Op een Android-toestel ga je naar 'Instellingen' > 'Verbindingen' > 'Mobiele hotspot en tethering'. Vervolgens schakel je 'Mobiele hotspot' in. Druk erop en selecteer 'Configureren'. Geef het netwerk eventueel een naam, selecteer of je gebruik wil maken van de 2.4GHz-band of de 5GHz-band en voer een wachtwoord in.
1 Ga naar de Instellingen op je smartphone. En tik vervolgens op Verbindingen. 2 Schakel de schakelaar in om Wi-Fi in te schakelen en tik opnieuw om meer Wi-Fi instellingen weer te geven. 3 Selecteer het Wi-Fi-netwerk waarmee je verbinding wilt maken.
Soms kan een update of nieuwe app ervoor zorgen dat de netwerkinstellingen aangepast worden. Een reset kan de problemen verhelpen. Het bijwerken van apps, het controleren van je telefoon op malafide apps en het legen van de systeemcache kunnen tevens Wifi problemen op je Samsung toestel verhelpen.
WiFi is niet alleen nuttig om mee te internetten, maar kan ook worden gebruikt door andere apparaten. Denk aan een robotmaaier of slimme lampen. Zonder WiFi kunnen deze systemen niet werken, maar zonder internet kunnen deze systemen wél werken. Apparaten kunnen namelijk met elkaar communiceren via WiFi zonder internet.
'We weten inmiddels wel dat zaken die op het internet aangesloten zijn, zoals het elektriciteitsnet, kunnen uitvallen. Maar het besef dat het internet zélf kan uitvallen, is er nog niet. ' Als hoogleraar heeft hij een taak om bij te dragen aan bewustwording daarvan.
U ziet mogelijk een melding die u vertelt dat u met een Wi-Fi-netwerk bent verbonden dat niet is beveiligd omdat het gebruikmaakt van een oudere beveiligingsstandaard. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als u verbinding maakt met een Wi-Fi-netwerk dat gebruikmaakt van WEP of TKIP voor beveiliging.
Probeer een tijdelijk netwerk op te zetten met een mobiele telefoon, een ander apparaat (met hotspotfunctie) of een draadloze router. Als het apparaat het draadloze netwerk kan vinden, vermoedt u een routerfout of een probleem met de routerinstellingen. Controleer de router en modem en eventuele kabels.
Je computer thuis is verbonden met een modem, meestal geleverd door het bedrijf dat de internetaansluiting verzorgt. De verbinding loopt via glasvezel-, telefoon- of coaxkabel van jouw huis naar de wijkcentrale van het telefoonnetwerk. Van daaruit gaat het door naar het datacenter van de internetprovider.
Check dan samen met ons in de Telenet-app je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem. Ga naar Mijn thuisnetwerk en druk op de knop Diagnose.Of klik op de knop Beheer en kies dan Probleemoplosser. We beginnen met een grondige analyse van het Telenet-netwerk, de verbinding tot aan je modem en je modem zelf.
De knop zit vaak op de achterkant van de router op een plek waar je makkelijk bij kunt komen. Op het moment dat je met een apparaat verbinding wilt maken met het netwerk druk je op de WPS knop. Zo maakt jouw apparaat automatisch verbinding met de router en kun je gebruik maken van het internet.
De meest voorkomende wifi-verstoorders zijn: videobewakingssystemen of alarmsensoren, DECT-telefoontoestellen, draadloze lichtschakelaars, babyfoons, weerstations en magnetrons. Deze apparaten maken gebruik van frequenties die het wifi-signaal behoorlijk verstoren.
Wifi is een vorm van internet en betekent dus draadloos internet, maar je kunt ook bedraad internetten. Dan sluit je bijvoorbeeld je modem via een kabel aan op je laptop of een ander apparaat.
Werkt je internet niet zoals het moet? Check dan samen met ons in de MyTelenet-app je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem. Ga naar Mijn thuisnetwerk en druk op de knop Diagnose. Of klik op de knop Beheer en kies dan Probleemoplosser.
U kunt mobiele data in- of uitschakelen om te voorkomen dat apps en voorzieningen via het mobiele netwerk verbinding maken met het internet. Als mobiele data is ingeschakeld, gebruiken apps en voorzieningen uw mobiele verbinding als wifi niet beschikbaar is.
WiFi valt steeds weg
Wanneer WiFi steeds weg valt zie je op je scherm (bijna) geen WiFi streepjes meer. Meestal komt dit door een zwak of onstabiel signaal vanuit het WiFi punt waar je mee verbonden bent. Soms wordt het signaal geblokkeerd, of is de afstand te ver.
Misschien heeft u al uw maandelijkse surfvolume opgebruikt. Is uw 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op uw gsm? U kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren. Herstart uw smartphone om de automatische configuratie van uw toestel te activeren.
De Samsung Internet-app is een eenvoudige, snelle en veilige webbrowser ontwikkeld voor Samsung en Android™-smartphones en tablets. Samsung Internet browser levert je de beste browse-ervaring met Video assistant, donkere modus, aangepast menu en invoegtoepasssingen zoals een vertaler.
U kunt mobiele data in- of uitschakelen om te voorkomen dat apps en voorzieningen via het mobiele netwerk verbinding maken met het internet. Als mobiele data is ingeschakeld, gebruiken apps en voorzieningen uw mobiele verbinding als wifi niet beschikbaar is.