Hoe kies je de juiste influencer?

Bij het zoeken van influencers voor een lokaal merk, kan je op Instagram een op locatie gebaseerde zoekopdracht doen.Het is ook mogelijk om inspiratie op te doen op accounts van concurrenten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op promoty.nl

Welke influencers past bij mij?

Kijk bij het kiezen van een influencer dus niet alleen naar hun bereik, maar zorg ervoor dat je een influencer kiest die echt bij jouw merk past. Dit is vooral erg belangrijk bij de kleinere influencers. Hoe kleiner het bereik, hoe belangrijker het is dat jullie insteek en doelgroep overeenkomen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cultuurmarketing.nl

Wat is een goede influencer?

Zoek een influencer in de goede niche.

Zij worden ook wel micro-influencers genoemd. Ze hebben vakkennis, posten vaak of regelmatig, hebben echt contact en interactie met hun volgers en krijgen reacties bij elke post.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op multicopy.nl

Waar moet een influencer aan voldoen?

Maar liefst 49% van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers.
...
  • Hoge kwaliteit van content. Veruit de belangrijkste karaktereigenschap van goed presterende content. ...
  • Duidelijke product placement. ...
  • Goede match tussen merk en influencer. ...
  • Sterke en doordachte compositie. ...
  • Een passend format.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op imu.nl

Hoe gebruiken bedrijven influencers?

Influencermarketing is het betalen van influencers om je dienst of product te promoten aan hun volgers. Influencers delen verhalen over hun passie of expertise. Bijvoorbeeld op hun Instagramaccount, YouTubekanaal of blog. Daardoor kent hun doelgroep hen goed en vertrouwt het als ze iets aanbevelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kvk.nl

How to find the right influencer to work with your brand

43 gerelateerde vragen gevonden

Hoe duur is een influencer?

De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemeneninternet.nl

Hoeveel geld krijg je als influencer?

Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op shopify.nl

Wat maakt een influencer succesvol?

Wees actief

Als je maximaal resultaat wilt als influencer is het belangrijk dat je altijd met je volgers blijft communiceren. Ga op zoek naar andere mensen met kennis binnen je niche, antwoord op comments, deel je content ook op andere kanalen en ga zelf op zoek naar merken die bij jou passen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op join.marketing

Wat is het doel van een influencer?

Een influencer, wat betreft internet marketing, is een persoon die andere mensen kan beïnvloeden om een product te kopen, een dienst af te nemen of merkbekendheid te stimuleren. Deze personen zijn zeer actief op social media, ze hebben veel fans en/of volgers, en kunnen invloed uitoefenen op een specifieke doelgroep.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op doublesmart.nl

Hoe ga je een samenwerking aan op Instagram?

Tips geld verdienen met Instagram
  1. Zeg altijd eerst “nee” tegen een barter aanvraag. ...
  2. Benader zelf merken die goed aansluiten bij jouw account. ...
  3. Ga geen samenwerkingen aan met merken waar je zelf niet veel mee hebt. ...
  4. Zorg ervoor dat je nadenkt of je story klopt. ...
  5. Spendeer extra veel tijd aan je “normale posts”.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op prettyambitious.com

Hoeveel volgers heb je nodig om een influencer te zijn?

Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op influencer.agency

Wat verdient een influencer per post?

Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op shopify.com

Hoe worden influencers betaald?

Een influencer is een persoon die via sociale media diensten of producten aanbeveelt. Bedrijven doen beroep op 'influencer marketing' als alternatief kanaal om hun diensten of producten te promoten. Influencers ontvangen vaak producten als vergoeding voor hun aanbeveling, of ze worden ervoor betaald in geld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op financien.belgium.be

Wat is een micro influencers?

Een micro-influencer is iemand die invloed heeft in een bepaalde niche en daarom een specifieke doelgroep kan bereiken. Kenmerkend is dat ze vaak dezelfde soort volgers hebben met dezelfde specifieke interesses.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op goeiezaak.com

Wat is een macro influencer?

Macro influencers behoren tot de groep influencers die een hoog aantal volgers hebben op verschillende social media kanalen. Het volgers aantal van deze influencers varieert tussen de 100.000 en 1 miljoen. Macro influencers zijn qua werkwijze vaak een stuk professioneler dan micro influencers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolermedia.nl

Wat is een urban influencer?

Met een sterk communicatieplan halen we het maximale bereik uit de verschillende sociale media en komt uw merk op een originele manier in beeld bij een doelgroep van actieve jongeren. Noem ons dus gerust een 'urban influencer'. Momenteel bereiken we: +52.000 fans op Youtube.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pannastreetz.be

Wat is de doelgroep van influencers?

Het zijn vaak 'alledaagse' mensen die hun passie over een onderwerp of merk uiten op social media. Je bent al een nano influencer als je tussen de 100 en 5.000 volgers hebt. Vaak hebben ze specifieke kennis over een bepaald thema en worden vaak als betrouwbaarder gezien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fingerspitz.nl

Wie is de grootste influencer?

1. Cristiano Ronaldo – 238 miljoen volgers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hulc.nl

Hoe beïnvloeden influencers je?

De naam 'social' influencer is gekozen omdat ze kunnen beïnvloeden én hun publiek opbouwen via sociale media. De content die wordt gedeeld is divers: van sfeerfoto's, selfies, video's en memes tot nieuwsberichten en statistieken. Ze hebben veel volgers, soms onder een breed publiek of binnen een bepaalde subgroep.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kis.nl

Wat is influencer strategie?

Influencer betekenis

Omdat ze content maken (foto's en video's) die relevant zijn voor hun doelgroep, worden ze ook wel content creators genoemd. Influencer-marketing is een strategie voor social media waarbij je een influencer betaalt om jouw product uit te lichten en aan te bevelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op shopify.nl

Hoe word je een micro influencer?

Micro-influencers

Om een micro-influencer te zijn, heb je veel minder volgers nodig. Vaak hebben ze tussen 10.000 en 100.000 fans. Een berichtje wordt dus door een kleinere groep mensen gezien, maar voor merken is die beperkte community soms veel meer waard dan een breed publiek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op proximus.be

Hoe krijg je een bekend Instagram account?

6 Instagram tips om meer bekendheid te krijgen
  1. Zorg dat je Instagram 'bio' klopt.
  2. Gebruik hashtags.
  3. Creëer content die past bij jouw stijl.
  4. Post op de juiste momenten.
  5. Volg actief gebruikers.
  6. Ga in gesprek met je volgers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op byteffekt.nl

Hoe word je rijk met Instagram?

Gebruik hashtags bij het plaatsen van je posts die bij de post passen. Volg accounts in dezelfde doelgroep. Repost relevante Instagram posts van grotere accounts & tag hen. Wees actief met je account op soortgelijke accounts (reageer & like)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op verdienformule.nl

Hoe kom je aan 1000 volgers op Instagram?

Tips
  1. Hoe proactiever je op Instagram bent, hoe sneller je je aantal volgers zult zien groeien.
  2. De weg naar 1000 volgers is een geleidelijk traject. ...
  3. Post zo vaak als je kunt, maar post geen spam. ...
  4. Like de publicaties van anderen, met name die van mensen met weinig volgers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoeveel verdien je met 100k volgers?

Zo zou een influencer met 100.000 volgers op Instagram zo tussen de 2.000 en 2.500 euro per post kunnen vragen, terwijl dat bedrag voor celebrities met vier tot twintig miljoen volgers wel kan oplopen tot 15.000 euro per post.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cosmopolitan.com

Populaire vragen

Volgende artikel  
Heeft KLM een first class?