De maximale lengte van vrachtauto met aanhangwagen mag namelijk niet langer zijn dan 18,75 meter. De maximale lengte van een oplegger is wettelijk niet bepaald. Maar een combinatie van een trekker met oplegger mag niet langer zijn dan 16,50 meter.
Een standaard oplegger heeft een lengte van 13,60 meter. Een oplegger kan gebruikt worden bij een Scania en geheel naar wens gemonteerd worden. De totale wettelijke lengte van een vrachtwagen met oplegger mag in totaal 16,50 meter zijn.
' Voor de laadruimte van de vrachtwagen zijn wettelijke eisen gesteld. De gemiddelde lengte voor laadruimte is 9,50 tot 9,60 meter.
Volgens KB van 15 maart 1968, art32bis van 1 januari 1985 is de maximale breedte van een vrachtauto vastgesteld op 2,55 m. De maximale hoogte is 4 m en de maximumlengte is 12,00 meter. Een combinatie van vrachtauto met aanhangwagen mag niet langer zijn dan 18,75 meter.
De lengte van deze combinatie mag niet meer bedragen dan 18,75 meter. Verder moet u rekening houden met de volgende afmetingen: de afstand tussen de achterzijde van de cabine en de achterzijde van de aanhangwagen is maximaal 16,40 meter. de maximale laadlengte is beperkt tot 15,65 meter.
De maximale lengte van vrachtauto met aanhangwagen mag namelijk niet langer zijn dan 18,75 meter. De maximale lengte van een oplegger is wettelijk niet bepaald. Maar een combinatie van een trekker met oplegger mag niet langer zijn dan 16,50 meter. Er zijn wel enkel uitzonderingen in Nederland.
Maximale ononderbroken rijtijd
Of tussen een rusttijd en een onderbreking in. Deze regels gelden voor de maximale ononderbroken rijtijd: De maximale ononderbroken rijtijd mag niet langer zijn dan 4,5 uur. Na 4,5 uur rijtijd moet u een pauze nemen van 45 minuten.
Vrachtauto voorzien van laad- en loskraan: € 85,00 per uur. Tijdelijk +15% = € 97,75.
Een LZV is een vrachtwagen van maximaal 25,25 meter lengte en een maximumgewicht van 60 ton, alhoewel het maximumgewicht per land kan verschillen.
De aanschafprijs bij een nieuwe vrachtwagen kopen is normaliter hoog. Reken voor een goede en complete truck toch op prijzen die beginnen bij €100.000,-. Wanneer je toch een nieuwe vrachtwagen wilt kopen, maar het is boven je budget, dan is leasen nog een optie.
Hoeveel laadmeters heeft een vrachtwagen? Een vrachtwagen met een trailer van een standaard formaat, heeft een laadmeter van 13,50 M. Hoeveel pallets passen er in een vrachtwagen? Per truck is er plek voor 33 europallets of 26 blok/industriële pallets.
Een standaard trailer heeft plek voor 91 m3 en een maximale hoogte van 4 meter.
Maar als we generieke prijzen zouden moeten noemen, dan begint een nieuw model vaak bij prijzen vanaf 100.000 en ligt het gemiddelde rond de 140.000,-. En kost een tweedehandse vrachtwagen met oplegger vaak ongeveer de helft, waarbij de prijs gemiddeld rond de 70.000,- ligt.
149a, 2e lid van de Wegenverkeerswet en het Besluit ontheffingverlening exceptioneel vervoer. De wettelijk toegestane afmetingen voor het vervoer van ondeelbare lading (hiervoor is dus geen ontheffing nodig) zijn: lengte ≤ 22 m. breedte ≤ 3 m.
Een LZV vervoert veel vracht in verhouding tot standaard vrachtvervoer. Een LZV is maximaal 25,25 meter lang en weegt 60 ton. Voor een gewone vrachtwagencombinatie geldt een maximale lengte van 18,75 meter en een gewicht van maximaal 50 ton (in Nederland). Inzet van LZV kan leiden tot een volumestijging tot 40 %.
De Belaz 75710 is meer dan 20 meter lang, ruim 8 meter hoog en 9,75 meter breed.
De basis: wat is LZV? LZV staat voor Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie en wordt ook wel ecocombi genoemd. Deze combinaties mogen een maximale lengte van 25,25 meter hebben en een gewicht van maximaal 60 ton (57,5 ton bij twee assen). Een stuk langer en zwaarder dan de reguliere vrachtwagen dus.
3.354 euro per week. 671 euro per dag. 1,07 euro per kilometer.
Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
En een volle tank diesel van 500 á 1.000 liter kost een vervoerder toch al gauw 750 tot 1250 euro per vrachtwagen. Daar komen soms nog extra reparatiekosten bij wanneer er een gat in de brandstoftank wordt geboord om zo de diesel uit de tank te zuigen en schoonmaakkosten van de diesel die op de grond is gelekt.
1000 kilometer rijden wij ook ongeveer in 1 dag. Dan wisselen we wel om de 2 tot 3 uur van bestuurder. Even beentjes strekken en naar het toilet.
Of het nu gaat om die lange vakantierit of de file onderweg naar huis na een zware werkdag: lang achter elkaar rijden, is erg vermoeiend. En dat is gevaarlijk, want maar liefst 1 op de 5 ernstige verkeersongelukken wordt veroorzaakt door vermoeidheid. Zware ogen, verminderde concentratie.
Benzinemotoren gaan gemiddeld 250.000 kilometer mee. Bij goed onderhoud kan het vaak nóg meer kilometers maken. Dieselmotoren houden het langer vol. Zij kunnen zeker de 350.000 op de kilometerstand aantikken.