Hoe controleert UWV sollicitatie?

Via een telefonische controle gaan wij na of u de juiste informatie over uzelf en uw situatie doorgeeft. En we controleren of u alle wijzigingen in uw situatie doorgeeft en of u dit op tijd doet. Ook controleren we of u zich houdt aan uw plichten om te re-integreren en actief te solliciteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoe streng controleert UWV?

Wij checken gegevens die u doorgeeft bij de aanvraag van een uitkering. Ook vergelijken wij de gegevens die wij van u hebben met die van de Belastingdienst of de gemeente. Daarnaast controleren we telefonisch. Ook is het mogelijk dat een inspecteur uw werkplek bezoekt of bij u thuis komt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Kan het UWV op je bankrekening kijken?

Na iedere betaling van uw uitkering vindt u de betaalspecificatie daarvan op Mijn UWV. Daarop ziet u hoe uw netto-uitkering is berekend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoe streng is de sollicitatieplicht?

Na half jaar WW alle banen passend

Na een half jaar WW worden alle banen als passend gezien. Dit betekent dat u na 6 maanden ook op andere functies moet solliciteren. Ook als het niveau of salaris lager is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Welke gegevens kan het UWV zien?

Via Mijn UWV kunt u ook andere gegevens bekijken. Bijvoorbeeld uw jaaropgaaf, betaalspecificaties en brieven over uw uitkering. Kunt u de gegevens die u zoekt daar niet vinden? Gebruik dan het formulier Verzoek persoonsgegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoe controleert UWV of je je aan je plichten houdt?

17 gerelateerde vragen gevonden

Kan UWV zien dat je in buitenland bent?

Omdat de arbeidsmarkt steeds internationaler wordt, wisselt UWV ook gegevens uit met inspectiediensten in onze buurlanden.Met deze gegevens kunnen we het werk in grensgebieden controleren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Kan UWV mijn inkomen zien?

Via de Belastingdienst krijgen wij gegevens over arbeidsverleden en loon. Wij gebruiken deze gegevens bijvoorbeeld om de duur en hoogte van een uitkering te berekenen. U kunt een overzicht van uw gegevens bekijken via Mijn UWV bij 'Persoonlijke gegevens'. Dit overzicht heet het verzekeringsbericht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Kan het UWV mij verplichten een baan te accepteren?

Wat gebeurt er als ik passend werk niet accepteer? Als u passend werk (zoals besproken met de arbeidsdeskundige) krijgt aangeboden en u weigert dit, dan heeft dat gevolgen voor uw uitkering.U krijgt tijdelijk minder of geen uitkering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Wat als je niet solliciteert UWV?

Solliciteert u niet genoeg of geeft u uw sollicitatieactiviteiten niet op tijd door? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw WW-uitkering.U kunt dan tijdelijk minder of geen uitkering krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoeveel sollicitaties per week UWV?

Sollicitatieplicht. Als u een WW-uitkering krijgt, moet u zich aan de sollicitatieplicht houden. Dat betekent dat u minstens 4 keer per 4 weken moet solliciteren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe vaak controleert UWV?

Wij controleren minimaal 1 keer per 2 jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Kan UWV mijn IP adres zien?

Controle door UWV

In deze situatie kunnen wij persoonsgegevens verzamelen en verwerken die gaan over: uw identiteit, zoals uw naam, burgerservicenummer en adres. uzelf, zoals uw geslacht en leeftijd. kenteken, IP-adres, bankgegevens.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op werk.nl

Kan UWV Anoniem bellen?

Wilt u voordat u de fraude meldt eerst een van onze medewerkers spreken? Bel dan gratis en anoniem: 0800 - 830 08 30.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoe belt UWV?

Bel dan naar UWV Telefoon NOW via 088 - 898 20 04 (lokaal tarief – belkosten zijn afhankelijk van uw telefoonaanbieder). Voor andere vragen belt u naar UWV Telefoon Werkgevers via 088 - 898 92 95 (lokaal tarief - belkosten zijn afhankelijk van uw telefoonaanbieder). Houd uw loonheffingennummer bij de hand.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Welke inkomsten hoef ik niet door te geven UWV?

Inkomsten die geen invloed hebben op de hoogte van uw WW-uitkering, hoeft u niet aan ons door te geven. Ook als u naast uw WW-uitkering nog een andere uitkering van UWV ontvangt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoe snel maakt UWV over?

Wij betalen uw WW-uitkering als u de Inkomstenopgave heeft ingevuld die na afloop van elke maand klaarstaat. Daarna staat uw uitkering binnen 14 dagen op uw rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Wat doet UWV voor werkgevers?

De Participatiewet moet ervoor zorgen dat meer mensen met een ziekte of handicap een baan vinden. Als werkgever heeft u daarin een actieve rol. Bijvoorbeeld door te onderzoeken welke mogelijkheden er zijn binnen uw organisatie, om iemand met een ziekte of handicap in dienst te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Wat doet UWV voor werkzoekende?

Het WERKbedrijf is actief op 3 terreinen: werk, inkomen en re-integratie – UWV WERKbedrijf ondersteunt werkzoekenden bij het vinden van een baan.Als het niet direct lukt werk te vinden, zorgt UWV Uitkeren voor een tijdelijke uitkering als inkomen. Ook begeleidt UWV WERKbedrijf werknemers tijdens hun re-integratie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arboportaal.nl

Wat als UWV te laat beslist?

Als wij niet op tijd beslissen, en als u geen brief heeft gekregen waarin staat dat wij meer tijd nodig hebben, dan kunt u ons vragen om alsnog te beslissen.Dit doet u met het formulier 'Melding te late beslissing UWV'. Wij proberen dan binnen 2 weken alsnog een beslissing te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Heeft UWV contact met werkgever?

U kunt ons bellen via UWV Telefoon Werkgevers: 088 - 898 92 95. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Wie bepaalt of je moet werken?

Wanneer je ziek bent maar toch moet werken, is het belangrijk dat er zo snel mogelijk een bedrijfsarts wordt ingeschakeld. Alleen de bedrijfsarts kan namelijk een oordeel geven over de vraag of je ziek bent en moet werken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rechtopjuristen.nl

Kan je ergens anders solliciteren als je in de ziektewet zit?

Je mag pas gaan solliciteren vanuit de ziektewet op het moment dat je het kunt, als je hiertoe in staat bent. Dit gebeurt altijd in overleg met je contactpersoon van het UWV. Ook wanneer dit betekent dat je ander werk gaat doen, dan je eerder deed.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op peijnenburgreintegratie.nl

Welke bank heeft het UWV?

De BIC is: INGBNL2A. Gebruik dit nieuwe rekeningnummer niet eerder dan dat het op de factuur staat aangegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Welke inkomsten doorgeven aan het UWV?

Geef het aan ons door als er iets wijzigt in deze inkomsten van u of uw partner:
  • loon.
  • winst (als zelfstandig ondernemer)
  • bijverdiensten en vergoedingen voor vrijwilligerswerk.
  • inkomsten uit werkzaamheden voor iemand met een persoonsgebonden budget (pgb)
  • studiefinanciering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Hoeveel vakantiegeld UWV 2023?

Vakantiegeld en een WW-uitkering

Uw vakantiegeld is 8% van uw bruto-uitkering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op uwv.nl

Populaire vragen