Je kunt een Betaalverzoek meerdere malen delen. Je Betaalverzoek blijft namelijk 35 dagen staan. Ook op een later moment binnen deze 35 dagen kan je je QR-code opnieuw delen.
Zo stuur je een betaalverzoek
Dit kan via WhatsApp, sms, Facebook Messenger, QR-code of e-mail. De ontvanger hoeft geen klant bij ons te zijn. Het betaalverzoek is 2 maanden geldig.
Betaalverzoek Zakelijk via ING
Verstuur de link of QR-code en de klant hoeft deze enkel te openen en te betalen. Alle gegevens van jou en je klant en het bedrag staan namelijk al vooraf ingevuld. Doordat het zo simpel is, wordt een Betaalverzoek gemiddeld 3 keer sneller betaald.
Hoelang is een QR code geldig of inzichtelijk? Een Betaalverzoek QR of link wat je gebruikt om eenmalig een bedrag te ontvangen vervalt na maximaal 100 dagen. De QR code en de link werken dan niet meer. Een Betaalverzoek QR of link wat je gebruikt om meerdere keren bedragen te ontvangen vervalt na maximaal 2 jaar.
Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.
Een overschrijving kan tot 72 uur in de status 'in behandeling' blijven. In de meeste gevallen wordt een overschrijving na een paar uur uiteindelijk gemarkeerd als 'voltooid'.
Je kunt een Betaalverzoek meerdere malen delen. Je Betaalverzoek blijft namelijk 35 dagen staan. Ook op een later moment binnen deze 35 dagen kan je je QR-code opnieuw delen.
Verlopen statische QR-codes? Statische QR-codes zijn een type gratis QR-code dat niet verloopt. Zolang de gegevens actief of toegankelijk zijn, kunnen ze een leven lang meegaan . Wanneer een gebruiker een QR-code genereert in een statisch type, zijn de gegevens die in de QR-code zijn ingebed onveranderlijk en wordt de scanner omgeleid naar permanente informatie.
Een Betaalverzoek is veilig. Je maakt de pagina aan in je eigen online omgeving of de app van ING. Daarna verstuur je het verzoek naar de ontvanger. De ontvanger wordt verwezen naar een iDEAL-pagina of de app of online omgeving van zijn eigen bank om de betaling te voldoen.
Wat kost een ING Betaalverzoek? Het versturen en ontvangen van een ING betaalverzoek is kosteloos.
Kan ik het nog annuleren? Het versturen zelf kan je niet meer ongedaan maken.
Een Tikkie is een betaalverzoek via je telefoon. Met een betaalverzoek vraag je makkelijk geld terug aan vrienden of familie.
Betaalverzoeken worden ook wel eens een 'Tikkie' genoemd. Maak een betaalverzoek aan via de app van ING en stuur het verzoek door via bijvoorbeeld WhatsApp. De ontvanger tikt op de link in de app, en kan via zijn eigen bankierapp het geld terugbetalen. Die persoon hoeft dus geen klant van ING te zijn.
Via WhatsApp krijg je een betaallink die uitkomt op een nagemaakte Tikkie-website. Als je op deze nepsite inlogt, kunnen de fraudeurs bij je bankgegevens. Om met je gegevens te betalen of geld vanaf je rekening naar zichzelf over te maken.
Adobe Express QR code creator helpt je een QR-code te maken voor je website, social media, visitekaartjes en zelfs productverkoop. Geen ervaring vereist. En het beste is dat je QR-codes niet verlopen!
Bovendien maken de levensduur en herbruikbaarheid van dynamische QR-codes ze een economischere keuze in de loop van de tijd vergeleken met statische QR-codes, die nieuwe afdrukken vereisen voor elke update . Grotere betrokkenheid en interactie: De veelzijdigheid van dynamische QR-codes zorgt voor creatievere en interactievere marketingstrategieën.
Zodra een statische QR-code is gemaakt, blijft deze onbeperkt actief. Dit type QR-code codeert rechtstreeks de gegevens die u invoert, daarom is het niet mogelijk om de inhoud van statische QR-codes te bewerken nadat ze zijn gemaakt (bijvoorbeeld als u het verkeerde webadres hebt ingevoerd of als de website niet meer bestaat).
Wat doet ING voor je? De betaling die jij hebt gedaan is definitief en kunnen we daarom niet ongedaan maken.
Is het mogelijk om betaalverzoeken te sturen naar mensen in het buitenland? Jazeker!
Is een Tikkie of betaalverzoek veilig? Geld overmaken met Tikkie of een ander betaalverzoek is veilig.Maar niet als degene die het betaalverzoek stuurt een oplichter is. Met een verzonnen reden sturen oplichters mensen een link naar een nep-betaalpagina.
Een betaling kan alleen direct teruggedraaid worden als het een automatische incasso gaat. Dit kan eenvoudig via je bankieren app tot acht weken na de datum van de afboeking. Als u zelf geld naar een verkeerd rekeningnummer stort (losse overboeking) is het helaas niet vanzelfsprekend om het geldbedrag terug te krijgen.
* Als uw betaling op een werkdag na 15:00 uur wordt gedaan, wordt deze nog steeds volledig verwerkt en wordt het geld diezelfde dag van uw rekening afgeschreven. Het geld kan nog steeds op de rekening van de ontvanger aankomen op dezelfde werkdag of anders de volgende werkdag.
Een transactie kan maximaal 10 werkdagen op 'Gereserveerd' staan. Wanneer er sprake is van een 'pre-authorisatie' dan kan het bedrag maximaal 30 dagen op 'Gereserveerd' blijven staan. Een pre-authorisatie komt voor wanneer jouw leverancier een bedrag inhoudt voor bijvoorbeeld een reservering.