Hoe lang garantie op printer?

Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe lang garantie op Canon printer?

Voor Canon-producten die je rechtstreeks bij de online store koopt, biedt Canon 2 jaar dekking tegen productiedefecten die kunnen leiden tot storingen. Vooropgesteld dat je het product goed hebt gebruikt en niet zelf hebt beschadigd, probeert Canon het product te repareren als het stopt met werken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op store.canon.nl

Hoe lang heb je recht op garantie?

Duur van wettelijke garantie

Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. Dit komt uit Europese regels. Maar in Nederland staat geen vaste wettelijke garantietermijn in de wet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang garantie Op Elektrische toestellen?

De wettelijke garantie bedraagt twee jaar en begint te lopen vanaf het ogenblik dat je de winkel buiten stapt met het product onder je arm of vanaf het ogenblik waarop het je wordt geleverd. In de praktijk doen verkopers jammer genoeg dikwijls moeilijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op test-aankoop.be

Is een handelaar verplicht garantie te geven?

Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hopala.be

Understanding EPSON Printer Warranties - What to consider before you buy your printer.

27 gerelateerde vragen gevonden

Wat valt niet onder garantie?

Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snowcountry.nl

Kan je garantie afkopen?

U kunt het recht op wettelijke garantie van een consument niet afkopen of met teksten op de koopovereenkomst uitsluiten. Wat u verkoopt moet dus wettelijk aan de koopovereenkomst en de redelijke verwachtingen voldoen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mijn.bovag.nl

Is 2 jaar garantie verplicht?

Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. Gaat het om een tweedehandsgoed, dan legt de verkoper de garantie meestal vast op de wettelijke minimumtermijn van één jaar. Doet hij dit niet, dan hebt u wettelijk recht op 2 jaar garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Hoe lang moet een apparaat meegaan?

De levensduur van apparaten is vaak langer dan winkels je willen laten geloven. Hoe lang een huishoudelijk apparaat gemiddeld meegaat, wisselt per productgroep. Sommige apparaten zijn na 6 jaar aan vervanging toe, terwijl anderen gemiddeld 14 jaar meegaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat zijn je rechten als consument?

U heeft bepaalde rechten en plichten als u iets koopt. Zo heeft u recht op een onbeschadigd product.
...
Koopprijs niet of te laat betalen
  • u alsnog de koopprijs betaalt;
  • u de kosten vergoedt die de verkoper heeft moeten maken (incassokosten);
  • u de wettelijke rente over de koopprijs vergoedt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat is productgarantie?

De productgarantie houdt in dat het product vervangen of hersteld wordt binnen de garantieperiode, wanneer er een defect is geconstateerd. De duur van de productgarantie verschilt tussen de verschillende fabrikanten, maar ook wat er precies gedaan wordt, of vergoed wordt, kan sterk verschillen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zonnefabriek.nl

Heb je altijd recht op retour?

Ik heb het product gekocht in een gewone winkel

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is een commerciële garantie?

Dit is een contractuele (geen wettelijke) garantie die niet verplicht is. De verkoper/fabrikant is derhalve vrij om de voorwaarden van die garantie te bepalen. U moet hen raadplegen om te weten te komen wat de garantie dekt en voor hoe lang.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Wat betekent 2 jaar garantie?

Dat betekent dat een garantietermijn 'redelijk' moet zijn. En dat betekent ook dat als je leverancier twee jaar garantie geeft op je wasmachine, en je wasmachine na drie jaar stukgaat, je toch reparatie of vervanging mag verwachten van je leverancier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Welke garanties zijn er?

Er zijn in feite twee soorten garantie: de wettelijke garantie en de extra garantie (soms verkopers- of fabrieksgarantie genoemd). Volgens de wet heeft u als consument het recht op een product van een goede kwaliteit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op judex.nl

Wat is een redelijke termijn voor reparatie?

Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang is levenslange garantie?

Wat levenslange garantie inhoudt verschilt per merk. Het ene merk ziet het als een garantie die duurt zolang de initiële koper nog leeft. Een ander vindt levenslang eigenlijk onbeperkt. Het meest gebruikelijk is echter de opvatting dat de garantie net zo lang duurt als de te verwachten levensduur van een product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op knivesandtools.nl

Wie is verantwoordelijk voor de garantie?

Want alleen de verkoper moet wettelijke garantie geven, niet de fabrikant. Soms raadt de verkoper u dan aan om zelf contact met de fabrikant op te nemen. U hoeft dat niet te doen. Want de verkoper blijft verantwoordelijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat zijn de 4 belangrijkste wetten van het consumentenrecht?

Nederlandse wetten voor verkoop aan consumenten
  • Wet handhaving consumentenbescherming.
  • Dienstenwet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op acm.nl

Wat te doen bij ondeugdelijk product?

Het product dat u kocht, moet goed zijn. Zo niet, dan moet de verkoper het product repareren, een nieuw product geven of uw geld teruggeven. Dat is uw wettelijke garantie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe werkt garantie bij Bol Com?

Altijd minimaal 2 jaar garantie

Een nieuw artikel dat je bij ons koopt, is in goede staat en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik . Deze wettelijke garantie duurt minstens 2 jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Wat is het verschil tussen fabrieksgarantie en de garantie die een winkel geeft?

Het enige verschil tussen garantie door de verkoper en fabrieksgarantie is de persoon die iets garandeert. In geval van fabrieksgarantie kunt u de fabrikant aanspreken. Is het een garantie afgegeven door de verkoper dan moet u de verkoper aanspreken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op unive.nl

Heb ik een bon nodig voor garantie?

– Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht. Of je kent de klant en doet dan helemaal niet moeilijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dezaak.nl

Hoe lang garantie op Philips koffiemachine?

De standaard garantieperiode in Nederland voor producten in het assortiment persoonlijke verzorging, verzorging voor moeder en kind, huishoudelijke artikelen en gezondheid is 2 jaar. De garantie start op de dag van de aankoop van het product bij een geautoriseerde handelaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op philips.nl

Hoe lang heb ik garantie op mijn cv ketel?

Fabrikanten geven op cv-ketels een garantie van 2 tot 5 jaar. Op de warmtewisselaar geldt een langere garantie, die kan oplopen tot 15 jaar. Randapparatuur zoals expansievat, kamerthermostaat en buitenthermostaat vallen alleen onder de garantie op de cv-ketel als deze van dezelfde fabrikant afkomstig zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Populaire vragen