Mitsubishi staat structureel hoog in alle tevredenheidslijstjes en kwam eind 2016 bij de automankemententest van de Consumentenbond als betrouwbaarste automerk uit de bus. De ASX was daarbij een van de absolute uitblinkers met een rapportcijfer van 9,3.
Conclusie. De ASX heeft Mitsubishi nooit het succes gebracht van de oude Space Star. De ASX is daarvoor wat te weinig onderscheidend. Spannend is de ASX zeker niet, maar het is wel een kwalitatief erg goede auto, gemaakt voor een lang en probleemloos 'autoleven'.
Het Japanse automerk staat structureel hoog in alle tevredenheidslijstjes, met een topscore bij de automankemententest van de Consumentenbond als recent voorbeeld. Mitsubishi Motors kwam opnieuw als betrouwbaarste automerk uit de bus en de ASX was een van de grote uitblinkers.
Elke Mitsubishi Asx met een distributieriem zal na enige tijd slijtage ondergaan en aan vervanging toe zijn. De distributieriem is een belangrijk onderdeel voor het functioneren van de motor van een Mitsubishi Asx. De distributieriem zit aan de zijkant van de motor verstopt en is een lastig uit te voeren klus.
Mitsubishi Motors betrouwbaarste automerk volgens Consumentenbond. Mitsubishi Motors is door de Consumentenbond opnieuw uitgeroepen tot betrouwbaarste automerk in Nederland. In het meest recente onderzoek naar pechgevallen scoort het merk een 8,4.
Alle benzine modellen van Mitsubishi zijn geschikt voor E10 benzine.
Meestal gaat een distributieketting zo'n 100.000 a 150.000 kilometer mee. Hierna moet de distributieketting vaak vervangen worden. Het is namelijk zo dat wanneer u de distributieketting langer gebruikt, de ketting niet meer goed zijn werk doet.
Wat is beter een distributieriem of een distributieketting: Bij een distributieriem heb je intervallen voor controle en vervanging. Dit gebeurd na een aantal kilometers of een aantal jaren. Een distributieketting is duurzamer en hoeft niet preventief vervangen te worden.
De kosten voor het laten vervangen van een distributieketting zijn afhankelijk van het model en type van uw auto. Meestal lopen ze uiteen van zo'n 700 tot 1500 euro. Goedkoper kan soms, maar 3000 euro is ook goed mogelijk, wanneer u een auto heeft waarbij het hele blok uit elkaar moet om de ketting te vervangen.
De Australian Securities Exchange (ASX) is de voornaamste effectenbeurs van Australië. De ASX begon als een stelsel van onafhankelijke beurzen per staat vanaf 1861. Vandaag de dag is handel volledig elektronisch en is de beurs een naamloos vennootschap, genoteerd aan de beurs zelf.
De ASX van 1.6 heeft 86kw & 117pk en een gewicht van net geen 1500kg. Je maximum geremd aanhanggewicht is maximaal 1200kg.
Dus, de Franse Renault Captur wordt omgedoopt tot de 'Japanse' Mitsubishi ASX. Maar, er is meer. De huidige Captur wordt gebouwd in de Spaanse Renaultfabriek in Valladolid. Daar wordt, vanzelfsprekend genoeg, ook de nieuwe ASX gemaakt.
Wat is de prijs van de Mitsubishi ASX? De prijs van de Mitsubishi ASX start bij 22.240 euro voor de 2.0L MIVEC Invite 150 pk met manuele vijfbak en voorwielaandrijving. De duurste uitvoering is de 2.0L MIVEC Instyle 150 pk CVT en voorwielaandrijving, een benzineversie met een prijskaartje van 30.640 euro.
ClearTec is de naam van Mitsubishi's milieulabel. Het omvat een pakket technische maatregelen dat zorgt voor minder brandstofverbruik en daarmee ook minder CO2-uitstoot.
Over het algemeen moet je de distributieriem tussen de 80.000 en 120.000 kilometer vervangen of om de 4 of 5 jaar. De levensduur kan wisselen per automerk en model.
Een versleten distributieketting kan te lang worden, breken en verspringen. Als de distributieketting bij een draaiende motor verspringt of breekt, is er schade aan de motor omdat de zuigers de kleppen raken. Het is dus van het grootste belang dat u de auto tijdig laat repareren.
Voor een ketting is geen preventieve vervanging in het onderhoudsschema opgenomen. In principe hoef je je bij een auto met een distributieketting dus geen zorgen te maken over kostbare vervanging.
Een versleten distributieketting kenmerkt zich altijd door een ratelend geluid dat te horen is. Het geluid zal te horen zijn bij het starten van de motor en het stationair draaien. Bij extreme slijtage zal het door hoorbaar blijven en wordt het echt tijd om de ketting te laten vervangen.
Een typisch teken van een distributieketting die moet worden vervangen, zijn opzwepende en ratelende geluiden van de motor. Daarnaast kunnen minder vermogen en foutmeldingen van de uitlaatgasreiniging ook een indicatie zijn. Dit is het gevolg van het feit dat de timing op de kleppen niet precies is.
De volgende symptomen wijzen op een uitgerekte distributieketting: Onregelmatig draaien van de motor door een foutieve kleptiming (de kleppen openen en sluiten niet meer op het juiste moment) Het motorstoringlampje (MIL) kan gaan branden.
In E10 benzine zit slechts 90% benzine en 10% Bio-ethanol. Eigenlijk verschilt dit niet veel met Euro 95 waar al een beetje bio-ethanol bijzit. Toch kan E10 benzine een groot verschil maken voor je auto. Als je auto ouder is dan het bouwjaar 2000, dan is je auto niet geschikt voor E10 benzine.
Voorheen was de belangrijkste aanduiding het octaangetal (ook wel bekend als de klopvastheid van benzine). In Nederland was dit Euro 95 of Euro 98. Bijna alle benzineauto's kunnen met Euro 95 overweg, maar sommige oudere of sportieve auto's en motoren hebben brandstof met octaangetal 98 nodig.
Alle nieuwere auto's kunnen met E10 benzine overweg, maar dit is niet voor alle oudere auto's het geval. Ongeveer 10 procent van de benzineauto's in Nederland kunnen niet draaien op E10 benzine. Dit betekent dat bij deze auto's gekozen moet worden voor E5 benzine. Bij twijfel is het beter om te kiezen voor E5 benzine.
Dankzij de sterke aandrijfaccu van de Outlander PHEV kun je tot maximaal 54 kilometer* volledig elektrisch rijden. Samen met de 2,4-liter benzinemotor biedt de Outlander PHEV een gecombineerd totaalbereik van meer dan 600 kilometer.