In de My BASE-app kan je je verbruik meteen nakijken op het startscherm ("Verbruik"-scherm). Daar zie je het bedrag en het aantal GB's data die je nog over hebt. Wil je weten waar je staat in je maandelijkse bundels? Klik dan op "Bekijk je verbruiksdetails" om het gedetailleerde overizicht te bekijken.
Een kort voorbeeld: als je herlaadt voor € 15, krijg je € 15 belwaarde (om te surfen, sms'en of bellen) + 4 GB gratis bonusdata. Je kan 4 GB extra data kopen met je € 15 belwaarde. Dan heb je 8 GB!
Vorm hiervoor #124*nummer correspondent# gevolgd door de beltoets (behalve speciale nummers).
Toets #123#1# in en druk op de beltoets. Je resterende bedrag, je bonussen en je aanbiedingen verschijnen op je schermpje. Deze dienst is gratis en werkt ook in het buitenland. In je Klantenzone.
Ook kun je een sms'je met de tekst 'SALDO' sturen naar 1144. Je krijgt dan een berichtje terug met je actuele PrePaid-tegoed.
Android – Ga naar instellingen → Verbindingen → Gegevensgebruik. Hier zie je hoeveel je in een bepaalde periode verbruikt hebt. Ook zie je precies over welke periode het gaat, maar niet welke apps hoeveel gebruiken. Ook via de mobiele app of site van je provider kun je jouw dataverbruik bekijken.
Ontgrendel je Android-telefoon. Ga naar 'Netwerk en internet'. Klik op 'Mobiel internet'. Je krijgt nu een overzicht te zien van het totale verbruik van die maand.
Bekijken hoeveel data u gebruikt
Als u wilt zien hoeveel mobiele data u hebt gebruikt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'.
Abonnees met een 5G-compatibele smartphone hoeven slechts hun My BASE-app te openen om met enkele kliks 5G te activeren. Daarna schakelt de smartphone automatisch over naar 5G en hoeft de gebruiker verder niets te doen. De app My BASE controleert of de smartphone compatibel is met de technologie.
Op Trustpilot krijgt BASE een score van 1,5 / 5 (174 reviews). Hiermee scoort deze telecom provider een stuk minder dan directe concurrenten als edpnet (4,4 / 5) en hey telecom (3,2 / 5).
Het is mogelijk dat het Base netwerk overbelast is. Kan je het opnieuw proberen in enkele uren? Als het niet werkt, dien je je te wenden tot de helpdesk van Base op het gratis nummer 1999 vanaf je gsm of op het nummer 0486 19 1999 vanaf een vaste lijn.
Verschil KB, MB EN GB
MB staat voor MegaBite en geeft het aantal data weer wat wordt verbruikt. Iedere actie die je op je telefoon uitvoert op internet (buiten Wifi om), kost je een aantal MB's. 1000 MB staat gelijk aan 1 GB.
Vorm #120# op je gsm en druk op de beltoets.
We versturen je simkaart de volgende werkdag, gratis. Activeer ze via onze website zodra je ze in handen hebt!
Je kunt met 1000 MB ongeveer 100 minuten aan video's kijken. Dit hangt natuurlijk ook af in welke kwaliteit je de video's aan het bekijken bent. Als je video's in 720p wilt kijken dan is 1000 MB praktisch genoeg voor 100 minuten video's kijken.
Gemiddeld tot grootverbruik: kies een databundel met 10-20 GB. Als je regelmatig muziek luistert, bijvoorbeeld via Spotify en ook veel op TikTok en YouTube zit, neem dan een bundel van minstens 10 GB per maand.
128 GB: genoeg voor de gemiddelde gebruiker
Met 128 GB heb je ruimte om wat foto's, muziek en video's lokaal op te slaan. Je hoeft dus niet enkel gebruik te maken van iCloud opslag. Voor onderweg een film downloaden? Dat kan.
Je kunt duizenden webpagina's bezoeken, tweets sturen of WhatsApp berichten versturen met 1 GB, of een hele dag muziek streamen met 320 kb/s.
WhatsApp: 10,9 MB per minuut. Google Duo: 9,3 MB per minuut. Facebook Messenger: 7,5 MB per minuut. Skype: 7,5 MB per minuut.
Je tegoed opvragen
Wil je weten hoeveel tegoed je nog hebt? Dat check je snel in onze My Vodafone App of in My Vodafone. Daar zie je ook hoelang het nog geldig is. Of sms STATUS naar 4000.
Bel 0800-0560 (gratis) maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 en zaterdags van 9.30 tot 18.00 uur.