Hoe blokkeer je een betaling?

Via Internet Bankieren
  1. Log in in Internet Bankieren.
  2. Klik in uw rekeningoverzicht op de betaalrekening waarvan het bedrag wordt afgeschreven.
  3. Klik aan de linkerkant op 'Incasso's'
  4. Kies de incasso die is afgeschreven of de aangekondigde incasso.
  5. Klik op 'Incassobeheer'
  6. Kies voor 'Weigeren' of 'Beperkt toestaan'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Hoe blokkeer ik een betaling?

Incasso blokkeren

Je blokkeert incasso's met een blokkadelijst of goedkeuringslijst. Deze stel je in in internetbankieren of de Rabo App. Met de goedkeuringslijst bepaal je welk bedrijf wel geld van je rekening mag afschrijven. Alle andere bedrijven zijn standaard geblokkeerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan ik een automatische betaling stopzetten?

Onterechte automatische incasso
  1. Mogelijkheden om incasso stop te zetten.
  2. Neem contact op met bedrijf Een eerste mogelijkheid om een automatisch incasso stop te zetten is door contact op te nemen met het bedrijf dat het bedrag afschrijft. ...
  3. Blokkeren via je bank.
  4. Automatische incasso storneren/terugboeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op opzeggen.nl

Kan je een incasso blokkeren?

Wil je niet (meer) dat een bedrijf automatisch een bedrag van je betaalrekening afschrijft? Of heb je geen machtiging voor incasso afgegeven aan een bedrijf dat toch geld van je rekening afschrijft? Dan kun je je machtiging intrekken of een incasso blokkeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op regiobank.nl

Kun je een incasso intrekken?

Bij een doorlopende incasso schrijft het bedrijf regelmatig geld af, bijvoorbeeld het abonnementsgeld voor een tijdschrift. Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. U kunt ook de bank vragen dit voor u te doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Je Betaalpas blokkeren | Digitaal Bankieren: Hoe werkt dat? | ING

30 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kan ik een incasso blokkeren ING?

Blokkeren of deblokkeren

Neem dan eerst contact op met de organisatie die heeft geïncasseerd. Zo voorkom je een mogelijke betalingsachterstand. Om te blokkeren (of deblokkeren) klik je in het incasso-overzicht op een incassant en kies je voor 'Blokkeer'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe trek ik een incasso in?

Zoek dan contact met de opdrachtgever van de incasso of houd de komende afschrijving tegen met een rode kaart. Je trekt hiermee je machtiging in. Print de rode kaart uit, vul de gegevens in en stuur deze naar het bedrijf dat het geld ontvangt. Een Digitale Incassomachtiging trek je in via de website van dat bedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kun je een rekening blokkeren?

Er is geen wettelijke termijn voor hoe lang een bank je rekening mag blokkeren, maar een bank mag niet zomaar je rekening blokkeren zonder geldige reden. Als je rekening geblokkeerd is, kun je contact opnemen met de bank om te vragen wat de reden is en wat je kunt doen om de blokkade op te heffen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op saillant.nl

Hoe kan ik geld terug vorderen?

Dit doet u door een brief (ingebrekestelling) te sturen waarin u laat weten dat u het geleende geld terug wilt vorderen. In deze brief geeft u een termijn (bijvoorbeeld 4 weken) wanneer het uitgeleende bedrag (en eventueel de rente) terugbetaald moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Hoe kan ik een bedrag terug boeken?

Automatische incasso terugboeken (storneren)
  1. Inloggen. Log in in internetbankieren of de Rabo App.
  2. Selecteer de betaalrekening waar het bedrag van is afgeschreven.
  3. Klik op de onterechte afschrijving.
  4. Kies 'Terugboeken' Als je de incasso hebt teruggeboekt, kun je dit niet meer ongedaan maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan ik een online betaling ongedaan maken?

Webshop betaalt geld niet terug: dit kunt u doen!

Dit heet het herroepingsrecht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webshop weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat te doen bij een onterechte incasso?

Niet eens met de incassokosten

Stuur dan een aangetekende brief naar het incassobureau. In deze brief legt u uit waarom u niet betaalt. Het incassobureau bespreekt dit met de schuldeiser.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe kan ik een betaling ongedaan maken ING?

Wat doet ING voor je? De betaling die jij hebt gedaan is definitief en kunnen we daarom niet ongedaan maken. Wel kunnen we je helpen als je via een civiele procedure wilt proberen om je geld terug te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Hoe stop je een automatische incasso SNS bank?

Incasso beperken of aanpassen
  1. Heb je Mijn SNS? Kies dan eerst 'Blokkeren' onder 'Instellingen' in je incasso-overzicht in Mijn SNS. Vul daarna het maximale bedrag en aantal incasso's per maand in.
  2. Heb je geen Mijn SNS? Gebruik dan het formulier 'Aanpassen, blokkeren of deblokkeren'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snsbank.nl

Hoe stop ik een automatische incasso bij de Rabobank?

Dit heet storneren.
  1. Inloggen. Log in in internetbankieren.
  2. Ga naar 'Overzicht'
  3. Ga naar 'Betalen en ontvangen'
  4. Ga naar 'Transacties'
  5. Klik op 'Toekomst'
  6. Selecteer de incasso die je wilt tegenhouden.
  7. Klik op 'Weigeren aankomende incasso'
  8. Bevestig de weigering. Dit doe je met de Rabo Scanner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe geef ik toestemming voor automatische incasso?

Een machtiging geef je schriftelijk of online via een Digitale Incassomachtiging of met iDIN ondertekenen. Alleen deze machtigingen zijn geldig. Een incasso is onterecht als je bijvoorbeeld helemaal geen machtiging hebt afgegeven. Of niet op een geldige manier, bijvoorbeeld telefonisch.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan je een betaling ongedaan maken?

Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het per vergissing overgemaakte geld te recupereren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wikifin.be

Kan ik een overboeking ongedaan maken?

Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kan ik een iDEAL betaling ongedaan maken?

U kunt een iDEAL-betaling niet terugdraaien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op jack-wolfskin.nl

Hoe blokkeer ik een rekeningnummer bij SNS?

Kies dan 'Blokkeren' onder 'Instellingen' in je incasso-overzicht in Mijn SNS. Heb je geen Mijn SNS? Maak dan een afspraak bij een SNS Winkel om het te regelen. Je kunt ons ook bellen op 030 - 633 30 00.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op snsbank.nl

Wat gebeurt er met een geblokkeerde rekening?

Bankrekening blokkeren

Dan kunt u de rekening niet meer gebruiken. U kunt geen geld meer pinnen, geen betalingen doen en geen geld op uw rekening ontvangen. Staat er nog geld op uw rekening? Dan kunt u uw bank vragen het bedrag over te maken naar een ander rekeningnummer, bijvoorbeeld van een familielid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe werkt een geblokkeerde rekening?

Een geblokkeerde rekening is een rekening op naam van de huurder waarop de huurwaarborg gestort wordt. Het is een 'geblokkeerde' rekening: alleen als de verhuurder én de huurder daarvoor hun uitdrukkelijke toestemming geven, wordt het geld op de rekening gedeblokkeerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op belfius.be

Hoe kan ik een betaling ongedaan maken Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan ik een overboeking ongedaan maken Rabobank?

Geld naar verkeerde rekening overgemaakt

Maak dan € 0,01 over naar dat rekeningnummer met in de omschrijving het verzoek om het verkeerd overgemaakte bedrag terug te betalen. Lukt dat niet? Neem dan contact met ons op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Hoe kan je een bedrag terugboeken ABN Amro?

Start de app 'ABN AMRO Mobiel Bankieren' en log in zoals gebruikelijk. Tik op de betaalrekening waar het bedrag van is afgeschreven. Tik op de onterechte afschrijving. Tik op Terugboeken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Populaire vragen