Laat de verf daarna 24 uur drogen voor een optimaal resultaat.
Een felgekleurde remklauw kan een visuele afleiding zijn en de wielen er goedkoop uit laten zien. Verf de remklauw alleen in bijvoorbeeld rood als het een performance remklauw is met tegenoverliggende zuigers.
De hoogste kwaliteit remklauwverf voor uw auto van Raid HP. Deze hoge kwaliteit 2-componenten remklauw verf is gemaakt in Duitsland. De remklauw verf is ruim voldoende om vier remklauwen ongeacht het formaat mee te verven.
Remklauwen kunnen in elke gewenste kleur gespoten worden met originele of eigen logo's onder de blanke lak.
Uw remklauwen laten spuiten duurt ongeveer 6 uur van begin tot eind. Dus u hoeft alleen maar de kleur door te geven (en/of eventueel de logo's) en wij doen de rest.
Remklauwen laten spuiten? Het spuiten van de remklauwen geeft de auto een totaal andere uitstraling en maakt de auto exclusiever. Wij kunnen de remklauwen in ieder gewenste kleur spuiten.
Meestal wordt de remklauw niet zo warm... maar als je een keer de berg af ragt, dan KAN die wel makkelijk boven de 200 graden worden!
Vaak voorkomende redenen van blokkerende remklauwen zijn: Blootstelling aan vocht en vuil. De verzamelde vervuiling voorkomt dat de zuigers en geleidepennen vrij kunnen bewegen. Vloeistof veroorzaakt corrosie, wat leidt tot blokkeren.
Kosten voor het vervangen van een remklauw
Voor het vervangen van een remklauw (voor) moeten eigenaren uitgaan van ongeveer 300 tot 450 euro voor een compacte auto. In de Golfklasse liggen de prijzen iets hoger., het wisselen van een voorste remklauw kost dan tussen de 300 en 550 euro.
Bekend lid. Geel is onder blauwe en witte lak erg mooi!
Niet te hard optrekken, niet te hard rijden en niet te hard remmen. Toch is het laatste de beste oplossing om roest op de remschijven te voorkomen. Niet altijd uiteraard, maar af en toe een beetje pittiger remmen zorgt er wel voor dat de remschijven mooi schoon blijven. Tevens is het goed voor de remblokken.
Remvloeistof tast verflagen aan en moet daarom bij eventueel contact met lak direct met water worden afgespoeld - droogwrijven is niet voldoende. Remvloeistof is brandbaar.
Belangrijk! Gebruik een speciaal, tegen hoge temperaturen bestand smeermiddel. De remklauw schoonmaken. Verwijder vuil met behulp van remmenreiniger en een staalborstel.
ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen. Het beste remblok voor trial. GRIJS: standaard remblok voor hartgeëloxeerde en keramische velgen. ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen.
Een remklauw zorgt namelijk samen met de remblokken en remschijven voor een uiteindelijke werking van het remsysteem. Dus dat je auto uiteindelijk tot stilstand komt. De remklauw staat in directe verbinding met het rempedaal wat zorgt voor de hydraulische verbinding tussen je voet en de uiteindelijke rembeweging.
Wanneer de bestuurder het rempedaal indrukt, komt er druk te staan op de cilinder. Daardoor wordt de remklauw in beweging gezet. Het resultaat: de remblokken drukken tegen de remschijven aan. Dit zorgt voor het vertragen van de auto.
Remschijven raken voornamelijk oververhit vanwege frictie. Dit is de basis van het remsysteem, en het neemt toe wanneer er agressiever gereden wordt. Temperaturen kunnen daarbij oplopen tot 6-700 graden Celsius.
Beste merk remschijven
Kies dan altijd voor Brembo remschijven en remblokken. Brembo is de wereldwijde leider en al jaren het beste merk als het gaat om remonderdelen. Dit is ook de reden dat wij Brembo hebben opgenomen als ons premium merk. Brembo produceert haar remonderdelen volgens haar eigen formule.
Remklauwen coaten
Ons team van professionals hebben al duizenden coatings aangebracht en gebruiken altijd top kwaliteit poedercoating. Met het coaten van de onderdelen wordt op vakkundige wijze een speciaal laagje (remklauw-) verf in iedere gewenste kleur rondom het auto-onderdeel gespoten.
Het verschil tussen 4 en 5.1 is de viscositeit. Het voordeel van 5.1 is dat het bij lagere temperaturen minder visceus is dan 4.
DOT 3, DOT 4 en DOT 5.1 zijn onderling compatibel. In de internationale standaard is een mengbaarheid clausule opgenomen waar deze vloeistoffen aan moeten voldoen. Je kunt ze dus met elkaar mengen.
De remvloeistof mag niet zomaar worden bijgevuld wanneer deze beneden het minimale niveau zit. Dit kan namelijk betekenen dat uw remmen niet meer optimaal werken en dus is het van groot belang dat de oorzaak wordt achterhaald. Met deze zelfcheck kunt u makkelijk zelf controleren van het niveau van de remvloeistof is.
Nieuw geplaatste remblokken kunnen een piepend geluid veroorzaken. Dit komt doordat originele remschijven op hun plek blijven zitten. De nieuwe blokken moeten inslijten op de oude remschijven. Als de remschijven niet goed meer functioneren, raden we je aan om ook de remblokken te vervangen.