Naamsbekendheid offline vergroten. Het voelt misschien een beetje ouderwets, maar goede offline marketing kan altijd nog een hele goede manier zijn om je naamsbekendheid te vergroten. ...
E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen. Uit het eerste 'Trendonderzoek Dialoogmedia' van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.
Bepaal eerst welke waarde jij levert met je product en/of dienst voor jouw klanten? Om succes te boeken moet je eerst exact weten wie je doelgroep is. ...
Gebruik LinkedIn en ontdek hoe je in contact komt met nieuwe klanten. ...
Goede reclame richt zich op duidelijke, meetbare doelen. Gaat het om meer naamsbekendheid en merkvoorkeur, beter imago, vergroten van merk- en productkennis bij consumenten, beïnvloeden van het aankoopgedrag (vaker, meer), verhogen van winkelbezoek en verkoop, etc.
Snel en gratis reclame maken voor je bedrijf hoef je niet altijd zelf te doen: zet andere mensen in! Creëer een weggever en deel deze op social media. Denk bijvoorbeeld aan een gratis workshop, goodiebag of waardebon. Mensen maken kans op de prijs door jouw bericht te liken, delen of iemand te taggen in de comments.
De meest gebruikte (kwantitatieve) onderzoekmethodes voor het meten van de naamsbekendheid zijn telefonisch, face-to-face en online onderzoek. Schriftelijk onderzoek is ook mogelijk, mits de spontane bekendheid niet van belang is.
Zet content marketing in. Een Twents onderzoek wijst uit dat content marketing de beste strategie is voor naamsbekendheid vergroten op social media. ...
Verplaats jezelf in je doelgroep. ...
Maak deelbare content. ...
Naamsbekendheid vergroten met herkenbare content. ...
Met deze vier manieren kun je jouw klanten nog beter bereiken.
Banner/online advertentie. Een aanbieding promoten, je naamsbekendheid vergroten of een nieuw product/dienst onder de aandacht brengen; met een banner kan het allemaal. ...
Een duidelijke en meetbare doelstelling is belangrijk voor een geslaagde promotie. Eerst en vooral laat het u toe om vlot te bepalen welke soort promotie u wilt voeren. Bijvoorbeeld: een prijsvermindering als u een bepaalde voorraad kwijt wil of een gratis staal om uw patiënten kennis te maken met een nieuw product.
Op aanbodpagina.nl, marktplaats.nl, speurders.nl, tweedehands.net, zoekertjeskrant.nl, marktplaza.nl, kan je gratis een tijdelijke advertentie plaatsen.
De tekorten aan mensen in de zorg, techniek, ICT en bouw zijn de afgelopen tijd vaak onderwerp van gesprek en zijn ook duidelijk zichtbaar op deze lijst. In de zorg is vrijwel elke baan in het primaire proces veel gevraagd, bijvoorbeeld verzorgenden en verpleegkundigen.
De traditionelere reclamemethoden, zoals productmonsters, winkeldisplays, advertenties in kranten en sportsponsoring, blijken het meest effectief. Het onderzoek noemt ook mond-tot-mondreclame. TV-reclames blijken de consumenten zich het vaakst te herinneren. Dit geldt voor heel Europa.
Bestaande relaties. Zorg voor goed contact met oud-werkgevers, voormalige opdrachtgevers, maar ook oud-klasgenoten, buren en natuurlijk familie en vrienden. ...