Dit kalibreren kan heel eenvoudig via de display van je elektrische fiets. Je kalibreert een elektrische fiets altijd zonder dat er gewicht op de trappers bevindt. Er zijn ook al elektrische fietsen op de markt die automatisch kalibreren iedere keer dat je ze aanzet.
Het trapsysteem van uw fiets is bij aankoop gekalibreerd (afgestemd met de motor van uw fiets) zodat u ook met ondersteuning natuurlijk fietst. Dit systeem kan ontregeld raken bij gebruik van de elektrische fiets. Het is daarom verstandig om via het display van uw fiets regelmatig zelf een kalibratie uit te voeren.
Het reset knopje zit naast de led indicator op de accu.Houd deze knop gedurende 20 tot 30 seconden ingedrukt om de accu te resetten. De accu wordt volledig gereset. Hierna laadt u de accu weer helemaal op tot deze volgeladen is.
Houd op het Bosch display de knop “reset“ ongeveer 3 seconden vast om de deactivering van de startversnelling op te slaan.
Fiets accu resetten
Volgens een andere website is een andere optie om de batterij te controleren. Bij het reviseren van uw fietsaccu wordt de uitgeputte energiecel van uw fietsaccu vervangen door een nieuwe energiecel en keert de accu terug naar zijn oorspronkelijke capaciteit.
Er zijn nog niet veel duidelijke cijfers beschikbaar over hoe lang een middenmotor als die van Bosch gemiddeld mee gaat. De kilometrages variëren van 17.000 tot ruim 40.000 km.
Bij veel types zit aan de onderkant een reset knop die je met een pen kunt indrukken. Daarna kun je aan de voorzijde met de functieknopjes de juiste instelling invoeren. Maar soms moet je één of meer knoppen een paar seconden indrukken om in het instellingen menu te komen.
Het is sterk af te raden om als particulier zelf een accu te reviseren, zelfs als u een achtergrond heeft in de elektrotechniek of eerder met accu's heeft gewerkt.
De SpeedBox-chip werk je netjes weg achter de motorkap of in het frame. Niemand die het daarna nog ziet. Op deze manier kan je dus ongezien je elektrische fiets opvoeren. Als de speedbox juist is gemonteerd, kan je de maximale snelheid instellen.
Bij een servicebeurt van je elektrische fiets, wordt er naar verschillende aspecten gekeken. Zo worden de remmen, spaakspanning, kettingspanning, bekabeling en bandenspanning gecontroleerd en indien nodig juist afgesteld.Verder kijken ze ook nog naar de versnellingen en de slijtage.
Deze sensor bevindt zich in de trapas midden onderaan de e-bike. Wanneer je begint met trappen, geeft de rotatiesensor een seintje naar de motor om de trapondersteuning te starten. Het maakt voor de ondersteuning niet uit hoeveel kracht je op de trappers zet, maar wel met welk tempo je fietst.
Er zijn twee soorten sensoren die de waarden registreren: De rotatiesensor registreert de draaiing van de trapas en zit bij het kettingblad. De trapkrachtsensor registreert hoe zwaar je trapt en zit op het achterpad.
Elektrische fiets in de regen laten staan
De gevoelige onderdelen zoals de accu, motor en display kunnen wel tegen een beetje water maar niet teveel natuurlijk. Daarnaast is regen ook niet goed voor andere onderdelen van uw fiets zoals uw ketting, frame, spaken, tandwielen en andere onderdelen.
De onderneming uit Nunspeet zit opgescheept met hoge voorraden terwijl de vraag naar elektrische fietsen afneemt. De aandeelhouders hebben 8 miljoen euro bijgestort om een liquiditeitstekort te voorkomen. Dat blijkt uit een toelichting bij de jaarrekening over 2021, waar het FD als eerste over berichtte.
Een fietsaccu revisie begint vaak al vanaf €250 en loopt op tot maximaal €500, waarbij het in veel gevallen ook mogelijk is de capaciteit te verhogen. Dit doordat er gebruik gemaakt kan worden van de nieuwste techniek en beste kwaliteit. De goedkoopste fietsaccu is een revisie van de accu.
Kosten: De kosten van een fietsaccu test is €29,95. Koopt u na de test een nieuwe accu dan worden de testkosten niet doorberekend.
Kosten. Meestal liggen de bedragen voor het reviseren van een fietsaccu tussen de 300 en 500 euro. Nieuwe fietsaccu's variëren in prijs van 200 tot 800 euro. Een gemiddelde fietsaccu kost zo'n 500 euro.
Plotseling verlies in accucapaciteit. Treedt meestal op bij oudere fietsaccu's of-fietsaccu's in slechte conditie (te weinig gebruikt, te lang niet opgeladen etc.). → Slechte cellen kunnen vervangen worden maar reparatie is duur en meestal slechts een tijdelijke oplossing.
De kosten voor het vervangen van een Bosch middenmotor kunnen variëren afhankelijk van het model van de motor en de fiets. Gemiddeld kost het vervangen van een Bosch middenmotor tussen de € 500 en € 1.500 inclusief installatie.
De elektrische fiets is de laatste jaren flink in kwaliteit verbeterd, oudere modellen zijn technisch gedateerd en hebben met name een beperkte actieradius. Een fiets van het begin van het vorige decennium, met ruim meer dan 20.000 kilometer op de teller, heeft feitelijk geen grote waarde meer.
Sommige merken zjin gemiddeld wat betrouwbaarder dan andere. Bekijk op het display hoeveel kilometer de e-bike heeft gereden. Gemiddeld rijden e-bikebezitters vaak minder dan 1500 km per jaar. Iemand met een grote woon-werkafstand kan echter zo meer dan 5000 km per jaar rijden.
Een Bosch Cargo Line of Bosch Performance Line CX is de beste keuze voor jouw fiets. Deze motoren geven zeer veel kracht, wat je nodig zal hebben om met je zware fiets en zware vracht vlot vooruit te komen.