Als je er toch niet uitkomt met de verkoper, dan kun je je wenden tot jouw bank of creditcardmaatschappij en een formulier invullen om de betaling terug te draaien. Hoe dit formulier precies heet verschilt per bank. Verzoek middels dit formulier om een terugstorting.
Heb je met je creditcard iets besteld in een webwinkel, maar heb je het teruggestuurd? Dan boekt de webwinkel het betaalde bedrag ook weer op je creditcard terug. Als je zelf je creditcardrekening al had betaald, dan kun je hierdoor een positief saldo krijgen.
Je kunt zeker ook geld overmaken naar een andere rekening met jouw creditcard, maar dit kan alleen via een omweg: namelijk door middel van een bankoverschrijving. Het is dus mogelijk om met de bank als tussenpersoon een transactie te doen van jouw card naar een andere rekening.
Dan kun je gebruik maken van de GeldTerugService. De GeldTerugService is te gebruiken als: een onterecht bedrag is afgeschreven van je Creditcard of Platinumcard. je 30 dagen na de betaling je aankoop nog niet hebt ontvangen.
Het dient als waarborg voor de handelaar tegen eventuele andere kosten (bijvoorbeeld: kosten minibar, autoschade, boete, enz.). Het is aan de handelaar om de reservering te annuleren, anders vervalt deze automatisch na 30 kalenderdagen.
Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet.
Direct. Visa, MasterCard en Maestro Binnen 2 werkdagen. American Express binnen 3 werkdagen. Diners Club binnen 5 werkdagen.
Het annuleren van een transactie met uw Mastercard® Debit is niet mogelijk. U kan een transactie enkel betwisten.
Zie je een onterechte afschrijving op de maandelijkse rekening staan, dan mag je de betaling betwisten. Neem daarvoor contact op met de klantenservice van je creditcardaanbieder. Let op: hoe eerder je handelt, hoe groter de kans dat je geld wordt teruggeboekt.
Een Tikkie kun je niet betalen met een creditcard. Dat komt doordat je een Tikkie alleen kunt betalen met een Nederlandse bankrekening die een IBAN-nummer heeft. Aangezien een creditcard geen IBAN heeft is dit dus niet mogelijk.
Soms kan overboeken van creditcard naar bankrekening alleen telefonisch. Let op, het is meestal alleen mogelijk om geld over te maken naar de tegenrekening van je creditcard. Je kunt dus niet zomaar een andere bankrekening kiezen.
Als u uw bestedingslimiet overschrijdt, betaalt u het overschreden bedrag in één keer terug bij de eerstvolgende maandafsluiting. U betaalt alleen rente over bedragen die u 14 kalender- dagen na de maandafsluiting nog niet heeft terugbetaald.
Je aankopen verzekerd voor diefstal, schade en verlies
De meeste producten die je met een creditcard betaalt zijn automatisch 180 dagen verzekerd bij verlies, diefstal en schade. Met een Platinumcard is deze verzekering zelfs 365 dagen geldig. Handig als de garantie of je reisverzekering je pech niet dekt.
De bank die uw kaart heeft uitgegeven, probeert namens u het geld terug te krijgen van de bank van de retailer. Chargeback is geen wettelijk recht, maar als u de transactie heeft verricht met Visa, kunt u een terugboeking aanvragen bij de bank die uw kaart heeft uitgegeven, en uw geld misschien terugkrijgen.
Bedragen die op jouw creditcard worden gereserveerd, verlagen je bestedingslimiet tijdelijk. Als een reservering niet wordt omgezet in een betaling, komt deze na 20 dagen automatisch te vervallen. Er wordt niets afgeschreven.
U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien. Wanneer u akkoord geeft voor de iDEAL betaling binnen uw internet- of mobielbankieromgeving kan deze handeling niet meer ongedaan gemaakt worden. Terugvorderen is niet mogelijk. Het bedrag wordt direct van uw rekening geboekt.
Betaal je met je Mastercard? Dan zijn vrijwel al je aankopen automatisch en kosteloos verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. En dat voor maar liefst minimaal 180 dagen. Dit geldt voor aankopen die je online bij webshops én in de winkel doet.
Je bank is wel verplicht om redelijke inspanningen te leveren om het bedrag terug te vorderen. De bank van de ontvanger is op haar beurt verplicht om daaraan mee te werken. Ken je de ontvanger niet, dan zal je bank aan de bank van de begunstigde de gegevens opvragen van de persoon aan wie je geld hebt overgemaakt.
Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd .
Thuis. Contacteer meteen uw bank of bel het Card Stop nummer geldig voor alle banken op (+32) 078 170 170, 24/24 en 7/7 bereikbaar.
Bij het boeken van een hotel of huren van een wagen wordt een deel van uw beschikbare saldo door het bedrijf “gereserveerd”. U kan dit bedrag dus tijdelijk niet aanwenden voor andere betalingen. Check met uw bank of uitgever van uw kaart welke limiet u hebt voor transacties in het buitenland.
Vraag het gewoon, het liefst al vooraf: 'Jij kunt wel met mij meerijden en dan delen we de kosten voor benzine. ' Daarna is het kwestie van een Tikkie sturen, die je eigenlijk al aangekondigd had. Dezelfde tactiek werkt voor etentjes, uitjes, geld voorschieten, etc.
Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.
Heeft de reisorganisatie geld teruggestort op je creditcard, dan heb je mogelijk een positief saldo op je creditcard. Je kunt dit laten terugboeken naar je Betaalrekening via dit formulier. Het duurt dan maximaal 3 dagen voordat het bedrag is bijgeschreven.