De einddatum van je abonnement vind je in het contract dat je van je provider hebt ontvangen. Mocht je deze niet meer terug kunnen vinden, bekijk dan een van je maandelijkse facturen.
Verlengen kan vanaf 4 maanden voordat je contract afloopt. Je kunt de einddatum vinden in My Vodafone of in de My Vodafone App.
De einddatum van je huidige contract is terug te vinden onder het kopje Mijn abonnement in My T-Mobile. Ben je benieuwd wanneer je huidige abonnement afloopt? De einddatum van je abonnement kan je vinden in de sectie Mijn abonnement in My T-Mobile. Je kunt ook direct zien of je het huidige abonnement al mag verlengen.
Je T-Mobile Thuis overeenkomst inzien kan heel simpel in je My T-Mobile Thuis. Onder de kop “Mijn gegevens” vind je bijvoorbeeld je klantnummer. En via het blok T-Mobile Thuis overeenkomst kun je je overeenkomst downloaden en bekijken. Wil je meer weten over je abonnement, kijk dan bij “Abonnementen”.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Nadat je contract afloopt wordt het namelijk stilzwijgend verlengd totdat je zelf actie onderneemt. Wel wordt het contract dan maandelijks opzegbaar. Een abonnement verlengen of overstappen is dus vrijwel altijd voordeliger dan het laten doorlopen na de afloopdatum.
Overstappen is vaak al mogelijk vanaf 4 maanden voor de einddatum van je huidige telefoonabonnement. Je nieuwe provider regelt dan automatisch dat je op de einddatum van je oude contract overgaat naar die nieuwe provider, in het nieuwe mobiele abonnement.
Download de My T-Mobile app via de App Store of Google Play, of log in op My T-Mobile via onze website en ga naar het tabblad 'Verbruikstatus'. Je kunt je verbruikstatus bekijken in My T-Mobile.
Maandelijks opzegbare Sim Only-abonnementen. Ben je op zoek naar een Sim Only abonnement welke je elke maand kan opzeggen? Je vindt hier maandelijks opzegbare abonnementen van onder andere Ben, Tele2, T-Mobile, Youfone en KPN.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Opzeggen van een abonnement van 2 jaar
De wet heeft als uitgangspunt dat met een consument een overeenkomst voor maximaal 1 jaar mag worden aangegaan. Maar als het gaat om een overeenkomst met een looptijd van bijvoorbeeld 2 jaar, dan is dat toegestaan als je na het eerste jaar maandelijks kunt opzeggen.
- heb je in een Vodafone winkel besteld, dan kan de winkel waar je je contract genomen hebt je een kopie geven.
Je abonnement controleren, data kopen en meldingen beheren
Open de app Instellingen. Mobiel dataplan. Je abonnement controleren: Bekijk bovenaan de pagina de status van je huidige data-abonnement.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Bellen naar onze klantenservice is over het algemeen gratis voor klanten van T-Mobile, bij sommige oudere abonnementen zijn dit de kosten van je beltarief. Bekijk de prijslijsten voor particuliere klanten, zakelijke klanten en T-Mobile Thuis.
Een maandelijks opzegbaar abonnement is een abonnement dat je op elk moment kunt opzeggen. De einddatum van het contract is bij Simyo altijd het einde van de maand. Zolang je niet opzegt wordt een maandelijks opzegbaar abonnement altijd automatisch met een maand verlengd.
Een maandelijks opzegbaar sim only-abonnement biedt een één groot voordeel: je zit nergens aan vast. Omdat je geen abonnement afsluit voor 12 of 24 maanden, kun je altijd overstappen naar een goedkoper abonnement en/of een andere bundel met minder data.
Bel (gratis) naar 1244, je bundelverbruik en resterende tegoed wordt dan opgelezen. Sms 'saldo' naar 1244 om je data-, bel- en smsverbruik op te vragen.
Ontgrendel je Android-telefoon. Ga naar 'Netwerk en internet'. Klik op 'Mobiel internet'. Je krijgt nu een overzicht te zien van het totale verbruik van die maand.
Als je regelmatig muziek luistert, bijvoorbeeld via Spotify en ook veel op TikTok en YouTube zit, neem dan een bundel van minstens 10 GB per maand. Kijk je echt vaak video's en bijvoorbeeld ook live televisie op je smartphone, dan is een bundel van minimaal 20 GB op zijn plaats.
Het afkopen van een abonnement is niet mogelijk als er een verlenging van het abonnement of nummerbehoud is aangevraagd. Ook mag je geen betalingsachterstand hebben. Wanneer je nog niet kan verlengen maar wel een nieuw toestel nodig hebt kan je uiteraard een los toestel kopen.
Bij alle providers kan je al overstappen vanaf 120 dagen voor het einde van je contractdatum. Dit betekent dat je in die tijd al een nieuw contract kan uitzoeken. Aan de einddatum van je contract verandert er overigens niks. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.
Kan ik mijn abonnement via contractovername overzetten op een andere naam? Bij contractovername wisselt je abonnement van eigenaar. Je kunt je abonnement laten overnemen door een ander persoon of door een bedrijf. Dit is bijvoorbeeld handig als je je abonnement niet meer nodig hebt of een eigen bedrijf bent gestart.