Klik rechtsonder op 'Service';Klik op 'Je rekening';Zoek op 'Machtiging instellen';Klik op 'Gemachtigde afmelden'.
Wil je alvast dat er niet meer afgeschreven wordt? Dan kun je de incasso blokkeren. Dit doe je eenvoudig zelf door in het linkermenu te kiezen voor 'Incasso's.In het incasso-overzicht vind je onderaan de betreffende incassant waar je op klikt en kiest voor 'Blokkeer'.
Als je een bedrijf hebt gemachtigd om automatisch geld van je rekening af te schrijven, dan kun je deze machtiging wijzigen of stopzetten door bij dat bedrijf een schriftelijk verzoek in te dienen. Neem contact op met het bedrijf om af te stemmen hoe je dit het beste kunt regelen. gebruiken.
Terugstorten via de bank
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.
Particulieren, ondernemers, intermediairs en medewerkers van organisaties kunnen een registratie van een machtiging op elk moment intrekken.
Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. Zorg wel dat u de rekening dan op een andere manier betaalt. Alleen een onterechte incasso hoeft u niet te betalen.
Een machtiging afmelden via een formulier
Dan kun je de machtiging ook afmelden via het formulier 'Afmelden gemachtigde'. Dit formulier kun je ook gebruiken als je jezelf als gemachtigde wil afmelden. Denk er dan wel aan dat je de rekeninghouder hierover informeert.
Neem contact op met het bedrijf waaraan u betaalt
Bel of schrijf de factureringsafdeling van het bedrijf en vertel ze dat u niet langer toestaat dat automatische betalingen van uw rekening worden afgeschreven. Hiermee trekt u de machtiging in.
Via DigiD Machtigen (opent nieuw venster) kunt op elk moment een overzicht opvragen van uw aangevraagde en geactiveerde machtigingen. U kunt er zien hoe lang een machtiging nog actief is. Ook leest u wat u kunt doen als een machtiging bijna verlopen is of niet meer werkt. U kunt er ook een machtiging intrekken.
Als je een machtiging voor een automatische incasso hebt afgegeven voor het abonnement, doe je er goed aan deze te blokkeren. Dit kun je het makkelijkste doen door in jouw opzegbrief een passage op te nemen over het blokkeren van een automatische incasso.
Download in Nederlands: 'Automatische incasso betalen/wijzigen (formulier)' Wilt u uw automatische incasso stopzetten en dus uw doorlopende machtiging intrekken? Gebruik dan het formulier 'Stopzetten automatische incasso'.
Het is eenvoudig om een geplande betaling in te stellen vanaf uw ING-rekening, het is net zo eenvoudig – en snel – om deze te bewerken of te annuleren via de ING App of Online Banking. Let op, het kan tot 2 werkdagen duren voordat de wijziging van kracht wordt.
Hang dan gewoon direct op en bel de Alarmlijn. Een échte ING-medewerker vindt dat geen probleem. Je kunt de Alarmlijn vanuit de app bellen (via de Serviceknop onderaan het scherm,) of gewoon telefonisch via 020 22 888 00. De Alarmlijn is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar.
Ben je het niet eens met een doorlopende automatische incasso? Neem dan contact op met het bedrijf. Houd een geplande incasso tegen met een rode kaart, daarmee trek je je machtiging in. Print de kaart, vul de gegevens in en stuur hem naar het bedrijf dat incasseert.
1) Bel en schrijf het bedrijf . Vertel het bedrijf dat u uw toestemming intrekt voor het bedrijf om automatische betalingen van uw bankrekening af te schrijven. Dit wordt 'autorisatie intrekken' genoemd. Als u besluit te bellen, zorg er dan voor dat u de brief na het bellen verstuurt en bewaar een kopie voor uw administratie.
Om een SEPA-incasso te annuleren, neemt u contact op met de verkoper en vraagt u om annulering . U kunt dit het beste minimaal één werkdag vóór de volgende geplande betaling doen.
U kunt de transacties op uw bank- of creditcardafschriften niet verwijderen . Er is altijd een registratie. De meeste bank-apps laten u zaken verbergen of hercategoriseren, zoals geldtransfers tussen rekeningen, om u te helpen bij het bijhouden van uw budget. Maar u kunt de transactie niet verwijderen.
Veel beter dan een en/of-rekening is een bancaire volmacht. De rekening blijft dan op naam van de ouder staan, maar het kind krijgt toestemming om betalingen te doen. Je kunt zelfs nog verder gaan, door een financiële notariële volmacht op te stellen of een levenstestament.
Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het per vergissing overgemaakte geld te recupereren.