectoren zijn; problemen bij het starten van de motor, verminderd vermogen, een hoger brandstofverbruik, een schommelend stationair toerental of een tikkend geluid van de motor.
Injectoren vervuilen, maar zo compenseren ze hun slijtage. Pas als ze heel oud zijn of erg vuil dan is schoonmaken een goede optie. Kijk je naar markten zoals Amerika waar ze veel eerder met injectoren begonnen dan zie je daar bijna alleen ultrasonic reiniger.
Beste brandstofsysteem reiniger
De Lindemann Service Cleaner Benzine behoort bij een van de beste injector cleaners op de additieven markt. Dit brandstofadditief heeft ten opzichte van alle andere merken additieven een hogere concentratie werkzame stoffen. Dit biedt een langere en duurzamere werking.
De inherente functie maakt dit onderdeel wegwerpbaar omdat het voorbestemd is om na verloop van tijd verstopt te raken. Om brandstofdrukproblemen als gevolg van een verstopt filter te voorkomen, wordt aangeraden deze elke 48.000 km (30.000 mijl) of eerder indien nodig te vervangen. Brandstof drukregelaar.
Voor het reinigen van injectoren zijn de kosten:
€ 62,50 per set van 2 dezelfde.€ 35,- per stuk.
Als u blijft rijden met een kapotte verstuiver, riskeert u dure motor- en/of katalysatorschade.
Gemiddeld genomen moet dit slijtage-onderdeel rond een kilometerstand van 200.000 vervangen worden, maar eerder is ook goed mogelijk. Wanneer verstuivers kapot zijn zullen ze de prestaties van uw auto meestal snel verminderen, maar het kan ook zijn dat het in eerste instantie amper merkbaar is.
1 kan prima. En wil je zekerheid dan kun je de andere 3 nog laten testen.
Tip van een expert: probeer uw injectoren niet zelf te vervangen, tenzij u een echt gedegen kennis van de mechanica heeft. Een bedieningsfout en u zult veel meer moeten betalen voor de revisie van de motor van uw voertuig.
Verstuivers controleren in de auto met een diagnoseapparaat en met een retourmeting geeft een eerste indruk . Voor een volledig beeld biedt een test op een speciale dieseltestbank uitkomst. De verstuivers zijn uit de motor gehaald waardoor een goede geïsoleerde test dan mogelijk is.
Gebruiksaanwijzing : U dient de benzine injector reiniger aan de benzine toe te voegen voor het tanken, er word geadviseerd om elke 4000 kilometer een fles van 325ml aan de benzine toe te voegen bij vervuiling aan de injector's en verstuivers, dit herhalen tot de motor goed loopt.
Over het algemeen liggen de kosten voor het passende vervangingsonderdeel tussen de 100 en 340 euro per stuk. Het arbeidsloon voor twee uur werk komt daar nog eens bovenop in geval van installatie door de garage. Totale kosten voor vervanging liggen dan tussen de 200 en 450 euro.
Kosten: Reinigen en testen zijn €10,33 ex btw / €12.50 inc btw per injector.
Als u uw benzine injectoren wilt laten reinigen maakt u een afspraak bij Harry Banis BV. In overleg kunt u er voor kiezen om de reeds uit de auto gedemonteerde injectoren te laten reinigen, maar uiteraard kunnen wij de de- en montage van de injectoren ook voor u verzorgen.
De naald in de injector opent pas nadat de spoel voldoende is geladen. Daardoor spuit de injector niet direct brandstof in op het moment dat de ECU start met de aansturing. Na het beëindigen van de aansturing drukt de veer de injectornaald op zijn zitting.
Wat zijn injectoren en verstuivers en hoe werken ze
Injectoren en verstuivers zijn in principe exact hetzelfde. Het verschil zit hem erin dat vroeger het woord verstuiver werd gebruikt, maar vandaag de dag zijn dit injectoren. Injectoren zijn onderdelen die een exacte hoeveelheid brandstof in de cilinder spuiten.
Vaak zijn de eerste symptomen een constant verlies van koelvloeistof en / of motorolie. Een snelle stijging van de motortemperatuur en witte rook uit de uitlaat behoren ook tot vaak voorkomende symptomen. Verdikte koelvloeistof is een duidelijke indicatie van een defecte cilinderkoppakking.
Verstopte sproeikop - De meest gebruikelijke oorzaak van een defecte verstuiver is een verstopte sproeier. Dit gebeurt meestal geleidelijk als gevolg van gebruik van brandstof van lage kwaliteit of een vuil brandstoffilter.
Schade door lekkende verstuiver
En vraag 8: “Kan een lekkende verstuiver turboschade veroorzaken?” En ook dat kan: “Ja, door de lekkage kan uiteindelijk het oliecircuit vervuilen. Door de vervuiling slipt het systeem dicht waardoor een smeringtekort ontstaat.”
5in1 benzine injectie reiniger is een brandstoftoevoeging voor benzinemotoren die zorgt voor een optimale werking van de motor. De uitstekend werkende brandstoftoevoeging reinigt het brandstofsysteem en zorgt ervoor dat verstopte injectoren worden geopend.
Beschermt de motor bij gebruik van E10 en E85 biobrandstoffen.Reinigt en smeert de verstuivers onmiddellijk en herstelt het ideale verstuiver-spuitpatroon. Voorkomt dat de EGR verstopt raakt. Herstelt de motorprestaties, zorgt voor regelmatig stationair draaien en voorkomt startproblemen.
Wanneer verstuivers vervangen
Verstuivers verslijten na een bepaalde tijd. Dit is een geleidelijk proces, wat ervoor zorgt dat de verstuivers na gemiddeld 150.000 kilometer aan vervanging toe zijn.