Elk apparaat moet verbinding hebben met hetzelfde netwerk via wifi of Ethernet. Ga op de iPhone naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Bel via andere apparaten' en schakel vervolgens 'Bel via andere apparaten' in. Op de iPad of iPod touch gaat u naar 'Instellingen' > 'FaceTime' en schakelt u 'Bellen vanaf iPhone' in.
Simkaart is geblokkeerd. Simkaart is nog niet geactiveerd. Gebruik een ander toestel. Conflict met Apps.
Ga naar 'Instellingen' > 'Geluiden' (of 'Instellingen' > 'Horen en voelen') en schuif de regelaar 'Beltoon en meldingen' een paar keer heen en weer. Als u geen geluid hoort, of als de luidsprekerknop op de schuifregelaar 'Beltoon en meldingen' grijs is, heeft de luidspreker mogelijk service nodig.
Op een iPhone 7 of nieuwer gaat u naar 'Instellingen' > 'Horen en voelen'. Op oudere iPhone-modellen gaat u naar 'Instellingen' > 'Geluiden'. U kunt kiezen of u de iPhone wilt laten trillen wanneer het belsignaal of de stille modus is ingeschakeld. Als u beide instellingen uitschakelt, trilt de iPhone niet.
Toestel uit- en aanzetten
In veel gevallen is het probleem op te lossen door je telefoon opnieuw te starten. Druk de power-knop in tot de telefoon is uitgeschakeld of totdat je de optie "uitschakelen" krijgt. De vliegtuigmodus schakelt alle draadloze verbindingen uit. Zoals de bel-, wifi- en bluetoothverbinding.
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
Probeer eerst eens uw telefoon opnieuw op te starten; Indien het probleem aanhoudt, probeer uw verbinding te maken met een andere lokale netwerkprovider. Stel uw netwerkverbinding in op 'handmatig' en selecteer een andere operator.
Bel je contactpersoon terug met een anoniem nummer.
Als het gesprek doorverbindt zoals normaal (vijf of meer keer overgaan), dan heeft deze persoon jouw nummer geblokkeerd. Als de verbinding nog steeds na één keer of minder overgaan verbroken wordt en naar voicemail gaat, dan is de telefoon van deze persoon leeg.
Als de microfoon niet werkt in een specifieke app
Ga naar 'Instellingen' > 'Privacy' > 'Microfoon'. Controleer of de app ingeschakeld is. Als de app toestemming heeft om de microfoon te gebruiken, of als de app niet wordt vermeld, neemt u contact op met de ontwikkelaar van de app.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Telefoon maakt geen contact met netwerk
In veel gevallen is het probleem op te lossen door de telefoon opnieuw op te starten. De verbinding wordt dan gereset en je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Waarschijnlijk kun je daarna weer bellen.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Indien mogelijk: zet het access point (of de draadloze router) uit, wacht 30 seconden en zet deze opnieuw aan. Zorg voor de laatste drivers en client software van uw draadloze netwerkkaart. Verwijder de software van uw draadloze netwerkkaart en installeer deze opnieuw.
Bent u op reis in een ander EU-land, dan hoeft u niet extra te betalen om daar uw mobiele telefoon te gebruiken. We noemen dit “roam like at home”.
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.
De stille modus inschakelen op de iPhone
Om de iPhone in de stille modus te zetten , verschuif je de aan/uit-schakelaar voor het belsignaal, zodat de schakelaar oranje wordt. Om de stille modus uit te schakelen, schuif je de schakelaar weer terug. Als de stille modus is uitgeschakeld, speelt de iPhone alle geluiden af.
Geen geluid op Android tablet of smartphone
Check de volumeknop aan de zijkant van het apparaat. Als de volumeknop op 0 staat is de stille modus ingeschakeld. De stille modus wordt uigeschakeld door het volume omhoog te klikken. Ga naar Instellingen - Instellingen - Geluid.
Ga naar Instellingen > Geluiden & trillingen/Geluiden, zet het Geluiden-volume hoger, op een geschikt niveau, en probeer het dan opnieuw. Ga naar Instellingen > Geluiden & trillingen/Geluiden, tik op Beltoon en controleer of Geen is geselecteerd. Als Geen is geselecteerd, kunt u een beltoon selecteren.