Hoe maak ik een Google spreadsheet?

Doe het volgende om een nieuwe spreadsheet te maken:
  1. Open het startscherm van Spreadsheets op sheets.google.com.
  2. Klik op Nieuw. . Er wordt een nieuw document gemaakt en geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Is Google Spreadsheet hetzelfde als Excel?

Google Spreadsheets is het spreadsheetprogramma van Google, zeg maar de Excel-variant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op presis.nl

Hoe maak je een tabel in Google Spreadsheet?

Een tabel toevoegen
  1. Open een document of dia in een presentatie op je computer.
  2. Klik op Invoegen Tabel. kies hoeveel rijen en kolommen je wilt toevoegen. Een tabel kan maximaal 20 bij 20 cellen bevatten.
  3. De tabel wordt toegevoegd aan het document.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Waar vind ik Google Spreadsheets?

Elke webbrowser: ga naar sheets.google.com.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe Excel omzetten naar Google Spreadsheet?

Excel-gegevens importeren naar Spreadsheets
  1. Maak in Spreadsheets een nieuwe spreadsheet of open een bestaande spreadsheet.
  2. Klik op Bestand. Importeren.
  3. Kies het Excel-bestand en klik op Selecteren.
  4. Kies een importoptie: Nieuwe spreadsheet maken. ...
  5. Klik op Gegevens importeren.
  6. Klik op Nu openen als hierom wordt gevraagd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Instructievideo Google Spreadsheet Tabel maken

30 gerelateerde vragen gevonden

Hoe importeer ik gegevens van Excel naar Google Formulieren?

Klik op 'Bestand': Selecteer 'Importeren'. Upload uw CSV-bestand: Kies het tabblad 'Uploaden', sleep uw CSV-bestand naar het venster of klik om het te selecteren uit uw bestanden. Kies Importlocatie: Selecteer 'Huidige blad vervangen' of 'Nieuw blad invoegen' indien nodig en klik vervolgens op 'Gegevens importeren'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak je een spreadsheet in Excel?

U kunt een tabel maken en opmaken om gegevens visueel te groepeer en te analyseren.
  1. Selecteer een cel in de gegevens.
  2. Selecteer Start en kies. ...
  3. Kies een stijl voor de tabel.
  4. Bevestig of stel het celbereik in het dialoogvenster Tabel maken in.
  5. Markeer of de tabel kopteksten bevat en selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe krijg ik toegang tot Google Spreadsheets?

U kunt Spreadsheets op een van de volgende manieren openen: Elke webbrowser: ga naar sheets.google.com . Google Drive: klik op Nieuw. Google Spreadsheets en maak een geheel nieuwe spreadsheet of maak een sjabloon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe krijg ik toegang tot spreadsheets in Excel?

Door de bladtabbladen onder aan het Excel-venster te selecteren , kunt u snel een of meer bladen selecteren. Om gegevens op meerdere werkbladen tegelijk in te voeren of te bewerken, kunt u werkbladen groeperen door meerdere bladen te selecteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak ik een Google sheet?

Doe het volgende om een nieuwe spreadsheet te maken:
  1. Open het startscherm van Spreadsheets op sheets.google.com.
  2. Klik op Nieuw. . Er wordt een nieuw document gemaakt en geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe maak je een eenvoudige tabel in Google Sheets?

Open een spreadsheet in Google Sheets.Selecteer een bereik van cellen, leeg of met data.Converteer naar tabel.Selecteer het juiste kolomtype voor elke kolom .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak ik een tabel?

Tabellen maken en opmaken
  1. Selecteer een cel in de gegevens.
  2. Selecteer Start > opmaken als tabel.
  3. Kies een stijl voor de tabel.
  4. Stel in het dialoogvenster Tabel maken het celbereik in.
  5. Markeer als de tabel kopteksten bevat.
  6. Selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een formule in Google spreadsheet?

Een formule gebruiken
  1. Open een spreadsheet.
  2. Typ een gelijkteken (=) in een cel en typ de functie die je wilt gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Is Google Spreadsheet beter dan Excel?

Excel is het meest geschikt voor mensen die alleen werken en krachtige hulpmiddelen voor gegevensanalyse nodig hebben, terwijl Google Sheets ideaal is voor teams die een eenvoudigere (maar nog steeds krachtige) spreadsheetoplossing nodig hebben .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een goed alternatief voor Excel?

10 beste Microsoft Office-alternatieven voor gebruik in 2024
  1. ClickUp. Maak een geweldige indruk wanneer u ClickUp gebruikt om al uw documenten te schrijven, te bewerken en samen te werken. ...
  2. LibreOffice. ...
  3. WPS-kantoor. ...
  4. Google-werkruimte. ...
  5. Calligra kantoor. ...
  6. Apple iWork. ...
  7. Dropbox-papier. ...
  8. Apache OpenOffice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op clickup.com

Hoe kan ik optellen in een Google spreadsheet?

Google Spreadsheets geeft suggesties terwijl je typt, zodat het gemakkelijker wordt om de functie te vinden die je nodig hebt. Als je bijvoorbeeld een bereik van cellen wilt optellen, gebruik je de functie SUM.Specificeer vervolgens het bereik van cellen waarop u de formule wilt toepassen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op clickup.com

Hoe maak je een Google Sheet op een laptop?

Open het startscherm van Sheets op sheets.google.com.Klik op Nieuw . . Hiermee wordt uw nieuwe spreadsheet gemaakt en geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe schakel ik werkbladen in Excel in?

Zorg ervoor dat de instelling Bladtabbladen weergeven is ingeschakeld. Om dit te doen: Selecteer Bestand > Opties > Geavanceerd.Controleer vervolgens onder Weergaveopties voor deze werkmap of er een vinkje staat in het selectievakje Bladtabbladen weergeven .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe rij vastzetten in spreadsheet?

Rijen of kolommen vastzetten of losmaken
  1. Open een spreadsheet in Google Spreadsheets op je computer.
  2. Selecteer een rij of kolom die je wilt vastzetten of losmaken.
  3. Klik bovenaan op Weergeven. Vastzetten.
  4. Selecteer het aantal rijen of kolommen dat je wilt vastzetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe maak ik verbinding met een Google-spreadsheet?

Selecteer de Google Sheets-connector.Selecteer een spreadsheet en een werkblad . U kunt verbinding maken met spreadsheets die u bezit of die met u zijn gedeeld. U kunt ook de URL plakken van een Google Sheet waartoe u toegang hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe sla ik een Google spreadsheet op?

Een kopie van een bestand downloaden
  1. Open op je computer het startscherm van Google Documenten, Spreadsheets, Presentaties, Formulieren of Vids.
  2. Open een document, spreadsheet, presentatie of video.
  3. Klik bovenaan op Bestand. Downloaden. ...
  4. Kies een bestandstype. Het bestand wordt naar je computer gedownload.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe kan ik Google Sheets op mijn telefoon doorzoeken?

Open op je Android-telefoon of -tablet een spreadsheet in de Google Sheets-app.Zoeken en vervangen.Typ het woord dat je wilt zoeken . Tik rechtsboven op de pijlen om te zien wanneer het woord wordt gebruikt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe gebruik je een spreadsheet in Excel?

Een nieuwe werkmap maken

Elke werkmap heeft bladen, meestal spreadsheets genoemd. U kunt zoveel bladen aan een werkmap toevoegen als u wilt, of u kunt nieuwe werkmappen maken om uw gegevens gescheiden te houden. Klik op Bestand en vervolgens op Nieuw. Klik onder Nieuw op Lege werkmap.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik converteren in Excel?

Moeiteloos gegevens markeren, filteren en sorteren met Copilot in Excel
  1. Klik ergens in de tabel en klik vervolgens op het tabblad Tabel .
  2. Klik op Converteren naar bereik.
  3. Klik op Ja om de actie te bevestigen. Opmerking: Nadat u de tabel naar een bereik hebt geconverteerd, zijn de tabelfuncties niet meer beschikbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een online Excel sheet?

Een werkmap maken
  1. Meld u aan bij office.com/signin.
  2. Selecteer het Microsoft 365 start- en. en selecteer Excel.
  3. Selecteer Nieuwe lege werkmap, open een recent bestand of selecteer een van de sjablonen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen