De meest voorkomende oorzaak is een hele simpele: verkeerd ingevoerde adresgegevens of geboortedatum. Klarna heeft de juiste gegevens van jou nodig. Maak je een tikfout in je naam, adres, huisnummer, postcode of woonplaats dan kan het zijn dat de order niet geaccepteerd wordt.
Webshops, geen zorgen!
Klarna hanteert een betalingstermijn van 14 dagen. Deze facturen worden dan ook niet geregistreerd bij BKR; ook niet als ze niet op tijd betaald worden. Deze betaalwijze valt dan ook onder de Wet Incasso Kosten (W.I.K.) en niet onder de (per december veranderende) regelgeving.
Is er sprake van openstaande facturen of overdrachten aan het incassobureau, dan is achteraf betalen meestal ook geen optie. Verder zijn er artikelen die je per definitie niet achteraf kunt betalen. Ook met een cadeaubon is het achteraf betalen van producten niet mogelijk.
Niet iedereen kan zomaar met Klarna betalen. Als je probeert met Klarna te betalen, wordt er een kredietcheck gedaan om te kijken of je voor het gekozen bedrag kunt bestellen. Bij deze check wordt naar 3 factoren gekeken: Je betaalgeschiedenis bij Klarna.
Je kunt proberen een aankoop te doen die boven je betaallimiet ligt en indien mogelijk wordt het bedrag direct goedgekeurd. Onze klantenservice kan geen verzoeken accepteren om je betaallimiet te verhogen.
Je betaling snoozen
Komt het even niet uit dan heb je met Klarna de mogelijkheid om je betaling 10 dagen te snoozen, geheel kosteloos. Is 10 dagen niet genoeg, dan kan je ook voor een kleine bijdrage tussen de €0,40 en €1,90 je betaling met 30 dagen uitstellen. Dat regel je allemaal heel handig in de Klarna app.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Betaal in delen (Gespreid Betalen) is een doorlopend krediet voor consumenten. Je opent bij Klarna een kredietlimiet van € 1000,00 euro die (herhaaldelijk) kan worden gebruikt voor de aankoop van goederen of diensten bij winkels die Betaal in delen aanbieden.
Klarna verdient zijn geld hoofdzakelijk aan de leveranciers van de spullen: winkels als H&M, Zara en Ikea betalen de later-betaaldiensten, want het gebruik ervan levert meer bestellingen op. Daarnaast verdient Klarna aan boetes wanneer klanten toch te laat betalen.
Dan checkt een kredietaanbieder de leningen die je hebt (gehad) en je betaalgedrag daarop. Daarvoor vragen ze je gegevens bij ons op. Als je op tijd hebt betaald, is dat een voordeel. De kredietaanbieder ziet dan dat je betaalgedrag in orde is.
Atlantis Financiers werkt met een kredietverzekeraar, hierdoor kunnen zij eveneens scherpere rentes en looptijden aanbieden dan de reguliere geldverstrekker. Ondanks dat er geen BKR toetsing plaatsvindt, werken zij met andere 'tools' om uw financiële positie te bekijken.
We vragen je je gegevens te verifiëren om er zeker van te zijn dat je informatie en aankopen die zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, veilig worden gedeeld.
Wat is 'Betaal later' (achteraf betalen)?
Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt. Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 30 dagen. Achteraf betalen met Klarna is veilig en eenvoudig.
Wanneer je voor de eerste keer besteld, is het maximum bestelbedrag €75,-. 2. Ik heb al vaker bij AfterPay besteld: Het kan zijn dat je nog openstaande bestellingen hebt die eerst nog betaald moeten worden.
U komt erachter of u een positieve of een negatieve BKR registratie heeft door uw BKR-overzicht op te vragen. U kunt uw BKR overzicht online opvragen via de website www.bkr.nl. Hierbij kunt u inloggen met uw bankpas via iDIN.
Hoe lang blijft een achterstand zichtbaar? Een achterstand blijft 5 jaar zichtbaar. Ook nadat je de achterstand hebt ingelopen.
Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen. Echter, de beslissing voor goedkeuring bij het winkelen met Klarna hangt af van de volgende aspecten: Jouw kredietgeschiedenis bij Klarna.
Hoe betaal je aan Klarna? Nadat je bestelling verzonden is krijg je een melding en heb je 14 dagen de tijd om je factuur te betalen met iDEAL of automatische incasso door in te loggen op de Klarna app of klarna.nl.
Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt sturen we je altijd eerst een kosteloze herinnering. Wanneer ook deze termijn is verstreken brengen we incassokosten in rekening. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk het gehele bedrag inclusief de incassokosten aan AfterPay betaalt om nog meer incassokosten te voorkomen.
Log in op de app om je uiterste betaaldatum te verlengen. Als de optie om je uiterste betaaldatum te verlengen beschikbaar is, zal dit hier zichtbaar zijn. Je nieuwe uiterste betaaldatum zal worden weergegeven op de pagina met bestellingen in de app.
Klik op 'Instellingen' in het linkermenu. Klik op 'Gebruikers'. Log opnieuw in. Kies 'Gebruikers uitnodigen', vul het e-mailadres in en kies de rol die de gebruiker nodig heeft.
Of u wilt snel 1000 euro lenen om een nieuwe koelkast of vaatwasser te kopen? Saldodipje is op dit moment de enige aanbieder van een 1000 euro lening. Bij deze aanbieder kunt u eenvoudig én met spoed 1000 euro lenen zonder bkr. Het geld staat vaak binnen 24 uur al op uw rekening.