Assistentie aanvragen Wat te vermelden bij je assistentie aanvraag. Heb je assistentie nodig op de luchthaven? Geef dat meteen aan bij de boeking van je ticket of reis. Je luchtvaartmaatschappij of het reisbureau geeft dit aan ons door.
Als je ook assistentie nodig hebt, direct bij aankomst op ons luchthaventerrein, stuur dan een mail naar [email protected]. Wij staan voor je klaar zodra je op de luchthaven aankomt.
Een afspraak maken. Heb je hulp nodig direct vanaf het parkeerterrein, de bushalte, het NS-perron? Mail dan naar [email protected] om een afspraak met een assistent te maken. We helpen je graag.
48 uur voor de vlucht moet u doorgeven welke assistentie u nodig heeft.
Voor assistentie kunt u terecht bij de draaideuren bij de ingang en op de stoep buiten de vertrekhal, waar meldpalen zijn geplaatst. Nadat u bent ingecheckt, kunt u zich aanmelden bij de assistentiebalie naast de incheckbalies op de luchthaven.
Of je nu in dienst bent bij Schiphol, via een externe organisatie op de luchthaven werkt of als zelfstandige wordt ingehuurd: wie een Schipholpas of Spot pas heeft, krijgt bij veel winkels en horecagelegenheden op Plaza tot wel 30% korting!
Wanneer je assistentie nodig hebt, is het belangrijk dat je dit tijdig laat weten. Maak bij het boeken van je vlucht jouw wensen kenbaar aan de reisagent of aan de luchtvaartmaatschappij. Boek assistentie direct bij het boeken van je vliegticket of reis, of minimaal 48 uur voor vertrek van de vlucht.
Over het algemeen is het geen probleem om je handbewogen rolstoel mee te nemen in het vliegtuig. Wel dien je dit bij de meeste luchtvaartmaatschappijen minimaal 48 uur van te voren door te geven. Bij een elektrische rolstoel dien je direct na het boeken contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij.
Wat is een PRM
PRM is een afkorting voor Passengers with Restriced Mobility. Dit is een van de snelst groeiende groepen in de luchtvaart.
Wanneer u een vlucht boekt, kunt u van tevoren aangeven wat voor hulp u nodig heeft. Zo kunt u op het vliegveld assistentie krijgen. De assistent kan u helpen vanaf het moment dat u aankomt op het vliegveld. U kunt bijvoorbeeld hulp krijgen bij het inchecken, of bij het aan boord gaan van het vliegtuig.
Kun je niet goed lopen en heb je hulp nodig op de luchthaven? Je kunt tot 48 uur voor vertrek je aanmelden voor hulp. Dat kan tijdens het boeken van de vlucht, via Mijn Transavia of via ons Service Centre.
Amsterdam Schiphol heeft drie vertrekhallen. De meeste internationale vluchten vertrekken vanaf vertrekhal 3, hoewel achterin deze vertrekhal ook budgetmaatschappijen als easyJet en Ryanair worden ingecheckt. Vluchten van KLM vind je in vertrekhal 2 en de meeste vluchten van Transavia worden ingecheckt in vertrekhal 1.
- WCHC: reizigers die volledig immobiel en rolstoelgebonden zijn. Deze personen moeten over een eigen rolstoel beschikken en worden begeleid tot aan hun zitplaats op het vliegtuig.
Rollators meenemen met KLM
Bij KLM mogen inklapbare rollators mee het vliegtuig in, mits er genoeg ruimte is in de cabine. Niet-inklapbare rollators mogen gratis mee totaan de gate en worden vervolgens vervoerd als ruimbagage.
Voor een intercontinentale vlucht is het advies om 4 uur van tevoren aanwezig te zijn, voor een Europese vlucht 3 uur. Er zijn nog een aantal handelingen die op Schiphol plaatsvinden en tijd in beslag nemen, waar dit advies op is gebaseerd: Inchecken. Security controle.
Er zijn gratis rolstoelen en begeleiding als u dat nodig heeft. Omdat Schiphol voor iedereen goed toegankelijk moet zijn, stellen ze gratis rolstoelen beschikbaar.
Om een mobiliteitshulpmiddel aan te vragen, moet je eerst naar een arts of een gespecialiseerd team (rolstoel advies team). Zij stellen op basis van je gezondheidstoestand een voorschrift of rapport op, wat bepaalt of je in aanmerking komt voor een mobiliteitshulpmiddel, en voor welk type.
Heb je slechts tijdelijk een rolstoel nodig? Dan kun je in de meeste gevallen een rolstoel lenen bij de thuiszorgwinkel. Dit wordt doorgaans door je zorgverzekeraar uit je basisverzekering vergoed. Je zorgverzekeraar vergoedt in dat geval de benodigde medische hulpmiddelen via de zorgverzekeringswet.
WCHS: passagiers die hulp nodig hebben bij traplopen, die een rolstoel of ander hulpmiddel nodig hebben voor verplaatsing van het vliegtuig naar de terminal, in de terminal of tussen het aankomst- en vertrekpunt van de luchthaven, maar die zichzelf kunnen behelpen in het vliegtuig.
Assistentie definities
(v.) Uitspraak: [ ɑsis'tɛn(t)si ] Afbreekpatroon: as·sis·ten·tie keer dat je helpt of geholpen wordt Voorbeelden: 'als vrijwilliger assistentie verlenen in een verzorgingshuis' , 'Als je een handicap hebt kun je assistentie krijgen bij het tanken.
Kosten witte pas
De afgelopen 4 jaren is de prijs voor de bedrijfspas van EUR 28,20 ongewijzigd gebleven. Dit jaar heeft Schiphol de indexatie met terugwerkende kracht doorgevoerd wat heeft geresulteerd in een aanpassing van de kostprijs naar EUR 47,57 vanaf januari 2023.
Over het algemeen neemt de screening 4 tot 6 weken in beslag.De officiële maximale termijn is (in eerste instantie) maximaal 8 weken. Jouw screening kan meer tijd in beslag nemen, door verschillende factoren, zoals de drukte bij de AIVD of als er aanvullend onderzoek gedaan moet worden naar jouw persoon of verleden.