Een vrachtschip (ervan uitgaande dat het schip beladen is) is tussen de 21-25 dagen in Zuid-China, maar naar Noord-China duurt dit al zo'n 10 dagen langer (31-36).Het bereiken van Centraal China duurt ongeveer rond de 26 tot 31 dagen.
De transittijd van een containerschip van Shanghai (China) naar Rotterdam (haven naar haven) is ongeveer 47 dagen. De transittijd is de tijd dat een zeecontainer vaart om van de Haven Shanghai (China) naar de Haven Rotterdam te komen.
Vracht van China naar België duurt 3 tot 8 dagen per vliegtuig, 30 tot 50 dagen over zee en 14 tot 20 dagen per spoor.
Voor kleinere containerschepen kan het enkele uren duren om alle containers te laden, terwijl grotere containerschepen meerdere dagen of zelfs een paar weken nodig kunnen hebben om alle lading te laden. Het laadplan kan worden beïnvloed door externe factoren zoals weersomstandigheden en de beschikbaarheid van apparatuur.
Het duurt wel twee dagen om een groot containerschip te lossen. Vrachtschepen zijn vaak lang onderweg met hun lading. De schipper met zijn vrouw wonen op het binnenvaartschip.
Afhankelijk van de inhoud duurt het gemiddeld 1 tot 2 uur om een 40-voet container te lossen.
Hoe meer lading een schip aan boord neemt, hoe dieper het in het water ligt. De huidige generatie van Ultra Large Container Ships (ULCS) zoals de Ever Greet zijn tot 400m lang en kunnen tot 20160 TEU laden. Ze hebben een maximale diepgang van 16m35.
Ondanks de hoge kosten kan containervervoer winstgevend zijn . De industrie is doorgaans cyclisch, met periodes van hoge winstgevendheid gevolgd door dalingen wanneer overcapaciteit en lage vrachttarieven de overhand hebben.
Het gaat bij de scheepvaart snel om grote getallen. Een normaal kustvaartschip verbruikt per dag rond de 8 tot 10.000 liter gasolie. Bij grote containerschepen, met ruim 19.000 containers, loopt het verbruik op tot 200.000 liter per dag bij 22 knopen.
Onder normale omstandigheden duurt het lossen van vrachtschepen gemiddeld 1 tot 3 dagen . Dit komt vooral doordat het aantal containers op veel schepen vaak de 10.000 overschrijdt.
Meestal liggen de totale kosten (inclusief invoerkosten en transport vanaf de haven naar de betreffende locatie) in Nederland tussen de €500,- en €2.500,- voor een 40 voet container.
Woensdagochtend 24 mei arriveerde MSC Loreto bij APMT 2 in de Prinses Amaliahaven in Rotterdam. Het is met een maximale capaciteit van 24.346 TEU (20-voets containers) het grootste containerschip ter wereld.
Hoe lang duurt zeevracht van China naar de VS? De transittijden van zeevracht van China naar de VS variëren afhankelijk van de respectievelijke havens en scheepvaartroutes die worden gebruikt. De typische transittijden zijn 15-25 dagen , maar kunnen langer duren als het schip naar de oostkust vaart.
De transittijd van een containerschip van New York, NY (Verenigde Staten) naar Rotterdam (haven naar haven) is 9 dagen. De transittijd is de tijd dat een zeecontainer vaart om van de Haven New York, NY (Verenigde Staten) naar de Haven Rotterdam te komen.
De 24 containerschepen variëren in prijs van 28 tot 51 miljoen dollar per schip.
De containers worden gestapeld met twistlocs, waarmee je de container vastklikt. Dani: 'Elke container heeft aan de onderkant vier gaten, waar wij de twistlocs aan bevestigen. Zo kun je een container vastmaken aan een andere container. ' Onder de container werken, mogen ze niet.
Tussen 2018 en 2021 bedroeg de gemiddelde snelheid van de schepen in de trade tussen het Verre Oosten en Europa bijna altijd meer dan 17 knopen. Dat komt overeen met een snelheid van bijna 32 kilometer per uur.
Moderne containerschepen kunnen bijvoorbeeld tot wel 20.000 kilometer (12.400 mijl) afleggen op één tank brandstof. Ze kunnen daardoor de oceaan oversteken zonder dat ze hoeven te stoppen om te tanken.
365 meter vakantiepret
Met een gewicht van 250.800 ton heeft Icon of the Seas zijn voorganger Wonder of the Seas in als grootste cruiseschip ter wereld. Niet alleen het gewicht, maar ook de afmetingen zijn indrukwekkend: Iocn of the Seas is maar liefst 365 meter lang en 67 meter breed.
Dit kan $ 25.000 tot $ 85.000 per dag en meer kosten, exclusief brandstofkosten. Brandstof kan meer dan $ 130.000 per dag kosten. Het wordt dan een berekening van de totale inkomsten van alle inkomstencontainers aan boord minus de dagen van de reis maal de dagelijkse kosten.
Investeren in zeecontainers kan zeer winstgevend zijn , maar succes vereist zorgvuldige planning en beheer. Door grondig onderzoek te doen en de marktomstandigheden te begrijpen, kunnen kopers hun rendement maximaliseren en een stabiele investering garanderen. Container Sales Group verkoopt zeecontainers sinds 1998.
De zeventien grootste containerschepen stoten samen net zoveel zwaveloxiden uit als alle auto's die wereldwijd rondrijden. De scheepvaart zorgt voor ongeveer 3 procent van de wereldwijde CO2-uitstoot. De meeste schepen varen op goedkope bunkerolie.
Als de volledige hoogte 80 voet is, dan is het ongeveer 40% onder water bij de dwarsdoorsnede. Qua gewicht is een veel hoger % onder water. Een geladen schip met 30.000 ton dood gewicht en 12.000 licht scheepsgewicht, weegt 42.000 ton. Het grootste deel van de brandstof, rompstructuur en lading bevindt zich laag (zwaartepunt).