Uw remklauwen laten spuiten duurt ongeveer 6 uur van begin tot eind.
De complete behandeling bij normale standaard remklauwen ( 4-stuks ) voeren we al uit voor € 325,- excl. 21% BTW. De mogelijkheid om de remklauwen niet te lakken in de standaard kleuren, maar te laten spuiten in een gewenste kleur is mogelijk tegen een vanafprijs van € 425,- excl. 21% BTW.
De remklauwen worden na demontage volledig uit elkaar gehaald en schoongemaakt zodat deze gezandstraald kunnen worden. Al het vuil en eventuele lak wordt op deze manier volledig van de remklauw verwijdert. Vervolgens worden deze in de spuitcabine in ieder gewenste kleur gespoten met 2K hittebestendige lak.
Laat de verf daarna 24 uur drogen voor een optimaal resultaat.
Een felgekleurde remklauw kan een visuele afleiding zijn en de wielen er goedkoop uit laten zien. Verf de remklauw alleen in bijvoorbeeld rood als het een performance remklauw is met tegenoverliggende zuigers.
Meestal wordt de remklauw niet zo warm... maar als je een keer de berg af ragt, dan KAN die wel makkelijk boven de 200 graden worden!
Bekend lid. Geel is onder blauwe en witte lak erg mooi!
Een stroeve remklauw verhoogt zowel het brandstofverbruik als de slijtage en de auto trekt krom. Laat de remklauw vervangen bij de eerste tekenen van een defect.
Niet te hard optrekken, niet te hard rijden en niet te hard remmen. Toch is het laatste de beste oplossing om roest op de remschijven te voorkomen. Niet altijd uiteraard, maar af en toe een beetje pittiger remmen zorgt er wel voor dat de remschijven mooi schoon blijven. Tevens is het goed voor de remblokken.
Remvloeistof tast verflagen aan en moet daarom bij eventueel contact met lak direct met water worden afgespoeld - droogwrijven is niet voldoende. Remvloeistof is brandbaar.
ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen. Het beste remblok voor trial. GRIJS: standaard remblok voor hartgeëloxeerde en keramische velgen. ROOD: wedstrijd gerichte remblokken voor alle gepolijste velgen.
Remklauwen coaten
Ons team van professionals hebben al duizenden coatings aangebracht en gebruiken altijd top kwaliteit poedercoating. Met het coaten van de onderdelen wordt op vakkundige wijze een speciaal laagje (remklauw-) verf in iedere gewenste kleur rondom het auto-onderdeel gespoten.
Als de remschijven vervangen worden, moeten ook altijd nieuwe remblokken gemonteerd worden om een optimale remwerking te garanderen. Het laten vervangen van een set remschijven (voor of achter) inclusief remblokken komt je te staan op gemiddeld tussen € 300 en € 600, afhankelijk van merk en type auto.
Nieuw geplaatste remblokken kunnen een piepend geluid veroorzaken. Dit komt doordat originele remschijven op hun plek blijven zitten. De nieuwe blokken moeten inslijten op de oude remschijven. Als de remschijven niet goed meer functioneren, raden we je aan om ook de remblokken te vervangen.
Doorsnee remblokjes gaan tussen de 30.000 en 50.000 kilometer mee. Maar er wordt aangeraden om dit te controleren na 15.000 kilometer.
Vaak voorkomende redenen van blokkerende remklauwen zijn: Blootstelling aan vocht en vuil. De verzamelde vervuiling voorkomt dat de zuigers en geleidepennen vrij kunnen bewegen. Vloeistof veroorzaakt corrosie, wat leidt tot blokkeren.
Een auto heeft aan elk wiel 2 remblokken. Remblokken zitten in de remklauw gemonteerd en remmen af op de remschijf. Er zit 1 remblok aan de binnenzijde en 1 blok aan de buitenzijde van de remklauw. De meeste auto's hebben dus 8 remblokken.
De remschijven worden meestal gemaakt van staal. Wanneer staal oververhit raakt, dan verandert het van kleur. Je zult dan zien dat de stalen remschijf fel oranje/rood is. Na het afkoelen zal de schijf veranderen naar een donker paarse kleur.
Remschijven raken voornamelijk oververhit vanwege frictie. Dit is de basis van het remsysteem, en het neemt toe wanneer er agressiever gereden wordt. Temperaturen kunnen daarbij oplopen tot 6-700 graden Celsius.
Beste merk remschijven
Kies dan altijd voor Brembo remschijven en remblokken. Brembo is de wereldwijde leider en al jaren het beste merk als het gaat om remonderdelen. Dit is ook de reden dat wij Brembo hebben opgenomen als ons premium merk. Brembo produceert haar remonderdelen volgens haar eigen formule.
Trillen van het stuur tijdens het remmen. Waar het trillen van stuur tijdens het rijden diverse oorzaken kan hebben, is er voor trillen in het stuur tijdens het remmen meestal maar een oorzaak aan te wijzen. Namelijk, kromme remschijven. Remschijven kunnen krom raken, gewoon door slijtage.
Rijd niet door met versleten remmen
Kapotte onderdelen kunnen voor extra beschadigingen zorgen; zo zullen versleten remblokken de remschijven beschadigen, waardoor ook deze vervangen moeten worden. Zorg dat u tijdig een remmencheck laat uitvoeren zodat het remsysteem geen schade veroorzaakt.
Versleten remschijven herkennen
Zodra de remschijven versleten zijn kun je dit merken door een schurend geluid of door trillingen tijdens het remmen. Ook kun je het zien wanneer je de remschijven bekijkt en sporen van haarscheuren vertonen of kromgetrokken zijn.
Er zijn 4 soorten Magura remblokken: – Zwart; standaard aluminium. Dit is de standaard remblok voor aliminium velgen. – Rood: hogere remkracht voor aluminium velg – Grijs: Dit is de standaard remblok voor keramische velgen – Groen: hogere remkracht voor keramische velgen.