Wanneer jouw website 5 keer vaker wordt aangeklikt dat de website boven jou, dan moet jouw titel pakkender, boeiender en vooral beter zijn. Google plaatst je in dit geval omhoog wat zorgt dat jouw website hoger in Google komt.
Als u bovenaan in Google terecht wilt komen, is een sterke titel essentieel. Met deze titel trekt u niet alleen de aandacht, ook moet voor bezoekers direct duidelijk zijn wat ze van uw website kunnen verwachten. De bezoeker moet het idee hebben dat hij of zij iets mist als hij niet doorklikt naar uw website.
Een bezoeker op jouw website begint vaak met enkel de titels te lezen. Zorg er dus voor dat jouw verhaal ook tot zijn recht komt wanneer iemand enkel je titels zou lezen. Of trek voldoende aandacht zodat jouw bezoeker verder leest. Daarmee gaat je Dwell-time weer omhoog en stijg je weer in de Google zoekmachine.
Als Google niet alle pagina's op je site lijkt te vinden, kan dit aangeven dat Google de pagina's niet kan vinden (crawlen) of ze niet correct kan interpreteren wanneer ze worden gevonden (indexeren). Lees meer over de basisprincipes van crawlen en indexeren.
SEO is de afkorting van de Engelse term 'Search Engine Optimization' wat in het Nederlands zoekmachine optimalisatie betekent. Een zoekmachine optimalisatie specialist is iemand die ervoor zorgt dat websites op de juiste manier aangepast worden zodat ze beter gevonden worden in Google.
Check waar jouw website in Google staat met Google Search Console. Er is een groot aanbod in tools om te zien waar staat mijn website in google. Een deel van deze tools zijn gratis maar je kunt ook kiezen voor een betaalde tool. Vaak biedt een betaalde versie meer mogelijkheden.
Hoe word je een SEO specialist? Er bestaat geen specifieke opleiding tot SEO specialist. Wel is affiniteit met ICT en een flinke dosis webkennis vereist, aangevuld met een (willekeurige) HBO-opleiding. Het is ook mogelijk relevante cursussen of trainingen te volgen.
Het meest gebruikte tarief is het tarief per uur. Hierbij betaalt de klant een vaste prijs per uur voor de zoekmachine optimalisatie. Deze prijs varieert bij de meeste bedrijven vaak tussen de 75 en 200 euro exclusief BTW.
Door Search Engine Optimization (SEO) zorg je ervoor dat je hoger scoort in Google en beter en meer gevonden wordt door je potentiële doelgroep. Met de SEO Site Check-Up test kan je nagaan hoe jouw website scoort. Hoe hoger de score, hoe hoger je in de ranking staat en hoe sneller je gevonden wordt door zoekmachines.
Gebruik rond de 3% aantal keer het zoekwoord per pagina.
Je kunt dus niet zeggen, gebruik het keyword 6x in je tekst, maar kijk naar de hoeveelheid tekst en gebruik met mate (rond de 3%).
Kun je zien of iemand je googled? Je naam en profielfoto kunnen worden bekeken door andere mensen die gebruikmaken van Google-services waarin het hoofdprofiel van je Google-account wordt getoond, ook wanneer je communiceert of content deelt.
Het beste antwoord
In deze tool van adwords van google kun je zoekwoorden intikken. En vervolgens wordt er aangegeven hoeveel keer er op die term gezocht is in google. Hier kun je dus zijn hoevaak iemand gegoogled is, maar niet door wie.
Volg dan deze stappen. Ga naar het Google formulier zoekresultaten verwijderen: klik hier voor het Google formulier. Selecteer het land waarin je woont. Vul de gevraagde gegevens in zoals je naam, e-mailadres, het webadres (URL) dat je uit zoekresultaten wilt verwijderen en de reden hiervan.
Over het algemeen zijn er drie prijsmodellen die SEO bureaus hanteren: Kosten per maand: van € 100 tot € 4.500 per maand. Kosten per project: van € 500 tot € 10.000 per project. Per uur: van € 50 tot € 150 per uur.
Het uurtarief van een SEO expert varieert tussen de €200 per uur, voor managers met uitdagende opdrachten, tot €65 á €75 per uur voor de goedwillende ZZP-er. Exclusief BTW, want SEO wordt bijna alleen maar door bedrijven afgenomen.
Gaan we kijken naar wat een gemiddeld bedrijf uitgeeft aan marketing dan ligt dit ergens tussen de 0,5% en 20% van de omzet afhankelijk van sector, resultaten en type (B2B of B2C). Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat de meeste bedrijven ongeveer 10% van hun omzet uitgeven aan marketing.
De minimale kosten voor een klik bedragen € 0,05. De kosten die je uiteindelijk per klik betaalt zijn sterk afhankelijk van je concurrentie. De ervaring leert dat de gemiddelde kost per klik op € 0,80 cent ligt. Dat betekent dat je met een budget van € 200,- per maand via SEA dus 250 bezoekers kunt werven.