De winkelformules zijn in een paar weken tijd namelijk drie keer van eigenaar veranderd. Van FNG Nederland naar Nxt Fashion (de holdingmaatschappij van de omstreden 'bedrijvendokter' Martijn Rozenboom). Sinds vandaag vallen Expresso en Claudia Sträter onder modebedrijf Van Uffelen uit Delft.
Van Uffelen maakt deel uit van de Naura Groep en staat al meer dan 70 jaar voor u klaar. In 1945 startte de heer van Uffelen zijn eerste dames- en herenmodezaak in hartje Delft.
Sinds 10 januari 2022 is zij staatssecretaris voor Koninkrijksrelaties en Digitalisering namens D66 in het kabinet-Rutte IV. Daarvoor was ze vanaf 29 januari 2020 staatssecretaris van Financiën in het kabinet-Rutte III met als portefeuille toeslagen en douane.
Voor de dames zijn bekende merken als Betty Barclay, Expresso, Geisha, Opus, Vila, Taifun en Claudia Sträter in veel van onze winkels terug te vinden. Naast deze merken hebben we ook merken die voor zowel dames als heren collecties hebben zoals Gardeur, Tommy Hilfiger en Tenson.
Van Uffelen is al meer dan 70 jaar niet meer weg te denken uit de Nederlandse winkelstraten. Wat begon met één winkel in het centrum van Delft, is uitgegroeid tot een modeketen met meer dan 50 winkels verspreid door heel Nederland.
In september kocht modeketen Van Uffelen de merken Expresso en Claudia Sträter van de NXT Fashion Group, die een doorstart maakte na het faillissement van het Belgische moederbedrijf FNG Group. Van Uffelen wist door overnames in vijftien jaar tijd te groeien van 9 naar 46 winkels.
Voor hettweede jaar op rij is Nike het meest waardevolle kledingmerk ter wereld, aldus de Brandz top 100 van onderzoeksbureau Millward Brown. De merkwaarde van Nike is dit jaar gestegen met 21 procent ten opzichte van 2014: de waarde ligt nu op 29,7 miljard dollar.
Koetjesrepen, Raak, Matel, Kwatta, Royco, Benbits, Fido Dido, Talpa, BASF, Tjolk, 49R Jeans, Simca, Smarties, Cavello, Oxbow, Kappa, Hoppa, Rang, Popla, Daewoo, Zundapp, Jif, Domo vla, Treets, Skoll, Snor, Pastachoco, La Gear, Australian, Raider, Bonitos, Shandy, Exota, Diadora, Huba-Buba, Popfoto, Mon Chi Chi aapjes, ...
Hieronder vind je een overzicht van 28 Claudia Sträter filialen in Nederland.
Het meest waardevolle merk blijft Apple (408,251 miljard dollar, +26 procent), gevolgd door Amazon (249,249 miljard dollar, +24 procent) en Microsoft (210,191 miljard dollar, +27 procent). Google, Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, McDonald's en Disney vervolledigen de top tien.
In januari 2001 wijzigde de Smiths Food Group de merknaam Smiths voor chips in Nederland en België in Lay's omdat deze naam in de rest van continentaal Europa al gebruikt werd. De naam Smiths bleef echter gebruikt worden voor zoutjes zoals Hamka's, Wokkels en Nibb-it.
Doordat er minder tot geen reclame voor wordt gemaakt is de consumentenprijs doorgaans lager dan die van A-merken. Het verschil bedraagt gemiddeld zo'n 20%. De meeste B-merkproducten doen ondanks de lagere prijs en populariteit in kwaliteit niet onder van hun bekendere tegenhangers.
Een (concept-)merk met een hoge kwaliteit en een bovengemiddelde naamsbekendheid. Er wordt bij deze 'brand builders' veel geld besteedt aan reclame, met als doel het vergroten van naamsbekendheid en het handhaven of versterken van de gevestigde reputatie. Kenmerkend voor een A-merk is de hoge distributiegraad.
Kijkend naar de 2021 editie van de 'Global 500', dan valt meteen op dat er dit jaar slechts zeven Nederlandse merken in de lijst prijken. 's Nederlands bekendste merk is net als in voorgaande edities oliegigant Shell, met een merkwaarde van maar liefst €42,156 miljard.
Op de Amsterdamse P.C. Hooftstraat opende op 17 februari Karmaloog, de duurste winkel van Nederland. Een jas van een ton of schoenen van 38.000 euro: niets is te gek voor Karmaloog, de duurste winkel van Nederland die op 17 februari is geopend. Bedoeld voor de rich and famous die uniek willen zijn.
Van Tilburg is de grootste zelfstandige modewinkel van Nederland.
PARTNERSHIPS. Claudia Sträter is een Nederlands dameskleding merk met winkels in Nederland, shop-in-shops in de Bijenkorf, shop-in-shops bij Galeria Inno in België en een webshop.
Sinds 1970 ontwikkelt Claudia Sträter een eerlijke en tot in details afgewerkte kledingcollectie van hoge kwaliteit, ontworpen door talentvolle Nederlandse ontwerpers. De collecties zijn altijd vrouwelijk en elegant geproduceerd in tijdloze designs van duurzame kwaliteit.