De over ons pagina is erg belangrijk voor een website. Het geeft bezoekers op een snelle manier meer informatie over het bedrijf of de persoon die de website beheert. Via deze pagina komen klanten en geïnteresseerde meer te weten en over de missie, waarden en doelen van je bedrijf.
Een over ons pagina is een essentieel onderdeel van een website omdat het de mogelijkheid biedt om jezelf en je bedrijf te presenteren aan potentiële klanten. Het laat zien wie je bent, wat je doet en waarom je dat doet.
Een website is het online visitekaartje van uw bedrijf. Het biedt een mogelijkheid voor een laagdrempelige vorm van eerste contact, die potentiele klanten in staat stelt zich een beeld over uw bedrijf te vormen. Dit kan de beslissing om zaken met u te gaan doen aanzienlijk vergroten.
Maak er een persoonlijk verhaal van of voeg persoonlijk noten toe die laten zien dat het vanuit jezelf komt en dat dit over jou of jouw bedrijf gaat. Zoek het onderscheidende aspect en bedenk waarom je doet wat je doet. Ook in de look and feel en met beelden laat je zien wie je bent.
Met een goede website maak je je werk beter zichtbaar, weten nieuwe klanten je dus beter te vinden, toon je je expertise, bereik je mobiel veel meer mensen ('responsive' is het toverwoord) en heb je een fraai visitekaartje.
Doelen van je website kunnen zijn: Bezoekers overtuigen iets te doen. Je netwerk vergroten (inschrijvingen op je nieuwsbrief vergaren)Verstrekken van informatie (een website van een evenement)
Vermeld je werkervaring en ga er dieper op in. Vertel bijvoorbeeld over een project waar je trots op bent. Zeg niet alleen wat je hebt verwezenlijkt, maar spreek ook over de moeilijkheden die je had en hoe je ermee omging. Zo maak je duidelijk hoe je problemen aanpakt, en toon je dat je een doorzetter bent.
Zonder nader onderzoek wordt vaak aangenomen dat je op een homepage moet zorgen voor: Aantrekkelijke (bewegende) plaatjes.Een leuke slogan (bijvoorbeeld “Altijd op zoek naar het beste”).Veel vertellen over wie je bent en wat je doe.
Laat zien waarom jij zo goed bent in wat je doet. Een testimonial van een klant, je design portfolio, een interview met jou in een magazine, een video van een tv-optreden, een lijst met logo's van bekende klanten of opdrachtgevers. Het helpt allemaal om te laten zien dat je een autoriteit bent die geloofwaardig is.
Zonder website word je niet serieus genomen, niet door je concurrenten, maar waarschijnlijk ook niet door je doelgroep, die zoekt naar je producten of diensten. Je website geeft je een stem: je website is je eigen ruimte op internet waar je je mening kunt geven over een bepaald onderwerp.
Wat is het verschil tussen een website en een webpagina?
Verschil tussen webpagina en website
Een webpagina gaat over een specifiek onderwerp, zoals een product of dienst die een bedrijf aanbiedt. Alle webpagina's bij elkaar vormen samen de website. Elke webpagina heeft zijn eigen URL die begint met de naam van de website.
Je website vernieuwen is een goede manier om het imago van je bedrijf te verbeteren, verouderde pagina's te verwijderen en je teksten en foto's op te frissen. Een compleet nieuwe website met een nieuw design kan een goede manier zijn om het imago van je bedrijf te verbeteren en het er professioneler uit te laten zien.
Vertel beknopt en enthousiast over jezelf. Zorg voor een uniek verhaal dat een duidelijk beeld van jou schetst. Benoem waar je goed in bent ( harde en zachte vaardigheden) Vertel wat je al bereikt hebt: feiten en cijfers.