Eerste betaalpas activerenHoud de
Zo activeer je de nieuwe of extra betaalpas telefonisch
Leg de brief met de activeringscode, je betaalpas en het rekeningnummer klaar. Bel vanuit Nederland naar 0800 - 024 07 21 (gratis). Bel vanuit het buitenland naar +31 10 241 17 20. Toets je rekeningnummer en pasnummer in.
Als je een nieuwe betaalpas hebt met dezelfde pincode. Bij een eerste geldopname of betaling is je pas geactiveerd. Als je bij PostNL hebt getekend voor ontvangst van een geactiveerde betaalpas.
Een ABN reactiveren of updaten
Als uw ABN is geannuleerd, moet u deze opnieuw activeren. Dit kunt u doen door een aanvraag voor een bedrijfsnummer (ABN) in te vullen en uw gegevens te verstrekken . Als u hierbij hulp nodig hebt, kunt u Registry Australia bezoeken of ons bellen op 1300 070 000.
Download de app
Download de ABN AMRO app en klik op 'Rekening openen'. Je kunt een betaalrekening aanvragen met de ABN AMRO app als je: Minimaal 18 jaar oud bent. Een officieel Nederlands woonadres heeft.
De activatie vindt plaats door middel van een transactie waarbij de geheime code vereist is. Zonder deze activatie wordt een betaling zonder pincode of via het internet geweigerd. U kunt uw kaart activeren door: Een aankoop te doen bij een handelaar met gebruik van de pincode.
Als u uw debitcard niet activeert , kunt u deze niet gebruiken voor verschillende transacties, zoals geldopnames bij geldautomaten of aankopen waarvoor debitcardgegevens nodig zijn . Bovendien kan een niet-geactiveerde kaart een veiligheidsrisico vormen als deze verloren raakt of wordt gestolen.
Uw nieuwe betaalpas werkt meestal direct met uw oude pincode. U hoeft uw oude pincode niet zelf te wijzigen of activeren en u hoeft ook niet zelf een nieuwe pincode aan te vragen of in te stellen.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
Elke keer dat je een nieuwe pas krijgt, wordt dit nummer met één cijfer verhoogd. Je hebt het pasnummer nodig voor de e-dentifier en om de ABN AMRO app te installeren. Op de betaalpas staan een maand en jaartal.Deze datum laat zien wanneer je betaalpas vervalt.
Bel vanuit Nederland naar: 0800 - 0701. Bel vanuit het buitenland naar: + 31 20 651 59 27 (collect call mogelijk)
Bent u de pincode van uw debitcard vergeten of weet u uw 5-cijferige identificatiecode niet meer? Ontdek wat u kunt doen.
De ABN AMRO app kan om verschillende redenen geblokkeerd zijn. Je hebt drie keer een verkeerde identificatiecode ingevuld. Je hebt jezelf geblokkeerd of verwijderd binnen Internet Bankieren (bij Profielinstellingen). ABN AMRO heeft je profiel geblokkeerd of verwijderd.
Bel het geautomatiseerde kaartactivatiesysteem van uw bank of gebruik de website of mobiele app om uw debitcard te activeren . U kunt ook geld storten of opnemen bij een geldautomaat of een aankoop doen met uw nieuwe kaart met behulp van de pincode van uw bestaande debitcard. Of ga langs bij uw bank en vraag een kassier om uw kaart te activeren.
Gebruik je pincode om je kaart te activeren
De eerste keer dat je je kaart met je pincode gebruikt, wordt ze automatisch geactiveerd. Bijvoorbeeld als: je je pincode wijzigt in een geldautomaat (ING /CASH-punt of andere geldautomaat) (aanbevolen) je een betaling doet in een winkel.
Selecteer op het ATM-scherm de optie 'PIN vergeten' of 'PIN opnieuw genereren' of de relevante optie nadat u de debitcard in de ATM-sleuf hebt gestoken. Voer het geregistreerde mobiele nummer in > voer de OTP in > voer de nieuwe PIN in > bevestig. U kunt naar het bankkantoor gaan en een PIN-regeneratieformulier invullen.
Bel je een 0800-nummer van ABN AMRO?Dan bel je gratis. Bel je vanuit de ABN AMRO app? Dan betaal je je gebruikelijke belkosten.